Passie voor elk detail.

Dankzij nauwkeurige precisie tijdens het productieproces ontstaat een fascinerende motor.

Passie voor elk detail.

Dankzij nauwkeurige precisie tijdens het productieproces ontstaat een fascinerende motor.

De afbeelding toont een uitgebouwde 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor van de Mercedes-AMG GT van opzij.
De afbeelding toont een detailopname van een uitgebouwde 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor van de Mercedes-AMG GT van opzij.
De afbeelding toont een detailopname van een gedemonteerde 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor van de Mercedes-AMG GT van opzij.
De afbeelding toont een detailopname van een uitgebouwde 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor van de Mercedes-AMG GT van achteren.

Het leeggewicht van de AMG-V8-motor bedraagt slechts 209 kilogram. De zandgegoten aluminium krukkast is uitgevoerd als closed deck-constructie. Op deze manier wordt de hoogst mogelijke stevigheid bij een laag gewicht gegarandeerd. De beide turbocompressoren zijn aan de hete binnenzijde van de 'V' van het motorblok aangebracht. Daarmee wordt niet alleen een compactere constructie mogelijk gemaakt, maar wordt ook de stroming van verse lucht geoptimaliseerd en ontstaat er een perfecte toevoer voor de turbocompressor. Met als resultaat een optimaal reactievermogen van de motor en lagere emissies. Om een uitstekende geleiding van temperatuur en warmte te waarborgen, zijn de cilinderkoppen geconstrueerd uit legeringen die met zirkoon zijn verrijkt. Voor een lange levensduur en minieme wrijving zijn de cilinderloopvlakken voorzien van door Daimler ontwikkelde NANOSLIDE®-technologie. Het belangrijkste onderdeel? Onze passie voor performance.