Veelgestelde vragen.

    • Hoe maak ik een afspraak bij een Mercedes-Benz dealer?

      Hoe maak ik een afspraak bij een Mercedes-Benz dealer?

      Maak een afspraak
      U maakt een afspraak bij een Mercedes-Benz dealer:

      Afspraak wijzigen
      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer om een afspraak te wijzigen.

    • Hoe kan ik de Mercedes-Benz klantenservice bereiken?

      Hoe kan ik de Mercedes-Benz klantenservice bereiken?

      Voor vragen of klachten kunt u ons op de volgende manieren bereiken:

      Telefoon
      008 009 777 7777
      +31 20 7219 100

      Email
      cs.nld@cac.mercedes-benz.com

      Fax
      +31 20 6545 255

      Post
      Mercedes-Benz Customer Assistance Center Maastricht N.V.
      P.O. Box 1456
      6201 BL, Maastricht
      Nederland

    • Hoe kan ik de Mercedes-Benz 24-uurs pechservice bereiken?

      Hoe kan ik de Mercedes-Benz 24-uurs pechservice bereiken?

      Voor pech onderweg kunt u ons op de volgende manieren bereiken:

      Telefoon
      008 001 777 7777
      +31 20 6545277

      Hulp bij pech voor doven en slechthorende kan via onderstaand e-mailadres. Graag model, eigenaar, symptoombeschrijving en de pechlocatie vermelden.

      Email
      hls.nld@cac.mercedes-benz.com

    • Hoe neem ik contact op met Mercedes-Benz Financial Services?

      Hoe neem ik contact op met Mercedes-Benz Financial Services?

      Mercedes-Benz Financial Services behandelt alle vragen over leaseauto's, verzekeringen en financiële contracten.

      Telefoon
      +31 (0) 30 605 98 20

      Email
      customer-mbfsnl@daimler.com

      Klik hier voor meer informatie.

    • Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

      Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

      Neem contact op met onze klantenservice om uw adres te wijzigen.

      Telefoon
      008 009 777 7777
      +31 20 7219 100

      Email
      cs.nld@cac.mercedes-benz.com

      Fax
      +32 2 554 17 24

      Post
      Mercedes-Benz Customer Assistance Center Maastricht N.V. 
      P.O. Box 1456
      6201 BL, Maastricht
      Nederland

    • Waar kan ik de gebruikershandleiding van mijn voertuig vinden?

      Waar kan ik de gebruikershandleiding van mijn voertuig vinden?

      U kunt de handleiding voor uw voertuig downloaden en op elk gewenst moment offline openen. De handleiding is beschikbaar op Android- en IOS-apparaten.

      Mercedes-Benz Guides-app:

      U kunt de handleiding voor uw voertuig downloaden en op elk gewenst moment offline openen. De handleiding is beschikbaar op Android- en IOS-apparaten.

       

      Interactieve gebruikershandleidingen:
      Deze zijn beschikbaar via de website van Mercedes-Benz.

      Onboard Computer in uw auto:

      U kunt de digitale gebruikershandleiding opvragen via het multimediasysteem in uw Mercedes-Benz. Om veiligheidsredenen is de digitale handleiding tijdens het rijden gedeactiveerd.

      Voor voertuigen met MBUX:
      1. Druk op de “Homeknop”.
      2. Selecteer “Info”.
      3. Selecteer “Handleiding”.
      4. Selecteer “Informatie”.

      Voor auto's met COMAND- of Audio 20-multimediasystemen:
      1. Druk op de “Voertuigknop”.
      2. Selecteer het menu-item “Handleiding”.
      3. Bevestig het bericht over de waarschuwingen en veiligheidsopmerkingen.
      4. Het basismenu voor de digitale gebruikershandleiding verschijnt nu

    • Welke olie is geschikt voor mijn voertuig?

      Welke olie is geschikt voor mijn voertuig?

      Gebruik onze Oil Finder-app voor meer informatie over de juiste olie voor uw voertuig.

      Kijk voor informatie over uw specifieke voertuig in uw gebruikershandleiding.

    • Welke soort benzine moet ik tanken?

      Welke soort benzine moet ik tanken?

      Voor Mercedes-Benz benzineauto’s bevelen wij premium loodvrije benzine (91 octaan of hoger) met maximaal 10% ethanol (E5 of E10) aan.

      Kijk voor informatie over uw specifieke voertuig in uw gebruikershandleiding.

