Mercedes-Benz zet zich in voor eSports.

Mercedes-Benz wordt de exclusieve autosponsor voor alle League of Legends (LoL) eSports-events wereldwijd.

 League of Legends, een nieuwe sport en een wereldwijd fenomeen
League of Legends, een nieuwe sport en een wereldwijd fenomeen
Opnieuw bekijken

Mercedes-Benz zet zich in voor eSports.

Mercedes-Benz wordt de exclusieve autosponsor voor alle League of Legends (LoL) eSports-events wereldwijd.

League of Legends, een nieuwe sport en een wereldwijd fenomeen.

League of Legends, een nieuwe sport en een wereldwijd fenomeen.

  League of Legends is een topsport die miljoenen fans over de hele wereld samenbrengt. In meer dan 12 verschillende competities nemen ruim 800 professionals – vertegenwoordigd in meer dan 100 teams – het tegen elkaar op. In iedere regionale competitie, bestaande uit twee seizoenen, spelen een tiental teams tegen elkaar. Op basis van behaalde punten kunnen de teams zich kwalificeren voor de twee grote internationale kampioenschappen: de Mid-Season Invitational en de Worlds.

Mercedes-Benz, hoofdsponsor van de LoL-community.

League of Legends, een nieuwe sport en een wereldwijd fenomeen

Mercedes-Benz, hoofdsponsor van de LoL-community.

Het LoL 2020 eSports Wereldkampioenschap vond plaats in Shanghai van 25 september tot 31 oktober. Het was het eerste grote wereldwijde sportevenement in China sinds het begin van de coronaviruspandemie. Deze tiende editie markeerde het begin van een wereldwijde samenwerking tussen Riot Games, de uitgever van LoL, en Mercedes-Benz. “We hebben besloten om samen te werken met Riot Games omdat we sterk geloven in eSports”, aldus Bettina Fetzer, Vice President Marketing bij Mercedes-Benz AG: “League of Legends is een van de meest populaire computerspellen van de afgelopen jaren. Door wereldwijd onze krachten te bundelen met Riot Games, willen we een nog actievere rol spelen dan voorheen in het vormgeven van de toekomst van de winter-eSports en de fans van Mercedes-Benz op een speelse manier inspireren.”

Een creatieve manier van interactie met miljoenen fans.

Een creatieve manier van interactie met miljoenen fans

Een creatieve manier van interactie met miljoenen fans.

Mercedes-Benz begon deze samenwerking onder het motto ‘Een nieuwe generatie iconen’. Het merk met de ster produceerde exclusieve content tijdens de Worlds. Een manier om online te communiceren met miljoenen fans van over de hele wereld en een sport met toekomstperspectief te steunen. “Als eerste luxe automerk met een interesse in eSports op wereldniveau heeft Mercedes-Benz uitgebreid kennis kunnen maken met de fantastische bezieling die de League of Legends eSports als spel en community voedt”, vertelt Naz Aletaha, hoofd van de Global Partnerships bij Riot Games.