Nieuws.

Het belangrijkste nieuws van Mercedes-Benz in één oogopslag.

Tv-commercial van 140 seconden tijdens commercial break The Voice of Holland op 6 december 2019.

‘Enjoy Electric.’ – de reclamecampagne voor de Mercedes-Benz EQC

Een nieuw tijdperk van mobiliteit met wereldster en creative director The Weeknd

Tv-commercial van 140 seconden tijdens commercial break The Voice of Holland op 6 december 2019

Tv-commercial van 140 seconden tijdens commercial break The Voice of Holland op 6 december 2019.

‘Enjoy Electric.’ – de reclamecampagne voor de Mercedes-Benz EQC

Een nieuw tijdperk van mobiliteit met wereldster en creative director The Weeknd

Binnenkort start de reclamecampagne ‘Enjoy Electric.’ voor de marktintroductie van de Mercedes-Benz EQC (energieverbruik gecombineerd: 20,8-19,7 kWh/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 0 g/km). De campagne omvat verschillende beeldformats en omvangrijke print- en online communicatie. Het begin van een nieuw tijdperk vormt de leidraad: het merk met de ster kijkt terug op 133 jaar geschiedenis van innovatie, ontwikkeling en vooruitgang - de introductie van de volledig elektrische EQC is de logische volgende stap. De kern van de campagne wordt gevormd door tv-commercials, een lange campagnefilm en vier productfilms die via de socialmediakanalen van Mercedes-Benz te zien zijn. Mercedes-Benz heeft hiervoor de Global Diamond Certified R&B-ster The Weeknd benaderd. Naast zijn rol in de films heeft hij als creative director meegewerkt aan de ontwikkeling van de campagne.

Binnenkort start de reclamecampagne ‘Enjoy Electric.’ voor de marktintroductie van de Mercedes-Benz EQC (energieverbruik gecombineerd: 20,8-19,7 kWh/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 0 g/km). De campagne omvat verschillende beeldformats en omvangrijke print- en online communicatie. Het begin van een nieuw tijdperk vormt de leidraad: het merk met de ster kijkt terug op 133 jaar geschiedenis van innovatie, ontwikkeling en vooruitgang - de introductie van de volledig elektrische EQC is de logische volgende stap. De kern van de campagne wordt gevormd door tv-commercials, een lange campagnefilm en vier productfilms die via de socialmediakanalen van Mercedes-Benz te zien zijn. Mercedes-Benz heeft hiervoor de Global Diamond Certified R&B-ster The Weeknd benaderd. Naast zijn rol in de films heeft hij als creative director meegewerkt aan de ontwikkeling van de campagne.

Daimler reduceert kosten en zet de koers uit naar de toekomst.

Daimler reduceert kosten en zet de koers uit naar de toekomst

Daimler reduceert kosten en zet de koers uit naar de toekomst.

Daimler heeft op 14 november 2019 tijdens zijn Capital Market Day een nieuwe duurzame bedrijfsstrategie gepresenteerd. De onderneming geeft daarmee blijk van een duidelijke visie op CO2-neutrale mobiliteit en zet de koers uit naar een succesvolle toekomst. “We bereiden onze onderneming voor op de transformatie, met een duidelijke strategie voor de toekomst. De kosten die noodzakelijk zijn om de CO2-doelen te realiseren vragen om verregaande maatregelen om de efficiëntie binnen onze onderneming op alle vlakken te vergroten. Dat betekent ook dat we onze processen en structuren verder moeten stroomlijnen”, aldus Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Daimler AG en Hoofd Mercedes-Benz AG. “Deze maatregelen zullen een negatieve impact hebben op onze resultaten in 2020 en 2021. Om in de toekomst succesvol te kunnen blijven, moeten we nu actie ondernemen en onze financiële slagkracht aanzienlijk vergroten.”

