Het beste van twee werelden.

Hybride techniek bij Mercedes-Benz


Meer power, minder verbruik.

Hybride techniek bij Mercedes-Benz


Meer power, minder verbruik.

Onze EQ Power-modellen met plug-in hybrid-aandrijving verenigen het beste uit twee werelden: de dynamiek en efficiëntie van een elektromotor met de actieradius van een verbrandingsmotor. Hiermee kan in de stad puur elektrisch worden gereden. De auto kan zowel thuis als bij openbare oplaadpunten worden opgeladen. Op langere trajecten kan als vanouds gewoon worden getankt.

Mercedes-Benz EQ Power-modellen


De plug-in hybrid-modellen van Mercedes-Benz.

>"Iedereen stelt andere eisen aan zijn auto. Is er ook een plug-in hybrid-model dat bij mij past?"

Ongetwijfeld. Of u met uw plug-in hybrid alleen in de stad rijdt of daarmee langere afstanden aflegt, bij onze vloot vindt u zeker een model dat perfect bij u past. Voor meer informatie over uw favoriete plug-in hybrid-modellen hoeft u alleen maar het contactformulier in te vullen.

Mercedes-Benz EQ Power-modellen


De plug-in hybrid-modellen van Mercedes-Benz.

>"Iedereen stelt andere eisen aan zijn auto. Is er ook een plug-in hybrid-model dat bij mij past?"

Ongetwijfeld. Of u met uw plug-in hybrid alleen in de stad rijdt of daarmee langere afstanden aflegt, bij onze vloot vindt u zeker een model dat perfect bij u past. Voor meer informatie over uw favoriete plug-in hybrid-modellen hoeft u alleen maar het contactformulier in te vullen.

    De A-Klasse 250 e 

    De C 350 e Estate.

    De A-Klasse 250 e Compact Limousine met EQ Power. De huidige generatie van de Mercedes-Benz A-Klasse is nog steeds heel jong en dynamisch maar is tegelijkertijd nooit eerder zo volwassen en comfortabel geweest.


    A-Klasse 250 e Compact Limousine: brandstofverbruik gewogen
    1,5-1,4 l/100 km, CO2-emissie gewogen 34-33 g/km, stroomverbruik gewogen
    15,0-14,8 kWh/100 km

    De C-Klasse 300 e Limousine

    GLE 500 e 4MATIC

    De technologie van de C-Klasse 300 e Limousine zorgt voor optimale efficiëntie, imposante dynamiek en tot dusver ongekend comfort dankzij interieurvoorverwarming. Als vanouds is de C-Klasse perfect op de dagelijkse praktijk afgestemd.

    C-Klasse 300 e Limousine: brandstofverbruik gewogen: 1,9-1,6 l/100 km, CO2-emissie gewogen:
    42-36 g/km, stroomverbruik gewogen: 14,3-13,4 kWh/100 km

    De GLC 300 e 4MATIC

    De B-Klasse 250 e Compact Limousine

    De GLC 300 e 4MATIC. De meest veelzijdige vorm van vrijheid. De Mercedes-Benz GLC is in elk terrein in zijn element. Bij deze mid-size-SUV zijn functionaliteit, wendbaarheid en modern design intelligent met elkaar verbonden.

    GLC 300 e 4MATIC: brandstofverbruik gewogen: 2,5-2,2 l/100 km, CO2-emissie gewogen: 57-51 g/km, stroomverbruik gewogen: 17,8-16,5 kWh/100 km

    De GLC 300 e Coupé

    De E-Klasse 300 de Limousine

    Met de GLC 300 e 4MATIC biedt Mercedes-Benz voor het eerst een mid-size Sport Utility Coupé met een innovatieve plug-in hybrid-aandrijving. Dit systeem combineert de performance van een benzinemotor met de efficiëntie van een krachtige elektromotor.

    GLC 300 e Coupé: brandstofverbruik gewogen: 2,5-2,2 l/100 km, CO2-emissie gewogen: 57-51 g/km, stroomverbruik gewogen: 17,8-16,5 kWh/100 km

    De E-Klasse 300 e Limousine

    De E 300 e Limousine

    De E-Klasse 300 e. Niet alleen de intelligentste maar ook de zuinigste E-Klasse aller tijden. Deze intelligente business limousine maakt een artistiek statement met duidelijk, en tegelijkertijd emotioneel design, en is bovendien uitgerust met een hoogwaardig, exclusief interieur.

