De G-Klasse.

De G-Klasse.

Makes the best of every ground.

Makes the best of every ground.

Na de productie van de content kan het product zijn gewijzigd.

Pionier in alle opzichten. Het voertuigconcept van de G-Klasse.

Pionier in alle opzichten. Het voertuigconcept van de G-Klasse.

Mercedes-Benz G 350 d Professional: brandstofverbruik, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 11,1/9,1/9,9 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 261 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Mercedes-AMG G 63: brandstofverbruik, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 17,2/11,8/13,8 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 322 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Mercedes-AMG G 65: brandstofverbruik, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 22,7/13,7/17,0 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 397 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

De G-Klasse van Mercedes-Benz is in de meer dan 36-jarige geschiedenis van het model nauwelijks veranderd.
Afspelen

Meer over de geschiedenis van de G-Klasse

Duik dieper in de fascinerende geschiedenis van de G-Klasse en ervaar meer over het boeiende samenspel van traditie en innovatie.

Meer over de geschiedenis van de G-Klasse

Duik dieper in de fascinerende geschiedenis van de G-Klasse en ervaar meer over het boeiende samenspel van traditie en innovatie.

Een legende schrijft geschiedenis.

De G-Klasse bestaat sinds 1979. Daarmee toont hij wel aan hoe belangrijk traditie voor Mercedes-Benz is. Volg de historie van de G-Klasse in beeld.

Een legende schrijft geschiedenis.

De G-Klasse bestaat sinds 1979. Daarmee toont hij wel aan hoe belangrijk traditie voor Mercedes-Benz is. Volg de historie van de G-Klasse in beeld.

Elke G-Klasse is uniek. Handwerk in Graz.

Al meer dan 35 jaar lang wordt de G-Klasse in Graz in Oostenrijk met de hand gefabriceerd. Intussen heeft een kwart miljoen modellen de fabriek verlaten.

Elke G-Klasse is uniek. Handwerk in Graz.

Al meer dan 35 jaar lang wordt de G-Klasse in Graz in Oostenrijk met de hand gefabriceerd. Intussen heeft een kwart miljoen modellen de fabriek verlaten.

De G-Klasse van Mercedes-Benz wordt in Graz met de hand gelast.

Alleen al het ladderchassis van de G-Klasse kent zo'n 5000 laspunten.

In de fabriek in Graz worden de carrosserie en motor van de G-Klasse samengevoegd.

In de fabriek in Graz gaan het onderstel en de motor met elkaar het 'huwelijk' aan.

Montage van de aandrijflijn van de G-Klasse van Mercedes-Benz in de fabriek in Graz.

Montage van de aandrijflijn van de G-Klasse in de fabriek in Graz.

De kale carrosserie van de G-Klasse wordt in de fabriek in Graz voorbereid op het aanbrengen van de laklagen.

Voorafgaand aan het spuitwerk worden verontreinigingen en oxiden zorgvuldig verwijderd.

Na de kathodische dompellakbehandeling wordt de opbouw van de G-Klasse klaargemaakt voor de volgende stappen.

De opbouw van de G-Klasse na de kathodische dompellakbehandeling.

Zelfs de kleinste oneffenheden in de carrosserie van de G-Klasse worden in Graz voorafgaand aan het spuitwerk verwijderd.

Zelfs de kleinste oneffenheden in de carrosserie worden voorafgaand aan het spuitwerk verwijderd.

Voordat een G-Klasse de fabriek verlaat, wordt deze in de lichttunnel minutieus op gebreken in de lak en de carrosserie gecontroleerd.

Elke G-Klasse wordt in de lichttunnel minutieus op de kleinste gebreken nagelopen.

Bij de laatste inspectie in de lichttunnel worden de metallic lakken van de G-Klasse hoogglansgepolijst voordat het voertuig de fabriek verlaat.

Een G-Klasse mag pas weg als hij straalt en blinkt.

Minimale tekortkomingen – ontdekt en gemarkeerd in de lichttunnel – worden natuurlijk verholpen voordat de G-Klasse de fabriek verlaat.

In de lichttunnel worden zelfs minimale oneffenheden zichtbaar.

Elke G-Klasse van Mercedes-Benz wordt met de hand uit zo'n 3000 afzonderlijke onderdelen in Graz opgebouwd.

