De G-Klasse.

De G-Klasse.

Makes the best of every ground.

Makes the best of every ground.

Na de productie van de content kan het product zijn gewijzigd.

Voertuigconcept.

Pionier in alle opzichten.

Voertuigconcept.

Pionier in alle opzichten.

Mercedes-Benz G 350 d Professional: brandstofverbruik, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 11,1/9,1/9,9 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 261 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Mercedes-AMG G 63: brandstofverbruik, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 17,2/11,8/13,8 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 322 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Mercedes-AMG G 65: brandstofverbruik, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 22,7/13,7/17,0 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 397 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

De G-Klasse van Mercedes-Benz is in de meer dan 36-jarige geschiedenis van het model nauwelijks veranderd.
Afspelen

Meer over de geschiedenis van de G-Klasse

Duik dieper in de fascinerende geschiedenis van de G-Klasse en ervaar meer over het boeiende samenspel van traditie en innovatie.

Meer over de geschiedenis van de G-Klasse

Duik dieper in de fascinerende geschiedenis van de G-Klasse en ervaar meer over het boeiende samenspel van traditie en innovatie.

Een legende schrijft geschiedenis.

De G-Klasse bestaat sinds 1979. Daarmee toont hij wel aan hoe belangrijk traditie voor Mercedes-Benz is. Volg de historie van de G-Klasse in beeld.

Een legende schrijft geschiedenis.

De G-Klasse bestaat sinds 1979. Daarmee toont hij wel aan hoe belangrijk traditie voor Mercedes-Benz is. Volg de historie van de G-Klasse in beeld.

Elke G-Klasse is uniek. Handwerk in Graz.

Al meer dan 35 jaar lang wordt de G-Klasse in Graz in Oostenrijk met de hand gefabriceerd. Intussen heeft een kwart miljoen modellen de fabriek verlaten.

Elke G-Klasse is uniek. Handwerk in Graz.

Al meer dan 35 jaar lang wordt de G-Klasse in Graz in Oostenrijk met de hand gefabriceerd. Intussen heeft een kwart miljoen modellen de fabriek verlaten.

De G-Klasse van Mercedes-Benz wordt in Graz met de hand gelast.

Alleen al het ladderchassis van de G-Klasse kent zo'n 5000 laspunten.

In de fabriek in Graz worden de carrosserie en motor van de G-Klasse samengevoegd.

In de fabriek in Graz gaan het onderstel en de motor met elkaar het 'huwelijk' aan.

Montage van de aandrijflijn van de G-Klasse van Mercedes-Benz in de fabriek in Graz.

Montage van de aandrijflijn van de G-Klasse in de fabriek in Graz.

De kale carrosserie van de G-Klasse wordt in de fabriek in Graz voorbereid op het aanbrengen van de laklagen.

Voorafgaand aan het spuitwerk worden verontreinigingen en oxiden zorgvuldig verwijderd.

Na de kathodische dompellakbehandeling wordt de opbouw van de G-Klasse klaargemaakt voor de volgende stappen.

De opbouw van de G-Klasse na de kathodische dompellakbehandeling.

Zelfs de kleinste oneffenheden in de carrosserie van de G-Klasse worden in Graz voorafgaand aan het spuitwerk verwijderd.

Zelfs de kleinste oneffenheden in de carrosserie worden voorafgaand aan het spuitwerk verwijderd.

Voordat een G-Klasse de fabriek verlaat, wordt deze in de lichttunnel minutieus op gebreken in de lak en de carrosserie gecontroleerd.

Elke G-Klasse wordt in de lichttunnel minutieus op de kleinste gebreken nagelopen.

Bij de laatste inspectie in de lichttunnel worden de metallic lakken van de G-Klasse hoogglansgepolijst voordat het voertuig de fabriek verlaat.

Een G-Klasse mag pas weg als hij straalt en blinkt.