    • Wat is AdBlue?

      Wat is AdBlue?

      AdBlue® is een niet-giftige oplossing die de hoeveelheid stikstofoxide (NOx) minimaliseert die wordt geproduceerd door specifieke dieselmotoren. Het zet stikstofoxide chemisch om in onschadelijke stikstof (N2) en water (H20). Uw voertuig heeft AdBlue® nodig om de NOₓ-uitstoot te verminderen.

      Adblue® kan worden bijgevuld door uw Mercedes-Benz dealer of u kunt AdBlue® zelf bijvullen. Raadpleeg uw gebruikershandleiding voor verdere instructies.

    • Wat is Service A-onderhoud?

      Wat is Service A-onderhoud?

      Service A is het kleine onderhoud voor uw auto. Het is ook het eerste onderhoud dat uw nodig heeft na ongeveer één jaar of na 25.000 kilometer rijden, wat als eerste bereikt wordt. Uw auto geeft altijd aan welke service nodig is.

      Service A bevat:

      • Olieverversing
      • Vervanging van het oliefilter
      • Controle en correctie van vloeistofpeilen
      • Bandenspanningscontrole
      • Remcontrole
      • Resetten van de onderhoudsnotificatie

      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer voor meer informatie of kijk op onze website.

    • Wat is Service B-onderhoud?

      Wat is Service B-onderhoud?

      Service B is het grote onderhoud voor uw auto. Het is ook het tweede onderhoud dat uw auto nodig heeft na ongeveer twee jaar of na 50.000 kilometer rijden, wat als eerste bereikt wordt. Uw auto geeft altijd aan welke service nodig is.

      Service B bevat:

      • Olieverversing
      •  Vervanging van het oliefilter
      • Vervanging van het interieurfilter
      • Vervanging van de remvloeistof
      • Controle en correctie van vloeistofpeilingen
      • Bandenspanningscontrole
      • Remcontrole
      • Resetten van de onderhoudsnotificatie

      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer voor meer informatie of kijk op onze website.

    • Wat kost een onderhoudsbeurt bij Mercedes-Benz?

      Wat kost een onderhoudsbeurt bij Mercedes-Benz?

      De kosten van een onderhoudsbeurt bij Mercedes-Benz verschillen per model en zijn afhankelijk van de onderhoudsvoorwaarden van het land.

      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer voor meer informatie.

      U vindt onze tarieven online op https://mercedesonderhoudstarieven.nl/nl.

    • Hoe vraag ik de onderhoudshistorie van mijn auto op?

      Hoe vraag ik de onderhoudshistorie van mijn auto op?

      In het Digitale Service Boek staat de onderhoudsgeschiedenis van uw auto.
      U vindt uw DSB via Mercedes me. Zie onze website voor meer informatie over Mercedes me.

      Tweedehands voertuigen
      Neem contact op met de verkoper van uw tweedehands voertuig voor de onderhoudsgeschiedenis van uw auto. De onderhoudsgeschiedenis van een auto wordt alleen gecommuniceerd met de originele koper. 

    • Hoe kom ik aan een optielijst van mijn voertuig?

      Hoe kom ik aan een optielijst van mijn voertuig?

      E-mail een kopie van uw eigendomsbewijs en identiteitsbewijs naar onze klantenservice om de optielijst van uw auto op te vragen. Vermeld hierbij ‘Optielijst’ in de onderwerpregel. Wij sturen u zo snel mogelijk een bevestiging van uw specificaties.

    • Wat is de cataloguswaarde van mijn Mercedes-Benz?

      Wat is de cataloguswaarde van mijn Mercedes-Benz?

      De cataloguswaarde van uw voertuig kunt u navragen bij onze klantenservice. Graag het chassisnummer van uw voertuig meesturen.

      Telefoon
      008 009 777 7777
      +31 20 7219 100

      Email
      cs.nld@cac.mercedes-benz.com

      Op onze website treft u de prijslijsten aan van onze voertuigen van het huidige jaar.Let op: De cataloguswaarde van uw auto is afhankelijk van de specificaties.

      Staat uw model er niet tussen? Neem dan contact op met uw Mercedes-Benz dealer.

    • Wat is de aanbevolen bandenspanning voor mijn voertuig?

      Wat is de aanbevolen bandenspanning voor mijn voertuig?

      Aan de binnenkant van de tankklep van uw voertuig zit een sticker met de aanbevolen bandenspanning.

