Veelgestelde vragen.

    • Hoe kom ik aan mijn radiocode?

      Hoe kom ik aan mijn radiocode?

      Bezoek een officiële Mercedes-Benz dealer voor de radiocode van uw auto. Neem een eigendoms- en legitimatiebewijs mee.

    • Valt mijn voertuig nog onder de mobiliteitsgarantie?

      Valt mijn voertuig nog onder de mobiliteitsgarantie?

      Als uw auto nog steeds onder fabrieksgarantie valt, hebt u een Mobilo-verzekering.

      Als u uw auto onderhoudt bij een van onze Mercedes-Benz dealers volgens onze onderhoudsintervallen, komt u ook na de fabrieksgarantie mogelijk in aanmerking voor de Mobilo-verzekering.

      Verdere algemene voorwaarden zijn van toepassing. Neem voor meer informatie over onderhoud, garantie of Mobilo contact op met uw Mercedes-Benz dealer.

       

    • Hoe koop ik extra garantie voor mijn Mercedes-Benz?

      Hoe koop ik extra garantie voor mijn Mercedes-Benz?

      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer voor actuele prijzen en verdere informatie.

    • Wat is de cataloguswaarde van mijn Mercedes-Benz?

      Wat is de cataloguswaarde van mijn Mercedes-Benz?

      De cataloguswaarde van uw auto is afhankelijk van de specificaties.

      U vindt de actuele cataloguswaarde van uw auto op onze website.

      Staat uw model er niet tussen? Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer.

    • Welke soort benzine moet ik tanken?

      Welke soort benzine moet ik tanken?

      Mercedes-Benz beveelt premium loodvrije benzine (91 octaan of hoger) met maximaal 10% Ethanol (E5 of E10) aan.

      Bekijk de handleiding van uw auto voor meer informatie.

       

    • Wat is Service A-onderhoud?

      Wat is Service A-onderhoud?

      Service A is het eerste onderhoud dat uw auto nodig heeft na ongeveer één jaar of na 25.000 kilometer rijden.

      Service A bevat:

      • Olieverversing
      • Vervanging van het oliefilter
      • Controle en correctie van vloeistofpeilen
      • Bandenspanningscontrole
      • Remcontrole
      • Resetten van de onderhoudsnotificatie


      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer voor meer informatie.

      U kunt een afspraak maken met een Mercedes-Benz dealer:

    • Wat is Service B-onderhoud?

      Wat is Service B-onderhoud?

      Service B is het onderhoud dat uw auto nodig heeft na ongeveer twee jaar of na 50.000 kilometer rijden.

      Service B bevat:

      • Olieverversing
      • Vervanging van het oliefilter
      • Vervanging van het interieurfilter
      • Vervanging van de remvloeistof
      • Controle en correctie van vloeistofpeilingen
      • Bandenspanningscontrole
      • Remcontrole
      • Resetten van de onderhoudsnotificatie

      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer voor meer informatie.

      U kunt een afspraak maken met een Mercedes-Benz dealer:

    • Wat kost een onderhoudsbeurt bij Mercedes-Benz?

      Wat kost een onderhoudsbeurt bij Mercedes-Benz?

      De kosten van een onderhoudsbeurt bij Mercedez-Benz verschillen per model en zijn afhankelijk van de onderhoudsvoorwaarden van het land.

      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer voor meer informatie.

      U vindt onze tarieven online op https://mercedesonderhoudstarieven.nl/nl.

    • Is mijn smartphone geschikt voor mijn voertuig?

      Is mijn smartphone geschikt voor mijn voertuig?

      Bekijk onze Telefonie en Multimedia-pagina voor een actuele lijst met geschikte smartphones voor uw auto.

      Staat uw telefoon er niet tussen? Dan kunnen we niet garanderen dat deze werkt met uw voertuig.

    • Waar kan ik een CvO verklaring aanvragen?

      Waar kan ik een CvO verklaring aanvragen?