Daimler heeft op 14 november 2019 tijdens zijn Capital Market Day een nieuwe duurzame bedrijfsstrategie gepresenteerd. De onderneming geeft daarmee blijk van een duidelijke visie op CO2-neutrale mobiliteit en zet de koers uit naar een succesvolle toekomst. “We bereiden onze onderneming voor op de transformatie, met een duidelijke strategie voor de toekomst. De kosten die noodzakelijk zijn om de CO2-doelen te realiseren vragen om verregaande maatregelen om de efficiëntie binnen onze onderneming op alle vlakken te vergroten. Dat betekent ook dat we onze processen en structuren verder moeten stroomlijnen”, aldus Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Daimler AG en Hoofd Mercedes-Benz AG. “Deze maatregelen zullen een negatieve impact hebben op onze resultaten in 2020 en 2021. Om in de toekomst succesvol te kunnen blijven, moeten we nu actie ondernemen en onze financiële slagkracht aanzienlijk vergroten.”

Bijzondere expositie: 40 jaar G-Klasse

De G-Klasse is overal ter wereld thuis op alle terreinen – zowel op de weg als off-road. Dit jaar viert de populaire crosscountry-klassieker zijn 40ste verjaardag en daarom verwelkomt het Mercedes-Benz Museum u met een omvangrijke, bijzondere tentoonstelling.

Bijzondere expositie: 40 jaar G-Klasse

De G-Klasse is overal ter wereld thuis op alle terreinen – zowel op de weg als off-road. Dit jaar viert de populaire crosscountry-klassieker zijn 40ste verjaardag en daarom verwelkomt het Mercedes-Benz Museum u met een omvangrijke, bijzondere tentoonstelling.

De G-Klasse is overal ter wereld thuis op alle terreinen – zowel op de weg als off-road. Dit jaar viert de populaire crosscountry-klassieker zijn 40ste verjaardag en daarom verwelkomt het Mercedes-Benz Museum u met een omvangrijke, bijzondere tentoonstelling.

Mercedes-Benz CLA 45 4MATIC+ Coupé en Shooting Brake – per direct te
bestellen.

Mercedes-Benz CLA

Mercedes-Benz CLA 45 4MATIC+ Coupé en Shooting Brake – per direct te
bestellen.

Na de verkoopstart van de Mercedes-AMG A 45 4MATIC+/ A 45 S 4MATIC+ (brandstofverbruik gecombineerd: 8,4-8,3 l/100 km; CO2emissie gecombineerd:192-189 g/km) kunnen de CLA 45 4MATIC+/ CLA 45 S 4MATIC+ (brandstofverbruik gecombineerd: 8,3-8,1 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd:189-185 g/km) en de CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake/ CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake (brandstofverbruik gecombineerd: 8,4-8.2 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 191-188 g/km)  vanaf nu worden besteld.  

Na de verkoopstart van de Mercedes-AMG A 45 4MATIC+/ A 45 S 4MATIC+ (brandstofverbruik gecombineerd: 8,4-8,3 l/100 km; CO2emissie gecombineerd:192-189 g/km) kunnen de CLA 45 4MATIC+/ CLA 45 S 4MATIC+ (brandstofverbruik gecombineerd: 8,3-8,1 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd:189-185 g/km) en de CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake/ CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake (brandstofverbruik gecombineerd: 8,4-8.2 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 191-188 g/km)  vanaf nu worden besteld.  

Zo duurzaam is de Mercedes-Benz EQC.

Zo duurzaam is de Mercedes-Benz EQC

Zo duurzaam is de Mercedes-Benz EQC.

