Opladen en actieradius.

Perfect op de dagelijkse praktijk afgestemd, dankzij snelle en veelzijdige oplaadmogelijkheden.

430-424

kilometer puur elektrische actieradius (WLTP)1

100

kW max. oplaadvermogen (DC)[2]

30

minuten oplaadtijd bij snellaadstations*

* De oplaadtijden van 10 naar 80 % zijn van toepassing bij gebruik van een DC-sneloplaadpunt met een voedingsspanning van 400 V en een stroomsterkte van minimaal 300 A. De oplaadtijd kan afwijken omdat deze afhankelijk is van uiteenlopende factoren zoals de omgevings- en accutemperatuur, alsmede het gebruik van extra nevenverbruikers zoals de verwarming.

EQA 350: stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 17,5; CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0.[3][4]

Oplaadmogelijkheden


Eenvoudig opladen. Overal.

Het opladen van een accu was nog nooit zo eenvoudig. Dat kan thuis of onderweg bij talrijke oplaadpunten, zoals winkelcentra of parkeerplaatsen langs de snelweg.

Oplaadmogelijkheden


Eenvoudig opladen. Overal.

Het opladen van een accu was nog nooit zo eenvoudig. Dat kan thuis of onderweg bij talrijke oplaadpunten, zoals winkelcentra of parkeerplaatsen langs de snelweg.

Da afbeelding toont de nieuwe EQA van Mercedes-EQ, die bij een oplaadpunt onderweg wordt opgeladen. Naast de auto staan twee personen te wachten.

Onderweg opladen

Onderweg een korte pauze inlassen. Met de digitale service Mercedes me Charge hebt u in heel Europa toegang tot een groot aantal publieke oplaadpunten, onder andere ook tot de sneloplaadpunten van IONITY, waaraan u uw EQA maximaal met 100 kW in circa 30 minuten van 10 naar 80 procent kunt opladen. Met Mercedes me Charge laadt u bovendien in heel Europa groene stroom. Mercedes-Benz garandeert dat met Mercedes me Charge opgeladen stroom afkomstig is uit hernieuwbare energiebronnen.

* Maximaal oplaadvermogen bij DC-oplaadpunten met een voedingsspanning van 400 Volt en stroomsterkte van 300 A; de maximale oplaadtijd is afhankelijk van uiteenlopende factoren zoals de omgevings- en accutemperatuur, alsmede de laadtoestand van de accu voordat met opladen wordt begonnen.

** Minimale oplaadtijd van 10 tot 80 % onder optimale omstandigheden bij een DC-oplaadpunt met een voedingsspanning van 400 Volt en stroomsterkte van 300 A; de oplaadtijd kan afwijken en is afhankelijk van uiteenlopende factoren zoals de omgevings- en accutemperatuur, alsmede geactiveerde nevenverbruikers zoals de verwarming.

Calculator voor oplaadtijden


Op deze oplaadtijden kunt u rekenen.

Ervaar hier hoe snel de nieuwe EQA in een mum van tijd onderweg en thuis kan worden opgeladen.

Calculator voor oplaadtijden


Op deze oplaadtijden kunt u rekenen.

Ervaar hier hoe snel de nieuwe EQA in een mum van tijd onderweg en thuis kan worden opgeladen.

EQA 250: stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 17,8; CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0.[3] [4]
EQA 300 4MATIC: stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 17,5; CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0.[3][4]
EQA 350 4MATIC: stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 17,5; CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0.[3][4]

Remote- en navigatieservices


Maakt elektrische mobiliteit geschikt voor de alledaagse praktijk.

Remote- en navigatieservices


Maakt elektrische mobiliteit geschikt voor de alledaagse praktijk.

Onze Mercedes-EQ modellen zijn voor u ontworpen.

De remote- en navigatieservices zorgen ervoor dat er comfortabel en efficiënt elektrisch kan worden gereden. U kunt bijvoorbeeld direct zien waar zich oplaadpunten in de directe omgeving of langs de route bevinden. Ook ziet u steeds de resterende actieradius. De navigatie met Electric Intelligence plant voor u automatisch oplaadpauzes bij beschikbare oplaadpunten met het meeste vermogen op de route. En met de Mercedes me-app hebt u ook buiten de auto toegang tot de oplaadinstellingen en interieurvoorverwarming.<p>De beschikbaarheid van de communicatiemodule (LTE) is tijdelijk beperkt voor bepaalde voertuigen vanwege toeleveringsproblemen gelinkt aan het wereldwijd tekort aan semiconductoren. Om het voertuig op tijd af te kunnen leveren, zal het voertuig in eerste instantie zonder communicatiemodule (LTE) worden geleverd. De module zal later gratis worden geïnstalleerd op het voertuig (“retrofit”), zodra de beschikbaarheid van de benodigde onderdelen is verzekerd. Dit betekent dat bepaalde Mercedes me diensten, inclusief de noodoproepfunctie (eCall,) tijdelijk niet beschikbaar zullen zijn op het voertuig. Actuele informatie is beschikbaar via uw Mercedes-Benz dealer. <br> </p>

De afbeelding toont een smartphone waarop de oplaadpunten in de omgeving worden weergegeven waaraan de EQA kan worden opgeladen.