      Het Certificaat van Oorsprong (CvO) bevestigt waar een product is gemaakt.

      Ga naar de KVK website om een CvO aan te vragen.

    • Kan ik de kosten voor pechhulp declareren?

      Kan ik de kosten voor pechhulp declareren?

      Hebt u onze standaard mobiliteitsgarantie (Mobilo)? Dan komen alle kosten bij pech in aanmerking voor een vergoeding. Meer informatie vind u hier.

      Uw kosten declareren
      Neemt contact op met onze klantenservice. Houd hierbij uw facturen bij de hand.

      008 009 777 7777
      Vanuit het buitenland: 0031 20 7219 100

    • Hoe verhoog ik het maximale trekgewicht van mijn voertuig?

      Hoe verhoog ik het maximale trekgewicht van mijn voertuig?

      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer.

    • Hoe kom ik aan een optielijst van mijn voertuig?

      Hoe kom ik aan een optielijst van mijn voertuig?

      E-mail een kopie eigendomsbewijs en – identiteitsbewijs naar onze klantenservice om de optielijst van uw auto op te vragen. Vermeld hierbij ‘Optielijst’ in de onderwerpregel. Wij sturen u zo snel mogelijk een bevestiging.

    • Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

      Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

      Neem contact op met onze klantenservice om uw adres te wijzigen.

      Telefoon
      008 009 777 7777
      Vanuit het buitenland: 0031 20 7219 100

      Email
      cs.nld@cac.mercedes-benz.com

      Fax
      0032 2 554 17 24

      Post
      Mercedes-Benz Customer Assistance Center Maastricht N.V.
      P.O. Box 1456
      6201 BL, Maastricht
      Nederland

    • Hoe vraag ik een gelijkvormigheidsattest aan?

      Hoe vraag ik een gelijkvormigheidsattest aan?

      Personenwagens          Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer.
      Vans                             Stuur een e-mail naar homologatie-vans@daimler.com
      Trucks                          Stuur een e-mail naar homologatie-vans@daimler.com

    • Hoe kan ik de Mercedes-Benz klantenservice bereiken?

      Hoe kan ik de Mercedes-Benz klantenservice bereiken?

      Neem contact op met onze klantenservice om uw adres te wijzigen.


      Telefoon
      008 009 777 7777
      Vanuit het buitenland: 0031 20 7219 100

      Email
      cs.nld@cac.mercedes-benz.com

      Fax
      0032 2 554 17 24

      Post
      Mercedes-Benz Customer Assistance Center Maastricht N.V. 
      P.O. Box 1456
      6201 BL, Maastricht
      Nederland

    • Worden Mercedes-Benz onderdelen gedekt door de garantie?

      Worden Mercedes-Benz onderdelen gedekt door de garantie?

      Als een origineel onderdeel dat gekocht is bij een goedgekeurde Mercedes-Benz dealer binnen twee jaar (onbeperkte kilometers) na aankoopdatum defect blijkt te zijn vanwege defect materiaal of fabricage, dan wordt dit gratis vervangen en gemonteerd door een goedgekeurde Mercedes-Benz dealer.

      Wanneer een defect onderdeel is vervangen als onderdeel van de garantie van het voertuig (d.w.z. betaald door Mercedes-Benz), vervalt de garantieperiode voor het vervangen onderdeel op hetzelfde moment dat de voertuiggarantie vervalt.

      Een defect mag niet het gevolg zijn van normale slijtage, onjuiste bediening, overbelasting, ongeval, verwaarlozing of wijziging na het verlaten van onze fabriek of ontstaan als gevolg van de montage van een onderdeel en/of apparatuur die niet is goedgekeurd door Mercedes-Benz.

    • Wat valt er onder de fabrieksgarantie?

      Wat valt er onder de fabrieksgarantie?

      De fabrieksgarantie dekt alle schade aan uw auto die veroorzaakt wordt door een fabrieksfout binnen de garantieperiode.