Duurzaamheid heeft vele aspecten. Als premiumfabrikant streeft Mercedes-Benz ernaar om producten te ontwikkelen die qua milieuvriendelijkheid tot de top behoren in hun segment. In het kader van de ‘Ambition 2039’-doelstelling streeft Mercedes-Benz ernaar om over twintig jaar een CO2-neutraal personenwagengamma te hebben. Met de EQC 400 4MATIC brengt Mercedes-Benz dit jaar het eerste model op de markt onder het product- en technologiemerk EQ. Voor dit model is de 360°-milieucheck onlangs met succes afgerond. De resultaten werden grondig gecontroleerd door TÜV Süd. De milieucontrole is gebaseerd op een ecobalans waarbij de milieu-impact van de auto over de gehele levenscyclus in kaart wordt gebracht, van de grondstoffenwinning via de productie en het gebruik tot de uiteindelijke recycling. In dit opzicht profiteert de EQC 400 4MATIC van het continu lokaal emissievrij rijden en het hoge rendement van de elektrische aandrijflijn. Wat echter ook duidelijk is, is dat de energiemix met betrekking tot het gebruik van de auto een bijzonder belangrijke rol speelt in de CO2-balans .

Duurzaamheid heeft vele aspecten. Als premiumfabrikant streeft Mercedes-Benz ernaar om producten te ontwikkelen die qua milieuvriendelijkheid tot de top behoren in hun segment. In het kader van de ‘Ambition 2039’-doelstelling streeft Mercedes-Benz ernaar om over twintig jaar een CO2-neutraal personenwagengamma te hebben. Met de EQC 400 4MATIC brengt Mercedes-Benz dit jaar het eerste model op de markt onder het product- en technologiemerk EQ. Voor dit model is de 360°-milieucheck onlangs met succes afgerond. De resultaten werden grondig gecontroleerd door TÜV Süd. De milieucontrole is gebaseerd op een ecobalans waarbij de milieu-impact van de auto over de gehele levenscyclus in kaart wordt gebracht, van de grondstoffenwinning via de productie en het gebruik tot de uiteindelijke recycling. In dit opzicht profiteert de EQC 400 4MATIC van het continu lokaal emissievrij rijden en het hoge rendement van de elektrische aandrijflijn. Wat echter ook duidelijk is, is dat de energiemix met betrekking tot het gebruik van de auto een bijzonder belangrijke rol speelt in de CO2-balans .

Ilse DeLange nieuwe Mercedes-Benz Ambassadeur.

Ilse DeLange nieuwe Mercedes-Benz Ambassadeur.

Ilse DeLange nieuwe Mercedes-Benz Ambassadeur.

Zangeres Ilse DeLange is sinds kort Mercedes-Benz Ambassadeur en nam in het kader hiervan de sleutels van haar GLE 300 4MATIC in ontvangst. De komende twee jaar is Ilse het nieuwe gezicht van het merk met de ster en zal onder andere een belangrijke rol gaan spelen bij de activiteiten van het netwerkplatform She’s Mercedes.

Zangeres Ilse DeLange is sinds kort Mercedes-Benz Ambassadeur en nam in het kader hiervan de sleutels van haar GLE 300 4MATIC in ontvangst. De komende twee jaar is Ilse het nieuwe gezicht van het merk met de ster en zal onder andere een belangrijke rol gaan spelen bij de activiteiten van het netwerkplatform She’s Mercedes.

Mercedes-Benz opnieuw meest waardevolle premium automerk ter wereld.

Mercedes-Benz opnieuw meest waardevolle premium automerk ter wereld

Mercedes-Benz opnieuw meest waardevolle premium automerk ter wereld.

De merkwaarde van Mercedes-Benz is opnieuw gestegen, waarmee de autofabrikant opnieuw ’s werelds meest waardevolle premium automerk is. In de nieuwste ‘Best Global Brands 2019’ ranglijst van het gerenommeerde Amerikaanse merkconsultancybureau Interbrand prolongeerde Mercedes-Benz het resultaat van vorig jaar met een achtste plaats. De Duitse autofabrikant blijft daarmee het enige Europese merk in de top tien. Ten opzichte van 2018 is de merkwaarde van Mercedes-Benz met 5 procent gestegen tot 50,832 miljard dollar. Daarmee schrijft de onderneming een nieuw hoofdstuk in een succesverhaal waarin de merkwaarde sinds 2009 onafgebroken is toegenomen.