Onze Mercedes-EQ modellen zijn voor u ontworpen.

De remote- en navigatieservices zorgen ervoor dat er comfortabel en efficiënt elektrisch kan worden gereden. U kunt bijvoorbeeld direct zien waar zich oplaadpunten in de directe omgeving of langs de route bevinden. Ook ziet u steeds de resterende actieradius. De navigatie met Electric Intelligence plant voor u automatisch oplaadpauzes bij beschikbare oplaadpunten met het meeste vermogen op de route. En met de Mercedes me-app hebt u ook buiten de auto toegang tot de oplaadinstellingen en interieurvoorverwarming.<p>De beschikbaarheid van de communicatiemodule (LTE) is tijdelijk beperkt voor bepaalde voertuigen vanwege toeleveringsproblemen gelinkt aan het wereldwijd tekort aan semiconductoren. Om het voertuig op tijd af te kunnen leveren, zal het voertuig in eerste instantie zonder communicatiemodule (LTE) worden geleverd. De module zal later gratis worden geïnstalleerd op het voertuig (“retrofit”), zodra de beschikbaarheid van de benodigde onderdelen is verzekerd. Dit betekent dat bepaalde Mercedes me diensten, inclusief de noodoproepfunctie (eCall,) tijdelijk niet beschikbaar zullen zijn op het voertuig. Actuele informatie is beschikbaar via uw Mercedes-Benz dealer. <br> </p>

Routecalculator

Routecalculator

Gebruik de routecalculator om uit te vinden hoe ver u komt op de accu van uw elektrische auto. De interactieve tool toont u de eerstvolgende oplaadpunten op uw route en geeft eveneens informatie over de capaciteit van de accu.

EQ&A


De belangrijkste vragen over elektrisch rijden.

EQ&A


De belangrijkste vragen over elektrisch rijden.

    • Reële elektrische actieradius

      Waarom is de reële elektrische actieradius vaak lager dan de aangegeven actieradius?

      De elektrische actieradius is afhankelijk van het individuele rijgedrag, het profiel van het traject en de weersomstandigheden. U bent langer elektrisch onderweg wanneer u met behulp van de ECO-assistent anticiperend rijdt en gebruikmaakt van recuperatie of de zeilfunctie. Nevenverbruikers als de stoelverwarming of de airconditioning oefenen ook invloed uit op de actieradius.

    • AC- en DC-oplaadtechnologie

      Wat is het verschil tussen AC- en DC-oplaadtechnologie?

      In principe kunnen de accu's van elektrisch aangedreven auto's alleen met gelijkstroom (DC) worden opgeladen. Alle standaard stopcontacten, innogy eBox professional en innogy eBox smart, de meeste publieke oplaadpunten en krachtstroomaansluitingen leveren echter wisselstroom (AC). Om ervoor te zorgen dat u uw Mercedes-Benz toch kunt opladen, beschikt deze over een onboard-oplader – een AC/DC-omvormer – die wisselstroom in de vereiste gelijkstroom omzet. Hierbij zijn oplaadvermogens van 2,3 kW tot 11 kW mogelijk, afhankelijk van de AC-bron.

    • Milieuvriendelijkheid

      Hoe milieuvriendelijk zijn elektrisch aangedreven auto's nu echt?

      Hoe milieuvriendelijk elektrisch aangedreven auto's zijn, is sterk afhankelijk van uw rij- en oplaadgedrag. Daarnaast is het ook van belang met wat voor soort stroom de auto wordt opgeladen. Wanneer hiervoor groene stroom wordt gebruikt, is dat natuurlijk milieuvriendelijker. Altijd wanneer u via Mercedes me Charge in Europa oplaadt, zorgt Mercedes-Benz voor compensatie achteraf met groene stroom. Daardoor reduceert u nu al uw CO2-uitstoot en draagt u bij aan de energietransitie.
      Ook in privéhuishoudingen is een contract voor groene stroom met een paar muisklikken te regelen.

    Stroomverbruik gecombineerd: 17,6 - 18,9 kWh/100 km, CO₂-emissie gecombineerd: 0 - 0 g/km (WLTP)<p>De vermelde waarden zijn gemeten volgens de voorgeschreven meetmethode. Het betreft ‘WLTP-CO<sub>2</sub>-waarden’ conform Art. 2 Nr. 3 van de doorvoerverordening (EU) 2017/1153. De waarden van het brandstofverbruik zijn op basis van deze waarden bepaald. Het stroomverbruik werd berekend op basis van VO 683/2008/EG. De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig, ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van verschillende voertuigen onderling.&nbsp;De waarden variëren al naargelang de gekozen opties.<br> </p>