Start in een nieuw tijdperk met de EQC.

Uw exclusief nieuws over Mercedes-Benz EQ.

Nieuwe mobiliteit


Mike Horn en de nieuwe EQC.

Nieuwe mobiliteit


Mike Horn en de nieuwe EQC.

De video toont impressies van de Mercedes-Benz EQC in Hongkong.
Das Video zeigt Impressionen des Mercedes-Benz EQC in Hongkong.
Opnieuw bekijken

Ga mee met de wereldberoemde pionier Mike Horn in Hongkong en ervaar hoe het is om bestaande grenzen te overschrijden – lokaal emissievrij met de EQC. Ervaar waarom Mike Horn enthousiast is over de EQC, in een speciale video die we voor u hebben gemaakt.

EQC 400 4MATIC: stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,3; CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0. Voorlopige waarden.[1]

Een reis naar perfectie


Beproeving van de EQC onder de meest extreme omstandigheden.

Een reis naar perfectie


Beproeving van de EQC onder de meest extreme omstandigheden.

De afbeelding toont de Mercedes-Benz EQC.
Das Video zeigt den Mercedes-Benz EQC.
Opnieuw bekijken

Drie jaar lang werden er tests uitgevoerd met negentig prototypen waarmee miljoenen kilometers werden afgelegd. Van de onherbergzame woestenij van Andalusië tot de dichtgevroren meren in Zweden. De nieuwe Mercedes-Benz EQC (2019) werd onder de meest extreme omstandigheden beproefd. De EQ-ingenieurs moesten een heel scala nieuwe uitdagingen bedenken om de uitstekende prestaties en kwaliteit aan te tonen waarvoor Mercedes-Benz bekend staat. De EQC moest daarvoor door steenslag ploegen, zichzelf overeind zien te houden op verraderlijk glas ijs, en temperaturen van -35° tot meer dan 40° Celsius weerstaan. Neem deel aan dit spannend avontuur en kom met ons mee op een reis naar perfectie!

EQC 400 4MATIC: stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,3; CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0. Voorlopige waarden.[1]

Intuitive mobility


Voor de toekomst. Voor de mens.

Intuitive mobility


Voor de toekomst. Voor de mens.

De afbeelding toont een vooraanzicht van de Mercedes-Benz EQC vanuit de achterruit van een voorligger.
Das Video zeigt den Mercedes-Benz EQC.
Opnieuw bekijken

Hoe zullen we ons in de toekomst voortbewegen? Hoe communiceren, werken en leven we dan? De toekomst werpt heel veel vragen op. Wij zijn nu bezig om daar antwoorden op te vinden. We laten ons daarbij leiden door een duidelijke visie. Alles draait om mobiliteit waarbij de mens centraal staat, en die zo intuïtief aanvoelt als alle andere eenvoudige en belangrijke dingen in het leven. Kortom, we streven intuitive mobility na.
Hiervoor werken we samen met innovatieve start-ups aan technologieën en oplossingen voor alle vragen die mobiliteit oproept.

EQC 400 4MATIC: stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,3; CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0. Voorlopige waarden.<p>De waarden voor het stroomverbruik en CO2-emissies zijn voorlopig en werden door de technische dienst samengesteld. Een EG-typegoedkeuring en conformiteitscertificaat met ambtelijke waarden zijn nog niet beschikbaar. Afwijkingen tussen de fabriekswaarden en ambtelijke waarden zijn mogelijk.</p>

Electric now has a Mercedes.

De afbeelding toont een Mercedes-Benz EQC aan de laadpaal.
De video toont de trailer van de nieuwe Mercedes-Benz EQC.
Opnieuw bekijken

Electric now has a Mercedes.

Mercedes-Benz is weer terug. Op een plek waar we 130 jaar geleden ook al eens waren, toen de auto werd uitgevonden. Het eerste Mercedes-Benz model dat onder het nieuwe product- en technologiemerk EQ wordt gelanceerd is de EQC. De EQC is voorzien van een geheel nieuw aandrijfsysteem met compacte elektrische aandrijvingen op elke as. Deze geven de EQC de rijeigenschappen van een vierwielaandrijving. Samen genereren de twee elektrische motoren een vermogen van 300 kW en een maximaal koppel van 765 Nm. De lithium-ionbatterij, die een energie-inhoud van 80 kWh heeft, voorziet de EQC van stroom.  

EQC 400 4MATIC: stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,3; CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0. Voorlopige waarden.[1]