    E-Klasse 300 e Limousine: brandstofverbruik gewogen:
    2,1-1,8 l/100 km, CO2-emissie gewogen: 47-41 g/km, stroomverbruik gewogen:
    14,9 kWh/100 km

    De E-Klasse 300 de Limousine

    De E 300 de Limousine

    Er is nauwelijks een andere modelserie te noemen die niet alleen tientallen jaren zo bepalend is geweest voor het merk Mercedes-Benz maar ook voor de hele hogere klasse in de automobielwereld. De E-Klasse is dan ook het toonbeeld van comfort en veiligheid. En als de zuinige plug-in hybrid E 300 de ook voor spaarzaamheid.

    E-Klasse 300 de Limousine: brandstofverbruik gewogen:
    1,7-1,5 l/100 km, CO2-emissie gewogen: 44-41 g/km, stroomverbruik gewogen:
    19,5-17,5 kWh/100 km

    De E-Klasse 300 de Estate

    De E 300 de Estate

    De plug-in hybrid-uitvoeringen van de E-Klasse 300 de Estate zijn bedoeld voor een belangrijke doelgroep van de comfortabele hogere klasse van Mercedes-Benz. Dit zijn de autorijders die veelvuldig onderweg zijn, grote waarden hechten aan comfort op lange trajecten, en af en toe ook gebruik willen maken van een aanhangwagen.

    E-Klasse 300 de Estate: brandstofverbruik gewogen:
    1,7 l/100 km, CO2-emissie gewogen: 44 g/km, stroomverbruik gewogen:
    19,5 kWh/100 km

    De GLE 350 de 4MATIC

    De GLE 350 de 4MATIC

    Modern luxury, zowel op de weg als in het terrein. Dát is het designstatement van de nieuwe GLE 350 de 4MATIC. De eigenlijke clou van deze grote SUV is echter zijn actieradius - dankzij een accu met een capaciteit van 31,2 kWh kan bij een overeenkomstige rijstijl een afstand van 100 kilometer (conform NEDC) worden afgelegd.

    GLE 350 de 4MATIC: brandstofverbruik gewogen 1,1 l/100 km, CO2-emissie gewogen 29 g/km, stroomverbruik gewogen
    25,4 kWh/100 km

    De S-Klasse 560 e Limousine

    De S 560 e

    De S-Klasse is als vanouds toonaangevend. De S 560 e was het eerste model waarin alle componenten van de huidige, derde generatie plug-in hybrid-generatie hun debuut maakten.

    S-Klasse 560 e Limousine: brandstofverbruik gewogen: 2,6-2,5 l/100 km, CO2-emissie gewogen: 59-57 g/km, stroomverbruik gewogen:
    20,3-20,0 kWh/100 km

    De A-Klasse 250 e Limousine

    De E-Klasse 350 e Limousine.

    Naast de Compact Limousine is het portfolio voor compact cars van Mercedes-Benz sinds 2018 verder uitgebreid met de A-Klasse Limousine, die over een aantal functies beschikt die eerder alleen aan de luxe klasse waren voorbehouden. De A-Klasse Limousine is nu ook leverbaar als A 250 e met een innovatieve aandrijving.


    A-Klasse 250 e Limousine: brandstofverbruik gewogen 1,4 l/100 km, CO2-emissie gewogen 33-32 g/km, stroomverbruik gewogen 14,8 -14,7 kWh/100 km

    De B-Klasse 250 e Sportstourer

    C-Klasse 350 e Limousine

    De B-Klasse 250 e Sportstourer. De alleskunner. De B-Klasse is de perfecte (gezins)auto voor al degenen die grote waarde hechten aan ruimte, comfort en veiligheid. Ondanks het sportieve uiterlijk biedt de huidige B-Klasse meer ruimte in het interieur dan het vorige model.


    B-Klasse 250 e Sportstourer: brandstofverbruik gewogen 1,6-1,4 l/100 km, CO2-emissie gewogen 36-32 g/km, stroomverbruik gewogen 15,4-14,7 kWh/100 km

    De C-Klasse 300 e Estate

    De C-Klasse 300 e Estate

    De C-Klasse van Mercedes-Benz is de bestseller van het merk. De C 300 e Estate is een echte lifestyle-estate en flexibel inzetbaar voor de meest uiteenlopende doeleinden.

    C-Klasse 300 e Estate: brandstofverbruik gewogen: 2,0-1,7 l/100 km, CO2-emissie gewogen:
    45-39 g/km, stroomverbruik gewogen: 14,8-13,9 kWh/100 km

    De C-Klasse 300 de Estate

    De GLC 350 e 4MATIC Coupé.