De merkwaarde van Mercedes-Benz is opnieuw gestegen, waarmee de autofabrikant opnieuw ’s werelds meest waardevolle premium automerk is. In de nieuwste ‘Best Global Brands 2019’ ranglijst van het gerenommeerde Amerikaanse merkconsultancybureau Interbrand prolongeerde Mercedes-Benz het resultaat van vorig jaar met een achtste plaats. De Duitse autofabrikant blijft daarmee het enige Europese merk in de top tien. Ten opzichte van 2018 is de merkwaarde van Mercedes-Benz met 5 procent gestegen tot 50,832 miljard dollar. Daarmee schrijft de onderneming een nieuw hoofdstuk in een succesverhaal waarin de merkwaarde sinds 2009 onafgebroken is toegenomen.

Select & Drive van Mercedes-Benz biedt mobiliteitsoplossingen op maat

Select & Drive van Mercedes-Benz biedt mobiliteitsoplossingen op maat.

Select & Drive van Mercedes-Benz biedt mobiliteitsoplossingen op maat

Om nog beter te kunnen inhaken op de individuele en steeds veranderende mobiliteitswensen van de consument introduceert Mercedes-Benz Select & Drive. Een overkoepelende merknaam voor alle financiële producten en mobiliteitsdiensten van Mercedes-Benz, die inspelen op een brede maatschappelijke trend naar huren, leasen of delen van producten. Select & Drive biedt de mogelijkheid een mobiliteitsoplossing uit te werken, die het beste past bij de mobiliteitsbehoefte van dat moment en de klant volledig ontzorgt. Hij moet alleen een keuze maken en is vervolgens meteen mobiel.

Om nog beter te kunnen inhaken op de individuele en steeds veranderende mobiliteitswensen van de consument introduceert Mercedes-Benz Select & Drive. Een overkoepelende merknaam voor alle financiële producten en mobiliteitsdiensten van Mercedes-Benz, die inspelen op een brede maatschappelijke trend naar huren, leasen of delen van producten. Select & Drive biedt de mogelijkheid een mobiliteitsoplossing uit te werken, die het beste past bij de mobiliteitsbehoefte van dat moment en de klant volledig ontzorgt. Hij moet alleen een keuze maken en is vervolgens meteen mobiel.

Verkoopvrijgave voor de Mercedes-Benz GLB

Mercedes-Benz GLB

Verkoopvrijgave voor de Mercedes-Benz GLB

De nieuwe GLB kan vanaf nu besteld worden. Deze veelzijdige SUV is het eerste compacte model van Mercedes-Benz dat optioneel leverbaar is met een derde zitrij met twee afzonderlijke stoelen. Het instapmodel is de GLB 200 (brandstofverbruik gecombineerd: 6,2-6,0 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 142-138 g/km)1 met 120 kW (163 pk). Als vijfzitter is hij leverbaar vanaf € 50.422 (consumentenadviesprijs, inclusief BTW, BPM en afleverkosten). Op alle GLB-modellen is de derde zitrij met twee wegklapbare afzonderlijke stoelen als optie leverbaar. De ruime gezinsauto staat vanaf eind 2019 bij de dealers.

Mercedes-Benz betrekt voor het eerst accucellen uit CO2-neutrale productie.

Mercedes-Benz betrekt voor het eerst accucellen uit CO2-neutrale productie

Mercedes-Benz betrekt voor het eerst accucellen uit CO2-neutrale productie.

Mercedes-Benz zet de volgende stap in de richting van klimaatneutrale mobiliteit binnen Ambition 2039 en werkt samen met zijn leveranciers en partners consequent aan de implementatie van dit doel. Mercedes-Benz is hiervoor een duurzaamheidspartnership aangegaan met Farasis Energy (Ganzhou) Co., Ltd. als onderdeel van een holistische aanpak in de gehele waardeketen. Het leveranciersnetwerk neemt een aanzienlijk deel van de toegevoegde waarde voor zijn rekening en is daarom van doorslaggevend belang voor de doelstellingen.