Meer dan 100 manuren zijn aan een G-Klasse besteed tegen de tijd dat deze de fabriek verlaat.

De uiteenlopende modellen van de G-Klasse worden tot op de dag van vandaag met de hand op één enkele productielijn gebouwd. Ervaren technici kiezen 3000 geschikte onderdelen uit een beschikbare voorraad meer dan 10.000 om vervolgens met de grootst mogelijk zorg een nieuwe G-Klasse te bouwen. Het kost dan ook meer dan honderd manuren – bijna drie keer zoveel als bij een machinale productielijn – voordat een G-Klasse de fabriek verlaat.

Tour de G. In de G-Klasse naar het einde van de bewoonde wereld.

In een Mercedes-Benz 300 GD met een 3,0-liter dieselmotor en 65 kW (88 pk) is Gunther Holtorf in 1988 op pad gegaan om geschiedenis te schrijven en het ene naar het andere continent te verkennen. Tijdens zijn reis reed hij door 215 landen, regio's en territoria, en legde daarbij met één enkele motor een kleine 900.000 kilometer af. Een wereldrecord.

Tour de G. In de G-Klasse naar het einde van de bewoonde wereld.

In een Mercedes-Benz 300 GD met een 3,0-liter dieselmotor en 65 kW (88 pk) is Gunther Holtorf in 1988 op pad gegaan om geschiedenis te schrijven en het ene naar het andere continent te verkennen. Tijdens zijn reis reed hij door 215 landen, regio's en territoria, en legde daarbij met één enkele motor een kleine 900.000 kilometer af. Een wereldrecord.

In zwaardere omstandigheden.

Goed 250.000 van de kleine 900.000 kilometer legt de 300 GD van Mercedes-Benz, helemaal in overeenstemming met zijn aard, op onverharde ondergrond af.

In zwaardere omstandigheden.

Goed 250.000 van de kleine 900.000 kilometer legt de 300 GD van Mercedes-Benz, helemaal in overeenstemming met zijn aard, op onverharde ondergrond af.

Gunther Holtorf rijdt met zijn Mercedes-Benz 300 GD door het Tibetaanse hoogland met boeddhistische heilige plaatsen en het Himalaya-gebergte.
Gunther Holtorf demonstreert met zijn Mercedes-Benz 300 GD in Tanzania de waaddiepte van de G-Klasse.
De Mercedes-Benz G-Klasse 'Otto' tussen hopeloos overbeladen trucks India.
De Mercedes-Benz 300 GD, hier in een scheepscontainer, was het eerste buitenlandse privévoertuig op Jamaica.
Gunther Holtorf voor zijn Mercedes-Benz 300 GD in de zoutvlakte Salar de Uyuni in Bolivia in 1997.
Mercedes-Benz 300 GD 'Otto' in Tanzania.

In zwaardere omstandigheden.

Goed 250.000 van de kleine 900.000 kilometer legt de 300 GD van Mercedes-Benz, helemaal in overeenstemming met zijn aard, op onverharde ondergrond af.

In zwaardere omstandigheden.

Goed 250.000 van de kleine 900.000 kilometer legt de 300 GD van Mercedes-Benz, helemaal in overeenstemming met zijn aard, op onverharde ondergrond af.

Op steenslag- of wasbordpistes, in de modder, over trajecten met veel gaten en kuilen of bij klimpartijen op rotshellingen in het hooggebergte – voor het onderstel en chassis komt deze belasting overeen met zo'n 2.500.000 kilometer in Midden-Europa.
Wilt u ook net als Gunther Holtorf van de gebaande paden af, de wereld verkennen en daarbij de fascinatie en perfectie van Mercedes-Benz beleven?

Offroad-eigenschappen. Leading the way on any road.

De G-Klasse heeft geen asfalt nodig. Het model weet altijd wel een weg te vinden. Zijn terrein begint waar anderen omrijden.

Offroad-eigenschappen. Leading the way on any road.

De G-Klasse heeft geen asfalt nodig. Het model weet altijd wel een weg te vinden. Zijn terrein begint waar anderen omrijden.