      Let op: de voor- en achterbanden kunnen verschillende maten hebben!

    • Hoe verhoog ik het maximale trekgewicht van mijn voertuig?

      Hoe verhoog ik het maximale trekgewicht van mijn voertuig?

      Dit is afhankelijk van de voertuigspecificaties. Neem hiervoor contact op met uw Mercedes-Benz dealer.

    • Met welke alarmklasse wordt mijn Mercedes-Benz geleverd?

      Met welke alarmklasse wordt mijn Mercedes-Benz geleverd?

      Alle nieuwe voertuigen worden geleverd met de beste alarm- en beveiligingssystemen. Welke dat zijn is afhankelijk van de specificaties van uw voertuig. Neem voor meer informatie contact op met uw Mercedes-Benz dealer.

    • Hoe kom ik aan mijn radiocode?

      Hoe kom ik aan mijn radiocode?

      Radiocodes spelen een belangrijke rol bij diefstalbeveiliging. Bezoek uw Mercedes-Benz dealer voor de radiocode van uw voertuig. Zij zullen om een bewijs van eigendom van het voertuig en een geldig legitimatiebewijs vragen.

    • Wat is de emissienorm van mijn voertuig?

      Wat is de emissienorm van mijn voertuig?

      Emissienormen definiëren de aanvaardbare limieten voor uitlaatemissies van nieuwe voertuigen die in de Europese Unie en de EER-lidstaten worden verkocht.

      De emissienorm van uw voertuig wordt vermeld in de registratiedocumenten. 

    • Hoe vraag ik een gelijkvormigheidsattest aan?

      Hoe vraag ik een gelijkvormigheidsattest aan?

      Het gelijkvormigheidsattest of Certificaat van Oorsprong (CvO) bevestigt waar een product is gemaakt.

      Gebruik voor meer informatie de volgende kanalen:

      Personenwagens:      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer
      Bestelwagens:            Stuur een e-mail naar homologatie-vans@daimler.com
      Trucks:                          Stuur een e-mail naar homologatie-trucks@daimler.com

      U moet een kopie van het volledige kentekenbewijs en uw identiteitsbewijs meesturen.

    • Hoe kan ik mijn navigatiesysteem updaten?

      Hoe kan ik mijn navigatiesysteem updaten?

      Uw Mercedes-Benz dealer heeft de laatste navigatie-updates voor Garmin en COMAND. Neem rechtstreeks contact op met uw dealer om een afspraak te maken.

    • Is mijn smartphone geschikt voor mijn voertuig?

      Is mijn smartphone geschikt voor mijn voertuig?

      Bekijk onze Telefonie en Multimedia-pagina voor een actuele lijst met geschikte smartphones voor uw auto.

      Staat uw telefoon er niet tussen? Dan kunnen we helaas niet garanderen dat deze werkt met uw voertuig. 

    • Hoe koppel ik mijn telefoon aan mijn auto via Bluetooth?

      Hoe koppel ik mijn telefoon aan mijn auto via Bluetooth?

      Voor koppelinstructies van uw smartphone aan uw auto:
       

      1. Ga naar Mercedes-Benz Mobile.
      2. Kies het type, model en de serie van uw auto.
      3. Scrol naar “Telefoon Link” en kies “Bluetooth Connectiviteit”.
      4. Kies het merk en model van uw telefoon.
      Staat uw telefoon er niet tussen? Dan kunnen we niet garanderen dat deze met uw auto werkt.
      5. Kies “Details”.
      6. Scrol naar “Downloaden en Afdrukken” voor de instructies.

    • Ondersteunt mijn voertuig Apple Carplay of Android Auto?

      Ondersteunt mijn voertuig Apple Carplay of Android Auto?

      Het kunnen toevoegen van Apple CarPlay of Android Auto aan uw voertuig hangt af van het al dan niet uitgerust zijn van uw voertuig met een MBUX- of COMAND-infotainmentsysteem.

      Met MBUX
      Apple CarPlay of Android Auto toevoegen als een aftermarket-optie:
      1. Ga naar de Mercedes me Connect-webwinkel en registreer / log in.
      2. Koop het Smart Phone Integratie-systeem (dit omvat zowel Android Auto als Apple CarPlay).
      3. Betaal voor de service.

      Met COMAND
      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer over de mogelijkheid om Apple CarPlay / Android Auto aan uw voertuig toe te voegen.

    • Wat valt er onder de fabrieksgarantie?