Minimale tekortkomingen – ontdekt en gemarkeerd in de lichttunnel – worden natuurlijk verholpen voordat de G-Klasse de fabriek verlaat.

In de lichttunnel worden zelfs minimale oneffenheden zichtbaar.

Elke G-Klasse van Mercedes-Benz wordt met de hand uit zo'n 3000 afzonderlijke onderdelen in Graz opgebouwd.

Meer dan 100 manuren zijn aan een G-Klasse besteed tegen de tijd dat deze de fabriek verlaat.

De uiteenlopende modellen van de G-Klasse worden tot op de dag van vandaag met de hand op één enkele productielijn gebouwd. Ervaren technici kiezen 3000 geschikte onderdelen uit een beschikbare voorraad meer dan 10.000 om vervolgens met de grootst mogelijk zorg een nieuwe G-Klasse te bouwen. Het kost dan ook meer dan honderd manuren – bijna drie keer zoveel als bij een machinale productielijn – voordat een G-Klasse de fabriek verlaat.

Tour de G. In de G-Klasse naar het einde van de bewoonde wereld.

In een Mercedes-Benz 300 GD met een 3,0-liter dieselmotor en 65 kW (88 pk) is Gunther Holtorf in 1988 op pad gegaan om geschiedenis te schrijven en het ene naar het andere continent te verkennen. Tijdens zijn reis reed hij door 215 landen, regio's en territoria, en legde daarbij met één enkele motor een kleine 900.000 kilometer af. Een wereldrecord.

Tour de G. In de G-Klasse naar het einde van de bewoonde wereld.

In een Mercedes-Benz 300 GD met een 3,0-liter dieselmotor en 65 kW (88 pk) is Gunther Holtorf in 1988 op pad gegaan om geschiedenis te schrijven en het ene naar het andere continent te verkennen. Tijdens zijn reis reed hij door 215 landen, regio's en territoria, en legde daarbij met één enkele motor een kleine 900.000 kilometer af. Een wereldrecord.

In zwaardere omstandigheden.

Goed 250.000 van de kleine 900.000 kilometer legt de 300 GD van Mercedes-Benz, helemaal in overeenstemming met zijn aard, op onverharde ondergrond af.

In zwaardere omstandigheden.

Goed 250.000 van de kleine 900.000 kilometer legt de 300 GD van Mercedes-Benz, helemaal in overeenstemming met zijn aard, op onverharde ondergrond af.

Gunther Holtorf rijdt met zijn Mercedes-Benz 300 GD door het Tibetaanse hoogland met boeddhistische heilige plaatsen en het Himalaya-gebergte.
Gunther Holtorf demonstreert met zijn Mercedes-Benz 300 GD in Tanzania de waaddiepte van de G-Klasse.
De Mercedes-Benz G-Klasse 'Otto' tussen hopeloos overbeladen trucks India.
De Mercedes-Benz 300 GD, hier in een scheepscontainer, was het eerste buitenlandse privévoertuig op Jamaica.
Gunther Holtorf voor zijn Mercedes-Benz 300 GD in de zoutvlakte Salar de Uyuni in Bolivia in 1997.
Mercedes-Benz 300 GD 'Otto' in Tanzania.

In zwaardere omstandigheden.

Goed 250.000 van de kleine 900.000 kilometer legt de 300 GD van Mercedes-Benz, helemaal in overeenstemming met zijn aard, op onverharde ondergrond af.

In zwaardere omstandigheden.

Goed 250.000 van de kleine 900.000 kilometer legt de 300 GD van Mercedes-Benz, helemaal in overeenstemming met zijn aard, op onverharde ondergrond af.

Op steenslag- of wasbordpistes, in de modder, over trajecten met veel gaten en kuilen of bij klimpartijen op rotshellingen in het hooggebergte – voor het onderstel en chassis komt deze belasting overeen met zo'n 2.500.000 kilometer in Midden-Europa.
Wilt u ook net als Gunther Holtorf van de gebaande paden af, de wereld verkennen en daarbij de fascinatie en perfectie van Mercedes-Benz beleven?

Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Stimulerend comfort en exemplarische veiligheid.

Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Stimulerend comfort en exemplarische veiligheid.

Tijdens de spits, tijdens lange nachtritten of op onbekende trajecten – uw G-Klasse zorgt ervoor dat u, vooral in stressvolle situaties, wordt ontlast. Het concept daarachter is Mercedes-Benz Intelligent Drive, dat in al onze auto's te vinden is en waarmee elke rit in een Mercedes-Benz niet alleen veilig is maar ook uniek. De tijd die u namelijk achter het stuurwiel doorbrengt, is uw eigen tijd. Tijd om te ontspannen. Tijd om energie op te doen. Zodat u niet alleen veilig op uw bestemming aankomt, maar ook ontspannen.

Brandstofverbruik van de Mercedes-AMG G 63, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 17,2/11,8/13,8 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 322 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Offroad-technologieën.

De G-Klasse biedt compromisloze terreinvaardigheid. Hij laat zich door vrijwel niets uit het evenwicht brengen. De compactheid, de bodemvrijheid en de robuuste terreineigenschappen zijn inmiddels legendarisch.

Offroad-technologieën.

De G-Klasse biedt compromisloze terreinvaardigheid. Hij laat zich door vrijwel niets uit het evenwicht brengen. De compactheid, de bodemvrijheid en de robuuste terreineigenschappen zijn inmiddels legendarisch.

Elke ondergrond.

Drie 100 %-sperdifferentiëlen – offroad het enige assistentiesysteem dat telt.

De basis van elke G-Klasse wordt gevormd door het torsiestijve ladderchassis van plaatstaal.

Ladderchassis

De afbeelding toont de knoppen voor de drie 100 %-sperdifferentiëlen van de G-Klasse van Mercedes-Benz.

Sperdifferentiëlen

Het belangrijkste onderdeel: de ruggengraat.

De G-Klasse met het ladderchassis van 3 tot 4 mm plaatstaal buigt nergens voor.

Extra power met een druk op de knop.

Terreinreductie voor optimale overbrenging van het motorkoppel.

De afbeelding toont een detailopname van de low range-schakelaar in de Mercedes-Benz G-Klasse.

Low range-schakelaar

Offroad-eigenschappen.

De G-Klasse heeft geen asfalt nodig. Het model weet altijd wel een weg te vinden. Zijn terrein begint waar anderen omrijden.

Offroad-eigenschappen.

De G-Klasse heeft geen asfalt nodig. Het model weet altijd wel een weg te vinden. Zijn terrein begint waar anderen omrijden.

  • Helling

    Het klimvermogen van 100 % van de Mercedes-Benz G-Klasse.

    100 %

    klimvermogen.Klimvermogen van de Mercedes-AMG modellen: tot 80 %.

    Komt overeen met

    45°

    hellingsgraad.

  • Helling

    Bij de Mercedes-Benz G-Klasse is een schuine hoek van 54 % mogelijk.

    54 %

    schuine hoek.

    En daarbij voor

    100 %

    stabiel.

  • Waaddiepte

    De Mercedes-Benz G-Klasse kan door water met een diepte van 60 cm rijden.

    Tot

    60 cm

    waaddiepte.

    Voor

    100 %

    droge voeten.

  • Hellingshoek

    Met de hoge bodemvrijheid en ideale wielbasis kan de G-Klasse van Mercedes-Benz een hellingshoek van 24° overwinnen.

    Tot

    24°

    hellingshoek.

    Dankzij

    2850 mm

    wielbasis.

  • In-/uitloophoek

    Een in- en uitloophoek van 30° voor en achter zijn voor de G-Klasse van Mercedes-Benz geen probleem

    Tot

    30°

    in-/uitloophoek voor en achter.

    Tot

    27°

    bij de Mercedes-AMG modellen.