Brandstofverbruik Mercedes-Benz G 500, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 14,5/11,0/12,3 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 289 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Meer over de offroad-eigenschappen van de G-Klasse:

De G-Klasse biedt compromisloze terreinvaardigheid. Hij laat zich door vrijwel niets uit het evenwicht brengen. De compactheid, de bodemvrijheid en de robuuste terreineigenschappen zijn inmiddels legendarisch.

Meer over de offroad-eigenschappen van de G-Klasse:

De G-Klasse biedt compromisloze terreinvaardigheid. Hij laat zich door vrijwel niets uit het evenwicht brengen. De compactheid, de bodemvrijheid en de robuuste terreineigenschappen zijn inmiddels legendarisch.

Offroad-technologieën: gemaakt voor avonturen.

Extreem robuust, extreem terreinwaardig, extreem G-Klasse.

Offroad-technologieën: gemaakt voor avonturen.

Extreem robuust, extreem terreinwaardig, extreem G-Klasse.

Elke ondergrond.

Drie 100 %-sperdifferentiëlen – offroad het enige assistentiesysteem dat telt.

De basis van elke G-Klasse wordt gevormd door het torsiestijve ladderchassis van staalplaat.

Ladderchassis

De afbeelding toont de toetsen voor de drie 100 %-sperdifferentiëlen van de G-Klasse van Mercedes-Benz.

Sperdifferentiëlen

Het belangrijkste onderdeel: de ruggengraat.

De G-Klasse met het ladderchassis van 3 tot 4 mm dikke staalplaat buigt nergens voor.

Extra power met een druk op de knop.

Terreinreductie voor de optimale overbrenging van het motorkoppel.

De afbeelding toont een detailopname van de low range-schakelaar in de Mercedes-Benz G-Klasse.

Low range-schakelaar

Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Stimulerend comfort en exemplarische veiligheid.

Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Stimulerend comfort en exemplarische veiligheid.

Tijdens de spits, tijdens lange nachtritten of op onbekende trajecten – uw G-Klasse zorgt ervoor dat u, vooral in stressvolle situaties, wordt ontlast. Het concept daarachter is Mercedes-Benz Intelligent Drive, dat in al onze auto's te vinden is en waarmee elke rit in een Mercedes-Benz niet alleen veilig is maar ook uniek. De tijd die u namelijk achter het stuurwiel doorbrengt, is uw eigen tijd. Tijd om te ontspannen. Tijd om energie op te doen. Zodat u niet alleen veilig op uw bestemming aankomt, maar ook ontspannen.

Brandstofverbruik van de Mercedes-AMG G 63, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 17,2/11,8/13,8 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 322 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Meesterwerken van de automobielbouwkunst: speciale modellen van de G-Klasse.

Uniek en met een strikt beperkte oplage. De uitzonderlijke Mercedes-Maybach G 650 Landaulet en de spectaculaire Mercedes-AMG G 63 6x6 vormen het 'ne plus ultra' op het gebied van voorwaartse drang en exclusiviteit. Ook de gewoon leverbare G 500 4x42 houdt zich vastberaden aan het motto: 'Gaat niet bestaat niet'.

Meesterwerken van de automobielbouwkunst: speciale modellen van de G-Klasse.

Uniek en met een strikt beperkte oplage. De uitzonderlijke Mercedes-Maybach G 650 Landaulet en de spectaculaire Mercedes-AMG G 63 6x6 vormen het 'ne plus ultra' op het gebied van voorwaartse drang en exclusiviteit. Ook de gewoon leverbare G 500 4x42 houdt zich vastberaden aan het motto: 'Gaat niet bestaat niet'.

Brandstofverbruik Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 22,7/13,7/17,0 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 397 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Brandstofverbruik Mercedes-AMG G 63 6x6, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 19,6–11,2 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 459–295 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Brandstofverbruik Mercedes-Benz G 500 4x42, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 17,2/11,8/13,8 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 323 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Brandstofverbruik Mercedes-Benz G 350 d, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 11,1/9,1/9,9 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 261 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Brandstofverbruik Mercedes-Benz G 500, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 14,5/11,0/12,3 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 289 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Meer over de momenteel leverbare speciale modellen van de G-Klasse:

Maak kennis met andere highlights van de G-Klasse en laat met de exclusieve speciale modellen uw droom uitkomen. Met offroad-mogelijkheden, sportiviteit, dynamiek en luxueuze uitrustingen. Puur rijplezier inbegrepen.

Meer over de momenteel leverbare speciale modellen van de G-Klasse:

Maak kennis met andere highlights van de G-Klasse en laat met de exclusieve speciale modellen uw droom uitkomen. Met offroad-mogelijkheden, sportiviteit, dynamiek en luxueuze uitrustingen. Puur rijplezier inbegrepen.

De G 500 4x42: de kroon op een legende.

Gemaakt om te veroveren.

De G 500 4x42: de kroon op een legende.

Gemaakt om te veroveren.

De Mercedes-Benz G-Klasse showcar G 500 4x4² maakt furore in het terrein.

De Mercedes-Benz G-Klasse showcar G 500 4x42.

De Mercedes-Benz G 500 4x4² maakt indruk met zijn waaddiepte van 100 cm.

De Mercedes-Benz G 500 4x42 maakt indruk met zijn waaddiepte van 100 cm.

Op zijn plek – onroad en offroad. De G 500 4x4² van Mercedes-Benz domineert overal waar hij opduikt.

Modder. Puin. Zand. Water. Hoe woester en onbegaanbaarder de natuur, hoe meer de G 500 4x42 in zijn element is. Op superieure wijze verovert hij terrein waar andere auto's zich niet eens durven te wagen. Met de enorme bodemvrijheid van 44 cm, permanente vierwielaandrijving, terreinreductie in de verdeelbak, portaalassen en 100 %-sperdifferentiëlen deinst hij voor vrijwel geen enkele helling terug. En met de ontzagwekkende waaddiepte van 100 cm is zijn onstilbare drang naar vrijheid ook door wild stromende rivieren nauwelijks te beteugelen.

De G 500 4x4² is een indrukwekkende verschijning die alle blikken naar zich toe trekt.

Enorme bodemvrijheid en brede banden.

Niet alleen superieur in het terrein maar ook uitermate beschaafd in het verkeer. Dankzij het bredere spoor en de portaalassen staat de G 500 4x42 stabiel en superieur op het asfalt. Terug op weg naar de stad wordt de dynamiek op bochtige wegen met de sportstand van de adaptieve demperafstelling duidelijk verbeterd. Of rij in de comfortstand gewoon op uw gemak in en door de grote steden van de wereld.

Mercedes-Benz G 500 4x42 brandstofverbruik, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 17,2/11,8/13,8 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 323 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Der G 350 d Professional: G-Klasse pur sang.

Met offroad-vaardigheden. Met robuustheid. Met hoeken en randen standaard.

Der G 350 d Professional: G-Klasse pur sang.

Met offroad-vaardigheden. Met robuustheid. Met hoeken en randen standaard.

De matzwart gespoten grille van de Mercedes-Benz G 350 d Professional is purisme in zijn zuiverste vorm.

Purisme in zijn zuiverste vorm – grille in matzwart.

De koplamproosters beschermen de koplampen van de Mercedes-Benz G 350 d Professional ook in het allerzwaarste terrein.

Uiterst professioneel. De koplamproosters tegen steenslag.

De beresterke V6-dieselmotor zorgt ook in de G 350 d Professional voor superieure trekkracht.

V6-dieselmotor met superieure trekkracht – voor alle opgaven.

Met de dakdrager kan de G 350 d Professional nóg beter presteren.

Dakdrager. Retrobuitenspiegel. G-Klasse pur sang.

Belangrijker dan het typeplaatje zijn de all-terrain banden van de Mercedes-Benz G 350 d Professional.

Geen doorkomen aan? Niet voor de G 350 G Professional met all-terrain banden.

De G 350 d Professional – puur plezier voor iedereen die ver wil komen. Het sterke punt van de G 350 d Professional is de functionaliteit, waarmee het model perfect op de alledaagse praktijk is afgestemd. Dankzij het hoge laadvermogen van 592 kg kunt u heel veel vervoeren. Bovendien is als optie een bumper met een voorbereiding voor een lier leverbaar.

Een aanpakker voor aanpakkers.

Een aanpakker voor aanpakkers.

Functionaliteit en comfort – het interieur in de G 350 d Professional is een geslaagde symbiose van schijnbare tegenstellingen.

Functioneel en comfortabel tegelijk – het interieur.

De aflopende vloer in de Mercedes-Benz G 350 d Professional is eenvoudig schoon te spuiten en daardoor gemakkelijk te reinigen.

Praktisch detail – de aflopende vloer van de G 350 d Professional.

De G 350 d Professional doet er nog een schepje bovenop – in het Professional Offroad-pakket is in de bagageruimte een houten vloer geplaatst.

Klassiek en praktisch – bagageruimte met hout in het Professional Offroad-pakket.

De Mercedes-Benz G 350 d Professional met all-terrain banden is op elke ondergrond superieur.

Superieur op elke ondergrond – dankzij all-terrain banden.

Een aanpakker voor aanpakkers.

Een aanpakker voor aanpakkers.

De all-terrain banden zorgen ervoor dat zelfs moeilijk bereikbare bestemmingen geen probleem vormen. Het Professional Offroad-pakket doet er nog een schepje bovenop. Hiertoe behoren onder meer koplamproosters tegen steenslag, optioneel ook voor de knipperlichten.

Bovendien is de bagageruimte van hout voorzien. Met de dakdrager kan de G 350 d Professional nóg beter presteren – net als met het bagagebeschermingspakket met trekhaak met kogelkop.

Mercedes-Benz G 350 d Professional: brandstofverbruik, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 11,1/9,1/9,9 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 261 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

designo Edition – individualiteit ten top.

Maak kennis met het nieuwe speciale model van G-Klasse, dat aan de hoogste eisen voldoet.

designo Edition – individualiteit ten top.

Maak kennis met het nieuwe speciale model van G-Klasse, dat aan de hoogste eisen voldoet.

Een exterieur waar u kippenvel van krijgt.

Een exterieur waar u kippenvel van krijgt.

De afbeelding toont het expressieve exterieur van de designo Edition van de Mercedes-Benz G-Klasse in magmarood.

Een exterieur waar u kippenvel van krijgt.

Een exterieur waar u kippenvel van krijgt.

De sprekende lakken in gloedvol magmarood, stralend mysticwit of diep obsidiaanzwart staan garant voor een dynamische verschijning. In combinatie met het sportpakket en de zwart gespoten 19 inch lichtmetalen AMG-velgen accentueren obsidiaanzwarte elementen bovendien het exterieur.

Interieur van de buitencategorie.

Interieur van de buitencategorie.

De afbeelding toont het exclusieve interieur van de designo Edition van de Mercedes-Benz G-Klasse met rode details.

Interieur van de buitencategorie.

Interieur van de buitencategorie.

Het exclusief- en chroompakket zorgen in het interieur voor een stijlvolle en elegante ambiance. Door het gebruik van hoogwaardige materialen voor de bekleding met designo zwart nappaleder en rode contrastsiernaden en het met tweekleurig nappaleder classicrood/zwart beklede AMG Performance-stuurwiel wordt de exclusiviteit van het interieur op imposante wijze benadrukt. Tot de andere highlights behoren de met leder beklede handgrepen en het logoplaatje op het deksel van de asbak.

Brandstofverbruik van de G 350 d: stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 11,1/9,1/9,9 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 261 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Brandstofverbruik van de G 500: stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 14,5/11,0/12,3 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 289 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Exclusive Edition – de meest exclusieve G-Klasse.

Een speciaal model dat met passie perfectie nastreeft en in de Exclusive Edition nu definitief zijn doel bereikt.

Exclusive Edition – de meest exclusieve G-Klasse.

Een speciaal model dat met passie perfectie nastreeft en in de Exclusive Edition nu definitief zijn doel bereikt.

Exterieur – buitengewone uitstraling.

Exterieur – buitengewone uitstraling.

De afbeelding toont het exterieur van de Exclusive Edition van de Mercedes-Benz G-Klasse.

Exterieur – buitengewone uitstraling.

Exterieur – buitengewone uitstraling.

De Exclusive Edition is de ultieme samensmelting van dynamiek en elegantie. Daarvoor is een ongelooflijk kleurenpakket lakken leverbaar, waaronder de als optie leverbare nieuwe lak AMG Monza grijs magno mat. Voor het imposante uiterlijk zorgen 21 inch vijf-dubbelspaaks lichtmetalen velgen, een rvs bodemplaat, AMG-sportstrepen over de flanken en de in carrosseriekleur gespoten reservewielafdekking.

Interieur – de fraaiste combinatie van elegantie met comfort.

Interieur – de fraaiste combinatie van elegantie met comfort.

De afbeelding toont het elegante en comfortabele interieur van de Exclusive Edition van de Mercedes-Benz G-Klasse.

Interieur – de fraaiste combinatie van elegantie met comfort.

Interieur – de fraaiste combinatie van elegantie met comfort.

Het designo exclusiefpakket en het in negen kleurencombinaties leverbare tweekleurige designo interieur zorgen voor een volstrekt eigen atmosfeer. De tweekleurige sportstoelen met carbon- of nappalederen zijkanten worden geflankeerd door sierdelen in AMG-carbon of designo pianoloak zwart en een tweekleurig dashboard in designo nappaleder. Optimaal comfort wordt onder andere geleverd door het zitcomfortpakket met multicontourstoelen met stoelventilatie/-verwarming.

Brandstofverbruik van de G 350 d: stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 11,1/9,1/9,9 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 261 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Brandstofverbruik van de G 500: stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 14,5/11,0/12,3 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 289 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Meer over de motoruitvoeringen van de G-Klasse:

Onder de kap van een G-Klasse gaat altijd iets bijzonders schuil. Vergelijk alle gegevens en feiten in één oogopslag.

Meer over de motoruitvoeringen van de G-Klasse:

Onder de kap van een G-Klasse gaat altijd iets bijzonders schuil. Vergelijk alle gegevens en feiten in één oogopslag.

Motoruitvoeringen van de G-Klasse vergelijken.

Motoruitvoeringen van de G-Klasse vergelijken.

Alle feiten en gegevens: het vlaggenschip Mercedes-AMG G 65 en de Mercedes-Benz G 500 met elkaar vergeleken.

Motor kiezen

  • Handgeschakeld
  • Automatische transmissie

Dieselmotor

Benzinemotor (super, superplus)

Alternatief

Dieselmotor

Benzinemotor (super, superplus)

Alternatief

Motor ter vergelijking kiezen

  • Handgeschakeld
  • Automatische transmissie

Dieselmotor

Benzinemotor (super, superplus)

Alternatief

Dieselmotor

Benzinemotor (super, superplus)

Alternatief

Vergelijk de motoruitvoeringen van de G-Klasse.

Sluiten

Motoruitvoeringen vergelijken.

Kies twee motoruitvoeringen om hun technische gegevens tegen elkaar af te zetten.

Motor kiezen
Motor ter vergelijking kiezen
Vergelijken
Sluiten

Select motorization

Mercedes-AMG. Samengebalde power. In een markante verpakking.

Elk AMG-model wordt vanaf de aandrijflijn volledig tot een uniek mechanisch meesterwerk opgebouwd. Voor fascinerende Driving Performance.

Mercedes-AMG. Samengebalde power. In een markante verpakking.

Elk AMG-model wordt vanaf de aandrijflijn volledig tot een uniek mechanisch meesterwerk opgebouwd. Voor fascinerende Driving Performance.

Afbeeldingen en video's.

Afbeeldingen en video's.

De iconische belijning van de G-Klasse van Mercedes-Benz is al sinds 1979 vrijwel ongewijzigd.
Met zijn hoge bodemvrijheid en brede banden trekt de Mercedes-Benz G 500 4x4² alle blikken naar zich toe – onroad en offroad.
Het tweekleurige designo leder porselein/zwart met porseleinkleurige siernaden doet de Mercedes-AMG modellen nóg persoonlijker ogen.
Mercedes-Benz G-Klasse: speciaal model Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
'Otto', de chinablauwe Mercedes-Benz 300 GD van Gunther Holtorf, is hier voor de spectaculaire bergkammen van de Himalaya geparkeerd.
De afbeelding toont een Mercedes-Benz G-Klasse bij de verplichte testrit op de Schöckl in Graz in Oostenrijk.
Het kleurenpakket aliengreen voor de Mercedes-AMG modellen is net zo spectaculair als de auto's zelf.