      Wat valt er onder de fabrieksgarantie?

      De fabrieksgarantie dekt alle schade aan uw auto die veroorzaakt wordt door een fabrieksfout binnen de garantieperiode. Slijtage onderdelen zijn uitgesloten van garantie. Voor meer informatie raadpleeg onze website.

      Elke nieuwe Mercedes-Benz auto die door een officiële Mercedes-Benz dealer wordt verkocht heeft 2 jaar fabrieksgarantie.

    • Worden Mercedes-Benz onderdelen gedekt door de garantie?

      Worden Mercedes-Benz onderdelen gedekt door de garantie?

      Als een origineel onderdeel dat gekocht is bij een goedgekeurde Mercedes-Benz dealer binnen twee jaar (onbeperkte kilometers) na aankoopdatum defect blijkt te zijn vanwege defect materiaal of fabricage, dan wordt dit gratis vervangen en gemonteerd door een goedgekeurde Mercedes-Benz dealer.

      Wanneer een defect onderdeel is vervangen als onderdeel van de garantie van het voertuig (d.w.z. betaald door Mercedes-Benz), vervalt de garantieperiode voor het vervangen onderdeel op hetzelfde moment dat de voertuiggarantie vervalt.

      Een defect mag niet het gevolg zijn van normale slijtage, onjuiste bediening, overbelasting, ongeval, verwaarlozing of wijziging na het verlaten van onze fabriek of ontstaan als gevolg van de montage van een onderdeel en/of apparatuur die niet is goedgekeurd door Mercedes-Benz.

    • Hoe koop ik extra garantie voor mijn Mercedes-Benz?

      Hoe koop ik extra garantie voor mijn Mercedes-Benz?

      Voor een overzicht van de garanties die wij bieden, zie onze website of neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer voor actuele prijzen en verdere informatie.

    • Valt mijn auto onder een terugroepactie?

      Valt mijn auto onder een terugroepactie?

      Er wordt rechtstreeks contact met u opgenomen als uw voertuig wordt teruggeroepen. In de meeste gevallen wordt er met u contact opgenomen door uw Mercedes-Benz dealer.

      Neem voor vragen contact op met uw Mercedes-Benz dealer met uw voertuigidentificatienummer (VIN) bij de hand.

    • Zijn er kosten verbonden aan een terugroepactie?

      Zijn er kosten verbonden aan een terugroepactie?

      Als u een brief van Mercedes-Benz heeft ontvangen waarin u wordt uitgenodigd wegens een terugroepactie, worden deze werkzaamheden gratis voor u gedaan.

      Verdere werkzaamheden worden in rekening gebracht.

      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer om te controleren of uw auto actieve terugroepacties heeft.

    • Valt mijn voertuig nog onder de mobiliteitsgarantie?

      Valt mijn voertuig nog onder de mobiliteitsgarantie?

      Als uw auto onder tweejarige fabrieksgarantie valt, heeft u ook recht op onze Mobilo-dekking.

      Ook als u uw auto bij een van onze Mercedes-Benz dealers onderhoudt volgens onze onderhoudsintervallen, kunt u ook na de periode van fabrieksgarantie recht hebben op onze Mobilo-dekking.

      Verdere algemene voorwaarden zijn van toepassing. Neem voor meer informatie over fabrieksgarantie, onderhoud of Mobilo contact op met uw Mercedes-Benz dealer of kijk op onze website. 

    • Kan ik de kosten voor pechhulp declareren?

      Kan ik de kosten voor pechhulp declareren?

      Heeft u onze standaard mobiliteitsgarantie (Mobilo)? Dan komt de assistentie tijdens de pechmelding in aanmerking voor een vergoeding. Meer informatie vind u hier.

      Uw kosten declareren
      Neem contact op met onze klantenservice. Houd uw facturen bij de hand.

      008 009 777 7777
      +31 20 7219 100

    • Ik heb een nieuwe Mercedes-Benz gezien op de website die op voorraad is. Kan ik die bij mijn dealer ophalen?

      Ik heb een nieuwe Mercedes-Benz gezien op de website die op voorraad is. Kan ik die bij mijn dealer ophalen?

      We houden geen centrale administratie bij van voertuigen die te koop staan. Neem daarom contact op met uw dichtstbijzijnde Mercedes-Benz dealer voor vragen over de aankoop van een nieuw voertuig. Zij zullen u adviseren over testritten en aankopen.