  • Bodemvrijheid

    Het diepste punt van de Mercedes-Benz G-Klasse ligt 23,5 cm boven de grond.

    Bodemvrijheid van

    23,5 cm

    Een net zo indrukwekkende

    22 cm

    bij de Mercedes-AMG modellen.

Brandstofverbruik Mercedes-Benz G 500, stadsverkeer/provinciale wegen/gecombineerd: 14,5/11,0/12,3 l/100 km; CO2-emissie, gecombineerd: 289 g/kmDe opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie.

Mercedes-AMG.

Samengebalde kracht. In een opvallende verpakking. Voor fascinerende Driving Performance.

Mercedes-AMG.

Samengebalde kracht. In een opvallende verpakking. Voor fascinerende Driving Performance.

  • Mercedes-AMG G 63

    De afbeelding toont het extravagante exterieur van de Mercedes-AMG G 63.

    De samengebalde power van de Mercedes-AMG G 63 komt in de typische AMG styling volledig tot zijn recht. Exclusiviteit en extravagantie zorgen ervoor dat het prestatievermogen van de performance offroader ook in het interieur kan worden ervaren. Een indrukwekkende terreinwagen die opvalt door de enorme power en nauwkeurig op elkaar afgestemde details. Meer details over Mercedes-AMG vindt u bij: Model individualiseren.

    In

    5,4 sec.

    van 0 naar 100 km/h

    5,5-liter AMG-V8-biturbomotor

    levert 420 kW

    (571 pk)

  • Mercedes-AMG G 65

    De afbeelding toont het exclusieve design van de Mercedes-AMG G 65.

    De Mercedes-AMG G 65 is de twaalfcilinder high-performance offroader van de G-Klasse en levert compromisloze aandrijfkracht – offroad en op de verharde weg. Het karakteristieke, extravagante AMG-design, de indrukwekkende performance en geselecteerde features in het interieur zijn het kenmerk van de alleskunner en zorgen altijd voor een exclusieve ambiance – op elke ondergrond. Meer details over Mercedes-AMG vindt u bij: Model individualiseren.

    In

    5,3 sec.

    van 0 naar 100 km/h

    6,0-liter AMG-V12-biturbomotor

    van 463 kW

    (630 pk)

Afbeeldingen en video's.

Afbeeldingen en video's.

De iconische belijning van de G-Klasse van Mercedes-Benz is al sinds 1979 vrijwel ongewijzigd.
Met zijn hoge bodemvrijheid en brede banden trekt de Mercedes-Benz G 500 4x4² alle blikken naar zich toe – onroad en offroad.
Het tweekleurige designo leder porselein/zwart met porseleinkleurige siernaden doet de Mercedes-AMG modellen nóg persoonlijker ogen.
Mercedes-Benz G-Klasse: speciaal model Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
'Otto', de Chinees blauwe Mercedes-Benz 300 GD van Gunther Holtorf, is hier voor de spectaculaire bergkammen van de Himalaya geparkeerd.
De afbeelding toont een Mercedes-Benz G-Klasse bij de verplichte testrit op de Schöckl in Graz in Oostenrijk.
Het kleurenpakket aliengreen voor de Mercedes-AMG modellen is net zo spectaculair als de auto's zelf.
De Mercedes-AMG G 63 6x6 overmeestert met zijn zes wielen, de V8-biturbomotor met een vermogen van 400 kW en het boven alle twijfel verheven onderstel elke uitdaging .
Play
De Mercedes-AMG G 63 6x6 overmeestert met zijn zes wielen, de V8-biturbomotor met een vermogen van 400 kW en het boven alle twijfel verheven onderstel elke uitdaging .
Op zijn plek – onroad en offroad. De G 500 4x4² van Mercedes-Benz domineert overal waar hij opduikt.
Play
Op zijn plek – onroad en offroad. De G 500 4x42 van Mercedes-Benz domineert overal waar hij opduikt.