Mercedes-Benz geeft samen met Alicia Keys een stem aan vrouwen!

 

De autofabrikant en de internationaal bekende zangeres bundelen hun krachten om vrouwen te helpen hun professionele doelen te bereiken, met name in de muziekwereld

Mercedes-Benz en Alicia Keys moedigen vrouwen aan hun eigen weg te volgen
Mercedes-Benz en Alicia Keys moedigen vrouwen aan hun eigen weg te volgen
Opnieuw bekijken

Mercedes-Benz geeft samen met Alicia Keys een stem aan vrouwen!

 

De autofabrikant en de internationaal bekende zangeres bundelen hun krachten om vrouwen te helpen hun professionele doelen te bereiken, met name in de muziekwereld

Lancering van de ‘Keys to Success’-campagne

Kies zelf waar je heen wil! Bepaal zelf hoe je daar komt! Leg jezelf geen beperkingen op! Leer van elkaar en groei samen! Durf sociale barrières te doorbreken! Hou vol en zet door! Dit is wat Alicia Keys vrouwen wil meegeven. De zangeres en ambassadrice van Mercedes-Benz zet zich al jaren in voor gelijke rechten en emancipatie van vrouwen wereldwijd, met name in de muziekindustrie. Mercedes-Benz steunt dit engagement, want het empoweren van vrouwen maakt al langer deel uit van het diversiteits- en inclusiebeleid bij Mercedes-Benz. De ‘Keys to Success’-campagne is onlangs van start gegaan op de sociale netwerken van Mercedes-Benz. Het doel is vrouwen inspireren, ze aanzetten tot ontwikkeling en tegelijkertijd een maatschappij met gelijke rechten voor iedereen creëren. Alicia Keys zet zich hier via haar organisatie She Is The Music al langer voor in. De zangeres biedt inmiddels de materiële voorwaarden waaronder vrouwen hun artistieke passie vrijer kunnen uiten. Tegelijkertijd zet Mercedes-Benz de constructieve dialoog met vrouwen voort via het She’s Mercedes-initiatief, dat in 2015 van start ging en inmiddels in meer dan 70 landen actief is. Dit initiatief heeft de vorm aangenomen van een open en creatief uitwisselingsplatform waar vrouwen ervaringen delen, elkaar motiveren en stimuleren en van elkaar leren.

 

Mercedes-Benz en Alicia Keys moedigen vrouwen aan hun eigen weg te volgen

She Is The Music

De innovatieve campagne is gebaseerd op She Is The Music (SITM), de non-profitorganisatie waarvan Alicia Keys de medeoprichter en het boegbeeld is. SITM (www.sheisthemusic.org) richt zich tot alle sectoren van de kunstwereld (songwriters, producers, platenmaatschappijen, talentagentschappen, managementbedrijven, thinktanks, mediabedrijven, streamingdiensten enz.). Alicia Keys organiseerde een workshop songwriting in de legendarische Jungle City Studios in New York. Onder begeleiding van de veelvuldig onderscheiden zangeres (30 miljoen verkochte albums wereldwijd) gaven de voor de workshop uitgenodigde vrouwelijke artiesten een nieuwe interpretatie aan nummers van haar laatste album. Deze liedjes zullen worden uitgezonden op de sociale netwerken van Mercedes-Benz in het kader van de ‘Keys to Success’-campagne. Met deze bijzondere media-exposure kunnen de deelneemsters de aandacht vestigen op hun eigen talenten en bekendheid verwerven binnen de muziekwereld. “Mercedes-Benz staat voor diversiteit, waardering en gelijke kansen. Met Alicia Keys hebben we aan onze zijde een internationaal erkende en geëngageerde artieste die verandering en jonge artiesten stimuleert. Zo kunnen we ook buiten de muziek- en auto-industrie onze interne waarden uitdragen”, aldus Bettina Fetzer, vicepresident Communications & Marketing van Mercedes-Benz AG.

Mercedes-Benz en Alicia Keys moedigen vrouwen aan hun eigen weg te volgen

Vrouwen bij Mercedes-Benz

Mercedes-Benz zet zich al langer in voor de toename van gekwalificeerde vrouwelijke managers binnen de Mercedes-Benz Groep en streeft naar 30% vrouwen in leidinggevende functies in 2030. Momenteel is dat nog 22,5%, met als uitschieter 37,5% in de Raad van Bestuur van Mercedes-Benz Group AG, waar drie van de acht leden vrouwen zijn. De aanpak is holistisch, vanaf het werven, via ontwikkeling en kwalificering tot en met aantrekkelijke werktijdmodellen. Bovendien stimuleert het bedrijf de belangstelling van jonge meisjes voor MINT-vakken (wiskunde, informatica, natuurwetenschappen en technologie), aangezien beta-vrouwen nog steeds ondervertegenwoordigd zijn. Diversiteit en inclusief personeelsbeleid betekenen bij Mercedes-Benz gelijke kansen voor alle medewerkers. Het bedrijf wil de best gekwalificeerde specialisten en managers aantrekken, ongeacht leeftijd, etnische afkomst, nationaliteit, geslacht, geslachtsidentiteit, fysieke en mentale capaciteiten, godsdienst, wereldbeschouwing, seksuele geaardheid en sociale achtergrond.