Performance.

Ervaar AMG Driving Performance met al uw zintuigen in de nieuwe AMG GT Roadster.

Mercedes-AMG GT C Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,0 – 12,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 284 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

Modellen


Ervaar meer over de modellen van de Mercedes-AMG GT Roadster.

Modellen


Ervaar meer over de modellen van de Mercedes-AMG GT Roadster.

  • Mercedes-AMG GT Roadster

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    De Mercedes-AMG GT Roadster vormt een perfecte combinatie van sportiviteit en lifestyle. Met een topsnelheid van 302 km/h en een acceleratie in slechts 4,0 seconden van 0 naar 100 km/h kan tegelijkertijd worden genoten van pittige performance en ontspannen cruisen. Het AMG-sportonderstel, het actieve luchtgeleidingssysteem en het hoogwaardige interieur vormen de highlights van de Mercedes-AMG GT Roadster.

    De afbeelding toont de markante voorzijde van de Mercedes-AMG GT Roadster in volle vaart.
    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GT Roadster vanuit vogelvluchtperspectief.
    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GT Roadster van opzij tijdens het openen van het dak.

    350 kW (476 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    Max. vermogen

    Tot

    630 Nm

    koppel

  • Mercedes-AMG GT S Roadster

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    De uitstekende performance van de Mercedes-AMG GT Roadster wordt nóg verder verhoogd met de GT S. De 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor, met een vermogen van 384 kW (522 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> en koppel van 670 Nm levert 34 kW (46 pk) meer vermogen dan de Mercedes-AMG GT. Het AMG RIDE CONTROL-onderstel kan in drie trappen worden ingesteld, variërend van comfortabel tot straf afgesteld sportief. De Mercedes-AMG GT Roadster accelereert in slechts 3,8 seconden van 0 naar 100 km/h en heeft een topsnelheid van 308 km/h.

    384 kW (522 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    Max. vermogen

    Tot

    670 Nm<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    koppel

    De afbeelding toont de markante voorzijde van de open Mercedes-AMG GT S Roadster in volle vaart.
    De afbeelding toont de markante achterzijde van de open Mercedes-AMG GT S Roadster 's nachts.
    De afbeelding toont de open Mercedes-AMG GT S Roadster van opzij met een geopend bestuurdersportier.
  • Mercedes-AMG GT C Roadster

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    De Mercedes-AMG GT C Roadster is de meest intense manier om een roadster te ervaren. Het grenzeloze open air-genot en imposante performance zorgen voor pure emotie. Met een topsnelheid van 316 km/h en een acceleratie van 0 naar 100 km/h in slechts 3,7 seconden zoekt dit model zonder meer de grenzen van het fysiek mogelijke op. De highlights van het model zijn onder andere de AMG-achterasbesturing, het AMG RIDE CONTROL-onderstel en de breed ogende achterzijde.

    De afbeelding toont de markante voorzijde van de Mercedes-AMG GT C Roadster in volle vaart.
    De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG GT C Roadster.
    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GT C Roadster in volle vaart.

    410 kW (557 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    Max. vermogen

    Tot

    680 Nm<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    koppel

  • Mercedes-AMG GT R Roadster

    Mercedes-AMG GT R Roadster.

    Mercedes-AMG GT R Roadster.

    Ongetwijfeld de opwindendste combinatie van beauty en beast. De Mercedes-AMG GT R Roadster vertegenwoordigt expressief design en een uitbundige open air-lifestyle. Met een krachtige V8-biturbomotor met een vermogen van 430 kW (585 pk),<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> een instelbaar onderstel, actieve aerodynamica en intelligente lichtgewichtconstructie is dit nieuwe model, in een beperkte oplage van 750 stuks, het nieuwe visitekaartje voor exclusieve performance.

    430 kW (585 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    Max. vermogen

    Tot

    700 Nm<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    koppel

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GT R Roadster.
    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GT R Roadster.
    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GT R Roadster.

Mercedes-AMG GT Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,7 – 11,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 262 g/km;
Mercedes-AMG GT S Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,7 – 11,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 262 g/km;
Mercedes-AMG GT C Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,0 – 12,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 284 g/km;
Mercedes-AMG GT R Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,0 – 12,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 284 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

Rijeigenschappen


Rijden wordt pure beleving.

Motor, onderstel, transmissie – alle onderdelen van de Mercedes-AMG GT Roadster zijn vervaardigd om topprestaties te leveren.

Rijeigenschappen


Rijden wordt pure beleving.

Motor, onderstel, transmissie – alle onderdelen van de Mercedes-AMG GT Roadster zijn vervaardigd om topprestaties te leveren.

Ervaar meer over de aandrijving en rijdynamiek van de Mercedes-AMG GT Roadster.

