Intelligente elektromobiliteit.

Welkom in de wereld van elektromobiliteit van Mercedes-Benz EQ.

EQ - elektrische modellen


Compromisloos elektrisch rijden met de Mercedes-Benz EQ-modellen.

EQ - elektrische modellen


Compromisloos elektrisch rijden met de Mercedes-Benz EQ-modellen.

Puur elektrische mobiliteit betekent geen lokale emissies, vrijwel geluidloze voortbeweging en een uitstekend reactievermogen. Kortom, een volledig nieuw rijgevoel en een geavanceerde vorm van mobiliteit die de pionierstijd van 130 jaar geleden in herinnering brengt.

Mercedes-Benz EQ-modellen


Dynamisch, vrijwel geluidloos en lokaal emissievrij.

Een sportieve SUV of een gezinsvriendelijke van? Het maakt allemaal niets uit - in het assortiment volledig elektrische modellen van Mercedes-Benz is voor iedereen wel een passend model te vinden.

Mercedes-Benz EQ-modellen


Dynamisch, vrijwel geluidloos en lokaal emissievrij.

Een sportieve SUV of een gezinsvriendelijke van? Het maakt allemaal niets uit - in het assortiment volledig elektrische modellen van Mercedes-Benz is voor iedereen wel een passend model te vinden.

    De nieuwe Mercedes-Benz EQC.

    De EQC voor een bakstenen muur

    Het eerste, puur door accu's elektrisch aangedreven model van het merk EQ kenmerkt zich niet alleen door veiligheid en comfort, maar zorgt ook met de twee elektromotoren op de voor- en achteras voor hoge rijdynamiek. Kortom, er wordt aan alle hoge verwachtingen voldaan. Bovendien biedt Mercedes me uitgebreide services voor elektrisch rijden, voor zorgeloze mobiliteit.

    De nieuwe Mercedes-Benz EQV.

    De afbeelding toont een EQV die op een Mercedes-Benz wallbox is aangesloten.

    De speciaal voor de EQ-familie ontworpen designelementen geven de EQV 300[1] zijn spannende en progressieve karakter, zowel voor het exterieur als interieur. Toch blijft er iets dat u altijd al van een Mercedes-Benz MPV gewend was: ook in de EQV 300[1] wordt u verwend met het typische comfort en functionaliteit die kenmerkend zijn voor ons merk.

    EQC 400 4MATIC: stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 20,8-19,7; CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0.<p>De waarden voor het stroomverbruik en de actieradius zijn voorlopig en voor het certificatieproces vastgesteld door de technische dienst conform UN/ECE-regeling nr. 101. Een EG-typegoedkeuring en conformiteitscertificaat met ambtelijke waarden zijn nog niet beschikbaar. Afwijkingen tussen de fabriekswaarden en ambtelijke waarden zijn mogelijk.</p>

    EQV 300: stroomverbruik in kWh/100 km: 27,0; CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0.<p>De waarden voor het stroomverbruik en de actieradius zijn voorlopig en voor het certificatieproces vastgesteld door de technische dienst conform UN/ECE-regeling nr. 101. Een EG-typegoedkeuring en conformiteitscertificaat met ambtelijke waarden zijn nog niet beschikbaar. Afwijkingen tussen de fabriekswaarden en ambtelijke waarden zijn mogelijk.</p>

    Volledig elektrische aandrijving


    Ontdek de componenten van de volledig elektrische aandrijving.

    Volledig elektrische aandrijving


    Ontdek de componenten van de volledig elektrische aandrijving.

    Oplaadsysteem

    Dankzij het intelligente oplaadsysteem kan de accu vanuit alle gangbare soorten oplaadvoorzieningen worden opgeladen. Daartoe behoren stopcontacten, wallboxen, wisselstroomoplaadpunten (AC) en sneloplaadpunten (DC).

    De onboard-oplader is in de auto geïntegreerd en stuurt het opladen aan via het openbare stroomnet. Daarbij wordt wisselstroomspanning (AC) omgezet in gelijkstroomspanning (DC). Naast opladen vanuit een 'normale' netaansluiting (AC), kan de auto ook vanuit sneloplaadpunten (DC) worden opgeladen.

    Lithium-ion-hoogspanningsaccu

    Een lithium-ion-hoogspanningsaccu vormt de centrale energieopslag voor de elektrische aandrijving. Zowel de actieradius als de prestaties zijn direct afhankelijk van de capaciteiten van de accu.

    De accu wordt extern vanuit het stroomnet opgeladen. Daarnaast wordt energie door middel van recuperatie bij het afremmen en remmen op de motor teruggewonnen. De accu is in de carrosseriebodem ondergebracht om bij te dragen aan het lage zwaartepunt van de auto.

    Elektromotor

    Een elektromotor op zowel de voor- als achteras zet de elektrische energie uit de hoogspanningsaccu om in mechanische energie, waarbij vanaf de eerste omwenteling het imposante vermogen volledig ter beschikking staat.

    De efficiënte verdeling van de aandrijvingskracht wordt traploos tussen de voor- en achteras geregeld om het stroomverbruik te verminderen en de dynamiek te verbeteren.

    Recuperatief remsysteem

    De hogere mate waarin energie teruggewonnen wordt tijdens het afremmen en remmen op de motor (recuperatie) vormt een groot potentieel voor een lager energieverbruik, waardoor de actieradius toeneemt.

    Dit wordt tot stand gebracht door een intelligente en optimaal op rendement afgestemde verdeling van de energie tijdens het afremmen. Als u het rempedaal intrapt, fungeert de elektromotor als dynamo waardoor de auto wordt afgeremd en tegelijkertijd energie wordt gewonnen. Bovendien kan de recuperatie met behulp van de schakelpaddles op het stuurwiel in meerdere trappen worden beïnvloed.