    De C-Klasse 300 de Estate een lifestyle-estate met twee harten. Ook in de uitvoering als plug-in hybrid beschikt de sportief ogende achterzijde van de Estate over een maximale bagageruimte van 1335 liter. De nieuwe generatie vormt een perfecte combinatie van emotie en intelligentie.

    C-Klasse 300 de Estate: brandstofverbruik gewogen: 1,6-1,5 l/100 km, CO2-emissie gewogen: 42-39 g/km, stroomverbruik gewogen: 18,6-16,2 kWh/100 km

    De C-Klasse 300 de Limousine

    De A-Klasse 250 e Limousine

    Bij de C-Klasse Limousine staat de drang om vooruit te komen letterlijk op zijn gezicht geschreven. Dankzij het gecombineerde aandrijvingssysteem wordt bij de C-Klasse 300 de Limousine rijplezier gecombineerd met het laagst mogelijke verbruik en lage emissie, met tot dusver ongekend comfort.

    C-Klasse 300 de Limousine: brandstofverbruik gewogen
    1,6-1,4 l/100 km, CO2-emissie gewogen 41-38 g/km, stroomverbruik gewogen
    18,0-15,7 kWh/100 km

    De werking van EQ Power begrijpen


    EQ Power – de hybrid-aandrijving bij Mercedes-Benz.

    De combinatie van een elektro- en benzinemotor zorgt voor een geheel nieuwe rijervaring. Ervaar meer over de afzonderlijke componenten van de EQ Power-aandrijving.

    De werking van EQ Power begrijpen


    EQ Power – de hybrid-aandrijving bij Mercedes-Benz.

    De combinatie van een elektro- en benzinemotor zorgt voor een geheel nieuwe rijervaring. Ervaar meer over de afzonderlijke componenten van de EQ Power-aandrijving.

    Mercedes-Benz EQ Power: plug-in hybrid-aandrijving.

    Oplaadaansluiting

    De lithium-ion-hoogspanningsaccu kan dankzij een oplaadaansluiting aan de rechterzijde van de achterbumper extern worden opgeladen.

    Dankzij een intelligent on-board oplaadsysteem kunt u de accu opladen met behulp van een wallbox, vanuit een standaard stopcontact of bij een openbaar oplaadpunt waarvan er steeds meer in het straatbeeld verschijnen.

    Lithium-ion-hoogspanningsaccu

    Met een volledig opgeladen accu kan, afhankelijk van het model, meer dan 30 km puur
    elektrisch en daarmee lokaal emissievrij worden gereden.

    Transmissie met elektromotor in plug-in hybrid

    De elektromotor en een extra scheidingskoppeling tussen de verbrandings- en elektromotor zijn volledig in de hybride module van de standaard 9G-TRONIC negentraps automatische transmissie geïntegreerd.

    Verbrandingsmotor

    Afhankelijk van het model wordt een vier- of zescilinder benzinemotor met een hybride module en een in verschillende vermogens leverbare accu gecombineerd.

    De verbrandingsmotor wordt in bepaalde situaties door de elektromotor ondersteund voor meer acceleratievermogen. Hierdoor bent u verzekerd van uitstekende rijprestaties, veel rijplezier en comfort in combinatie met lage verbruiks- en emissiewaarden.

    Recuperatief remsysteem

    Met recuperatie kan tijdens het remmen op de motor of gewone remmen energie worden teruggewonnen.

    Om het verbruik bij auto's met hybride aandrijving te verlagen, wordt veel aandacht besteed aan het optimaliseren van de energieterugwinning tijdens het remmen op de motor of gewone remmen. Als u het rempedaal intrapt, fungeert de elektromotor als dynamo waardoor de auto wordt afgeremd en tegelijkertijd energie wordt gewonnen.

    E-Klasse 300 e Limousine: brandstofverbruik gewogen: 2,1-1,8 l/100 km, CO2-emissie gewogen: 47-41 g/km, stroomverbruik gewogen: 14,9 kWh/100 km<p>De opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van band-/velgcombinatie. In de praktijk kunnen afwijkingen optreden ten opzichte van de gecertificeerde normwaarden. De feitelijke waarden worden door uiteenlopende factoren beïnvloed, zoals de individuele rijstijl, milieu- en trajectomstandigheden, enz. </p>.


    Opgeladen met ingenieurskennis.

    Ontdek innovatieve functies, waarmee het rijden in een EQ Power-model niet alleen efficiënter maar ook comfortabeler wordt.


    Opgeladen met ingenieurskennis.

    Ontdek innovatieve functies, waarmee het rijden in een EQ Power-model niet alleen efficiënter maar ook comfortabeler wordt.