AMG-uitlaatsysteem

De typerende V8-sound laat vooral van zich horen bij het accelereren. Bij een constante snelheid is het geluid iets bescheidener. De twee geïntegreerde, verchroomde uitlaatsierstukken vormen opvallende accenten.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

De automatische zeventraps transmissie met dubbele koppeling kenmerkt zich door razendsnelle schakeltijden en emotioneel tussengas. DYNAMIC SELECT beschikt echter ook over comfortabele rijprogramma's voor ontspannen en efficiënt cruisen.

De automatische transmissie met dubbele koppeling bestaat feitelijk uit twee deeltransmissies, waarbij de ene de trekkracht op de wielen overdraagt, terwijl de andere alvast de volgende versnelling selecteert. Hierdoor kan spontaan worden geschakeld met extreem korte schakeltijden.

Torque tube

De frontmiddenmotor vormt samen met de daarachter aangebrachte automatische transmissie met dubbele koppeling een vaste eenheid. De beide onderdelen zijn middels een torque tube stijf en torsiebestendig met elkaar verbonden.

In het inwendige roteert een uiterst lichte en torsiebestendige aandrijfas van carbon. Deze zorgt ervoor dat het vermogen van de 4,0-liter V8-biturbomotor wordt overgedragen aan de AMG SPEEDSHIFT DCT zeventraps automatische sporttransmissie, die vervolgens kracht omzet in pure acceleratie. Onvoorstelbaar snel en adembenemend.

AMG-sportonderstel

Door het gebruik van uit de autosport afkomstige dubbele, dwarsgeplaatste wieldraagarmen levert het onderstel ook uitstekende prestaties op het racecircuit.

De dubbele, dwarsgeplaatste wieldraagarmen zorgen voor uitstekende dwarsdynamiek en rijstabiliteit bij hoge snelheden. Hierbij wordt uitstekend gecompenseerd voor invloeden van buiten, zoals zijwind en oneffenheden in het wegdek.

AMG-V8-biturbomotor

De 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor levert een vermogen van 350 kW (476 pk) en beschikt over een maximumkoppel van 630 Nm. Het leeggewicht van de motor van slechts 245 kg is eveneens indrukwekkend.

Op deze manier wordt de hoogst mogelijke stevigheid bij een laag gewicht gegarandeerd. De beide turbocompressoren zijn aan de hete binnenzijde van de 'V' van het motorblok aangebracht. Met als resultaat een optimaal reactievermogen, al bij lage toerentallen extreem hoge trekkracht en verbeterde emissiewaarden.

AMG RIDE CONTROL-onderstel

Met één druk op de knop past het onderstel zich volledig aan uw wensen aan, voor comfortabel cruisen tot sportieve ritten.

De instelling 'Comfort' zorgt voor een uitgebalanceerde dempingskarakteristiek, terwijl 'Sport' en 'Sport+' voor een straffere afstelling zorgen voor een sportieve rijstijl. De keuze is helemaal aan u.

Mercedes-AMG GT Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,7 – 11,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 262 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

Architectuur


Architectuur voor ultieme performance.

Gebouwd voor liefhebbers. De lichtgewichtconstructie van de Mercedes-AMG GT Roadster is gebaseerd op een aluminium spaceframe-carrosserie.

Architectuur


Architectuur voor ultieme performance.

Gebouwd voor liefhebbers. De lichtgewichtconstructie van de Mercedes-AMG GT Roadster is gebaseerd op een aluminium spaceframe-carrosserie.

  • Tractie

    Een leider met vaste grip.

    Een leider met vaste grip.

    Dankzij de transaxle-constructie van de aandrijflijn ontstaat een gewichtsverdeling van 47 % voor en 53 % achter, waarmee uitstekende tractie wordt bevorderd. Het AMG-sperdifferentieel op de achteras verbetert vooral de tractie bij een sportieve rijstijl, waarbij het doorslippen van het aangedreven wiel aan de binnenzijde van de bocht wordt voorkomen.

    De transaxle-constructie van de Mercedes-AMG GT Roadster zorgt voor optimale tractie, vooral bij een sportieve rijstijl.

    47/53

    Perfecte balans - de voorzijde is lichter dan de achterzijde.

    Mercedes-AMG GT Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,7 - 11,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 262 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

  • Dwarsdynamiek

    Onovertroffen in elke situatie.

    De dry sump-smering zorgt ervoor dat het zwaartepunt van de auto lager komt te liggen, en zorgt daarmee voor uitstekende dwarsdynamiek in de Mercedes-AMG GT Roadster.

    Onovertroffen in elke situatie.

    De dry sump-smering zorgt ervoor dat het zwaartepunt van de auto lager komt te liggen, en zorgt daarmee voor uitstekende dwarsdynamiek. Het in drie standen instelbare AMG RIDE CONTROL-onderstel en de op downforce geoptimaliseerde aerodynamica zorgen ervoor dat de Mercedes-AMG GT Roadster zich kenmerkt door een stabiel en harmonieus rijgedrag tot aan de grenzen van het fysiek mogelijke. De aluminium constructie zorgt daarbij voor een bijzonder stijve carrosserie voor uitstekende dwars- en langsdynamiek en uiterst nauwkeurig stuurgedrag.

