Performance
Triple Impact.
Performance
Triple Impact.
Performance.
Alles is aanwezig dat kenmerkend is voor de legendarische SL. En dan nog iets meer.
Triple Impact.
Triple Impact.
Mercedes-AMG 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor
De doorontwikkelde 4,0-liter V8-motor van Mercedes-AMG imponeert in beide uitvoeringen met een explosieve krachtsontplooiing die echter ook heel subtiel kan worden gedoseerd. Daarvoor is een groot aantal hightech componenten en materialen uit de autosport gebruikt. De twinscroll turbocompressors zijn voor een beter reactievermogen en lagere uitlaatgaasemissies tussen de cilinderkoppen aangebracht, oftewel de hete binnenzijde van de 'V'. Omdat de cilinders bij lagere belasting kunnen worden uitgeschakeld, neemt het brandstofverbruik af.
Mercedes-AMG 2,0-liter viercilinder turbomotor
De krachtigste in serie vervaardigde viercilinder motor voor personenwagens ter wereld beschikt over een hoogwaardig techniekpakket. Het gecombineerde brandstofsysteem werkt, afhankelijk van het gevraagde vermogen, met directe of indirecte brandstofinspuiting. De enkelvoudige 48V-turbocompressor en boost van de door een riem aangedreven startdynamo dragen eveneens bij aan het pittige reactievermogen van de motor.
The World of Driving Performance.
The World of Driving Performance.
Ervaar de grote verscheidenheid aan Mercedes-AMG modellen en laat u meeslepen door de samengebalde power van Driving Performance.
De SL brengt voor het eerst zijn vermogen met de ultramoderne vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+ op het wegdek over. De vierwielaandrijving zorgt voor een variabele verbinding tussen de voor- en achteras, waardoor een ideale koppelverdeling ontstaat.
Het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem levert uitstekende remprestaties, ook in extreme situaties, bijvoorbeeld wanneer op een racecircuit wordt gereden. Het remsysteem kenmerkt zich door korte remwegen, een fijngevoelig reactievermogen, hoge stabiliteit en lange levensduur.
Het innovatieve AMG ACTIVE RIDE CONTROL-onderstel met actieve overhelstabilisatie met behulp van hydraulische systemen zorgt voor een verbeterd stuurgedrag en lastwissel met de voor AMG typerende dynamiek, precisie en feedback voor de bestuurder. Tegelijkertijd zorgt het systeem voor meer rijcomfort bij rechtuitrijden en op een oneffen wegdek.
De achterasbesturing zorgt met een stuurhoek tot 2,5° voor meer wendbaarheid en stabiliteit. Daardoor neemt ook het rijplezier toe, vooral wanneer hard door bochten wordt gereden. Voor meer wendbaarheid worden de wielen van de achteras tot een snelheid van 100 km/h in tegengestelde richting van de voorwielen gestuurd, waardoor de wielbasis virtueel wordt verkort. Voor meer veiligheid worden de achterwielen echter vanaf 100 km/h in dezelfde richting als de voorwielen gestuurd, waardoor de wielbasis virtueel langer wordt.
De AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie is medeverantwoordelijk voor de spontane prestaties van de Mercedes-AMG SL Roadster. Bijvoorbeeld om ontspannen te kunnen cruisen, met soepel schakelen dat volledig is afgestemd op efficiëntie en comfort. En in de rijprogramma's 'Sport' en 'Sport+' kan, afgestemd op de rijsituatie, compromisloos en kort worden geschakeld.
Volledig variabele Vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+
High-performance keramisch AMG-composietremsysteem
AMG ACTIVE RIDE CONTROL-onderstel
Achterasbesturing
AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie