Elektrische aandrijflijn


Twee motoren zetten elektrische energie in puur rijplezier om.

Elektrische aandrijflijn


Twee motoren zetten elektrische energie in puur rijplezier om.

De afbeelding toont de elektrische aandrijving van de Mercedes-Benz EQC.
Das Video zeigt eine Visualisierung des elektrischen Antriebsmoduls des Mercedes-Benz EQC.
Opnieuw bekijken

De nieuw ontwikkelde aandrijvingseenheid is zo innovatief, dat we er gelijk twee van hebben ingebouwd in de nieuwe EQC. De elektromotoren aan zowel de voor- als achteras zetten samen de in de accu opgeslagen elektrische energie in mechanische energie om met een vermogen van 300 kW (408 pk). Om het stroomverbruik zo laag mogelijk en de dynamiek zo hoog mogelijk te houden, wijken de elektrische aandrijflijnen van elkaar af. De voorste elektromotor is geoptimaliseerd voor lage tot middelzware belasting terwijl de achterste elektromotor voor dynamiek zorgt.

Accu en accucertificaat


Een krachtige en veilige accu met de kwaliteit van Mercedes-Benz.

De extreem krachtige hoogspanningsaccu vormt het hart van de Mercedes-Benz EQC en slaat de energie op voor twee elektrische aandrijvingen aan de voor- en achteras. Om aan de hoge veiligheidseisen van Mercedes-Benz te voldoen, is de accu in de carrosseriebodem ondergebracht. Hierdoor wordt bovendien het zwaartepunt lager, wat voor een stabiel en dynamisch rijgevoel zorgt.

Om ervoor te zorgen dat u in alle rust kunt genieten van puur elektrisch rijden in de Mercedes-Benz EQC, is er het zogenoemde accucertificaat. Dit certificaat garandeert een probleemloos werkende accu en dekt ook een significant capaciteitsverlies van de accu af. Het accucertificaat is acht jaar geldig of tot een kilometrage van 160.000 kilometer(2).

Accu en accucertificaat


Een krachtige en veilige accu met de kwaliteit van Mercedes-Benz.

De extreem krachtige hoogspanningsaccu vormt het hart van de Mercedes-Benz EQC en slaat de energie op voor twee elektrische aandrijvingen aan de voor- en achteras. Om aan de hoge veiligheidseisen van Mercedes-Benz te voldoen, is de accu in de carrosseriebodem ondergebracht. Hierdoor wordt bovendien het zwaartepunt lager, wat voor een stabiel en dynamisch rijgevoel zorgt.

Om ervoor te zorgen dat u in alle rust kunt genieten van puur elektrisch rijden in de Mercedes-Benz EQC, is er het zogenoemde accucertificaat. Dit certificaat garandeert een probleemloos werkende accu en dekt ook een significant capaciteitsverlies van de accu af. Het accucertificaat is acht jaar geldig of tot een kilometrage van 160.000 kilometer(2).

De afbeelding toont de accu van de Mercedes-Benz EQC.
[2]De voorwaarden van het accucertificaat zijn van toepassing.

Aerodynamica


Minder luchtweerstand voor een grotere actieradius.

Aerodynamica


Minder luchtweerstand voor een grotere actieradius.

De afbeelding toont een vooraanzicht van de Mercedes-Benz EQC.

De EQC behoort met een minimale cw-waarde van 0,27* in zijn aerodynamische beste configuratie tot een van de meest gestroomlijnde SUV's. Dit is zichtbaar aan het duidelijke, minimale design, dat een consequente doorontwikkeling is van de designtaal van sensuele puurheid. De succesvolle uitvoering van aero-akoestische maatregelen zorgt ervoor dat voor de inzittenden storende wind- en afrolgeluiden duidelijk zijn afgenomen. In de praktijk levert dit bovendien een grotere actieradius op. Ook bij elektrische voertuigen draagt een aerodynamische vormgeving immers in hoge mate bij aan een grotere actieradius.

Bij de EQC is een groot aantal aerodynamische maatregelen uitgevoerd om de luchtweerstand te verminderen. Daarbij behoren onder andere de optimalisatie van afdichtingen, bekledingen en de luchtgeleiding aan de voorzijde, wielen, carrosseriebodem, ruiten, het dak en de achterzijde.

* De cw-waarde van 0,27 wordt gerealiseerd in combinatie met exterieur AMG Line; 19 inch lichtmetalen AMG-velgen (RSW) en zomerbanden, treeplanken in aluminiumlook met rubbernoppen en zonder trekhaak.

Afmetingen


Zo goed past de nieuwe EQC in uw leven.

De ruime EQC is uitermate geschikt voor de dagelijkse praktijk. Dankzij zijn grote bagageruimtevolume is het model bovendien de perfecte metgezel voor langere ritten.

Afmetingen


Zo goed past de nieuwe EQC in uw leven.

De ruime EQC is uitermate geschikt voor de dagelijkse praktijk. Dankzij zijn grote bagageruimtevolume is het model bovendien de perfecte metgezel voor langere ritten.

De afbeelding toont de afmetingen van de Mercedes-Benz EQC van voren.
De afbeelding toont de afmetingen van de Mercedes-Benz EQC van voren.
De afbeelding toont de afmetingen van de Mercedes-Benz EQC van achter.
De afbeelding toont de afmetingen van de Mercedes-Benz EQC van opzij.
De afbeelding toont de afmetingen van de Mercedes-Benz EQC van boven.

Vierwielaandrijving


Geniet bij alle weersomstandigheden van elektromobiliteit.

De volledig variabele vierwielaandrijving 4MATIC zet de kracht van de elektromotoren om in pure power. Het systeem verbetert met name bij slechte omstandigheden van het wegdek de tractie en rijstabiliteit. Dit zorgt vooral voor meer veiligheid op een nat, besneeuwd of glad wegdek. Tegelijkertijd vormt 4MATIC de technologische basis voor dynamisch rijplezier.

Het systeem verdeelt de kracht traploos tussen de voor- en achteras – van 0 tot 100 procent. Beide elektromotoren kunnen namelijk onafhankelijk van elkaar worden aangestuurd. Wanneer sprake is van tractieverlies bij een as, staat er meer koppel ter beschikking voor de andere as. Dit werkt op dezelfde wijze als bij een conventionele vierwielaandrijving met een middensperdifferentieel.

Vierwielaandrijving


Geniet bij alle weersomstandigheden van elektromobiliteit.

De volledig variabele vierwielaandrijving 4MATIC zet de kracht van de elektromotoren om in pure power. Het systeem verbetert met name bij slechte omstandigheden van het wegdek de tractie en rijstabiliteit. Dit zorgt vooral voor meer veiligheid op een nat, besneeuwd of glad wegdek. Tegelijkertijd vormt 4MATIC de technologische basis voor dynamisch rijplezier.

Het systeem verdeelt de kracht traploos tussen de voor- en achteras – van 0 tot 100 procent. Beide elektromotoren kunnen namelijk onafhankelijk van elkaar worden aangestuurd. Wanneer sprake is van tractieverlies bij een as, staat er meer koppel ter beschikking voor de andere as. Dit werkt op dezelfde wijze als bij een conventionele vierwielaandrijving met een middensperdifferentieel.

De afbeelding toont vierwielaandrijving 4MATIC van de Mercedes-Benz EQC.