    Mercedes-AMG GT S Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,7 - 11,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 262 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

  • Aerodynamica

    Optimale aerodynamica.

    Geoptimaliseerde bodembekleding voor de luchtafvoer van de oliekoeler en luchttoevoer voor de diffusor.
    Het actieve luchtgeleidingssysteem aan de onderzijde van de voorskirt zorgt voor uitstekende aerodynamica van de Mercedes-AMG GT Roadster.

    Optimale aerodynamica.

    De toepassing van uit de autosport vergaarde kennis op de Mercedes-AMG GT biedt de bestuurder ondersteuning bij een dynamische en veilige rijstijl. Het systeem zorgt voor aerodynamische stabiliteit met een lage luchtweerstand. Daarnaast wordt voor voldoende koeling en luchttoevoer gezorgd voor alle componenten. Met behulp van het AIRPANEL in de voorskirt en de elektrisch uitschuifbare achterspoiler wordt de aerodynamica actief aan de feitelijke rijsituatie aangepast.

High-performance keramisch AMG-composietremsysteem


Dezelfde remprestaties als in de autosport, met technologie van AMG.

High-performance keramisch AMG-composietremsysteem


Dezelfde remprestaties als in de autosport, met technologie van AMG.

Een remschijf van het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem van de Mercedes-AMG GT Roadster is voor presentatiedoeleinden op een wand aangebracht.

De met koolstof verstevigde keramische remschijven kenmerken zich door hun hardheid maar zijn tegelijkertijd 40 % lichter dan conventionele composietremschijven. De voordelen van deze remschijven zijn een langere levensduur, kortere remwegen, een nauwkeurig reactievermogen en hoge stabiliteit.

AMG-opties


Nog meer Driving Performance. Nog meer GT feeling.

AMG-opties


Nog meer Driving Performance. Nog meer GT feeling.

    AMG DYNAMIC PLUS-pakket

    De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG GT Roadster met AMG DYNAMIC PLUS-pakket.

    Het AMG DYNAMIC PLUS-pakket staat voor maximaal rijplezier en sublieme wendbaarheid door high-performance componenten te bundelen voor hogere rijdynamiek en een nog emotionelere rijervaring.

    COMAND Online

    De afbeelding toont het multimediasysteem COMAND Online met de AMG TRACK PACE-app in de Mercedes-AMG GT Roadster.

    Met COMAND Online, het perfect in de cockpit geïntegreerde premium navigatiesysteem in Mercedes-Benz look and feel, komt u snel en ontspannen op uw eindbestemming aan. Dankzij Live Traffic-verkeersinformatie en Car-to-X Communication kunnen bijvoorbeeld files worden omzeild en worden mogelijk gevaarlijke verkeerssituaties vroeger waargenomen.
    Met de AMG Track Pace-app beschikt u over de ideale tool voor een gedetailleerde en professionele analyse van uw rijstijl. Op deze manier kunt u uw performance op afgezette trajecten ook zonder trainer verbeteren en uw resultaten met die van andere rijders vergelijken. De weergave is overzichtelijk, intuïtief en eenvoudig te begrijpen. U kunt uw prestaties vastleggen en bijvoorbeeld op sociale netwerken met andere raceliefhebbers delen.

    High-performance keramisch AMG-composietremsysteem

    De afbeelding toont het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem van de Mercedes-AMG GT Roadster.

    Een systeem waarop u kunt vertrouwen, ook nadat er kort achter elkaar heel hard is afgeremd. Het high-performance keramisch AMG-composietremsysteem beschikt over een remvermogen waarop u ook in extreme situaties kunt vertrouwen. Bovendien is dit systeem lichter dan conventionele remsystemen, wat voor minder ongeveerde massa zorgt, met als gevolg meer rijdynamiek en wendbaarheid.

    Mercedes-AMG brand


    The World of Driving Performance.

    Mercedes-AMG brand


    The World of Driving Performance.

    De afbeelding toont meerdere modellen van de Mercedes-AMG GT.

    Ervaar de grote verscheidenheid aan Mercedes-AMG modellen en laat u meeslepen door de samengebalde power van Driving Performance.

    Mercedes-AMG GT S Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,7 – 11,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 262 g/km;
    Mercedes-AMG GT R Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,0 – 12,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 284 g/km;
    Mercedes-AMG GT C Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,0 – 12,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 284 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

    Mercedes-AMG GT Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,7 – 11,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 262 g/km;
    Mercedes-AMG GT S Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,7 – 11,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 262 g/km;
    Mercedes-AMG GT C Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,0 – 12,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 284 g/km;
    Mercedes-AMG GT R Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,0 – 12,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 284 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>