      Elke nieuwe Mercedes-Benz auto die door een officiële Mercedes-Benz dealer dealer wordt verkocht heeft 2 jaar fabrieksgarantie.

    • Hoe vraag ik de onderhoudshistorie van mijn auto op?

      Hoe vraag ik de onderhoudshistorie van mijn auto op?

      In het Digitale Service Boek staat de onderhoudsgeschiedenis van uw auto.

      Tweedehands voertuigen
      Neem contact op met de verkoper van uw tweedehands voertuig voor de onderhoudsgeschiedenis van uw auto. De onderhoudsgeschiedenis van een auto wordt alleen gecommuniceerd met de originele koper.

    • Valt mijn auto onder een terugroepactie?

      Valt mijn auto onder een terugroepactie?

      Er wordt rechtstreeks contact met u opgenomen als uw voertuig wordt teruggeroepen.

      Neem voor vragen contact op met uw Mercedes-Benz dealer met uw voertuigidentificatienummer (VIN) bij de hand.

    • Wat is de aanbevolen bandenspanning voor mijn voertuig?

      Wat is de aanbevolen bandenspanning voor mijn voertuig?

      Aan de binnenkant van de tankklep van uw voertuig zit een sticker met de aanbevolen bandenspanning.

    • Welke olie is geschikt voor mijn voertuig?

      Welke olie is geschikt voor mijn voertuig?

      Gebruik onze Oil Finder-app voor meer informatie over de juiste olie voor uw voertuig. U downloadt de app online of via de BeVo-app.

      Kijk voor informatie over uw specifieke voertuig in uw gebruikershandleiding.

    • Wat is AdBlue?

      Wat is AdBlue?

      AdBlue® is een niet-giftige oplossing die de hoeveelheid stikstofoxide (NOx) die wordt geproduceerd door specifieke dieselmotoren minimaliseert. Het zet stikstofoxide chemisch om in onschadelijke stikstof (N2) en water (H20).

    • Zijn er kosten verbonden aan een terugroepactie?

      Zijn er kosten verbonden aan een terugroepactie?

      Als u een brief van Mercedes-Benz heeft ontvangen waarin u wordt uitgenodigd wegens een terugroepactie, worden deze werkzaamheden gratis voor u gedaan.

      Verdere werkzaamheden worden in rekening gebracht.

      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer om te controleren of uw auto actieve terugroepacties heeft.

    • Hoe neem ik contact op met Mercedes-Benz Financial Services?

      Hoe neem ik contact op met Mercedes-Benz Financial Services?

      Telefoon        +31 (0) 30 605 98 20
      Email:             customer-mbfsnl@daimler.com
      Klik hier voor meer informatie.

    • Hoe maak ik een afspraak met een Mercedes-Benz dealer?

      Hoe maak ik een afspraak met een Mercedes-Benz dealer?

      Maak een afspraak
      U maakt een afspraak met een Mercedes-Benz dealer:

      Afspraak wijzigen

      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer om een afspraak te wijzigen.

    • Ik heb een nieuwe Mercedes-Benz gezien op de website die op voorraad is. Kan ik die bij mijn dealer ophalen?

      Ik heb een nieuwe Mercedes-Benz gezien op de website die op voorraad is. Kan ik die bij mijn dealer ophalen?

      Neem contact op met uw dichtstbijzijnde Mercedes-Benz dealer voor vragen over de aankoop van een nieuw voertuig. Zij zullen u kunnen adviseren over proefritten en aankopen.

    • Wat is de emissienorm van mijn voertuig?

      Wat is de emissienorm van mijn voertuig?

      De emissienorm van uw voertuig wordt vermeld in de registratiedocumenten.

    • Met welke alarmklasse wordt mijn Mercedes-Benz geleverd?

      Met welke alarmklasse wordt mijn Mercedes-Benz geleverd?

      Alle nieuwe voertuigen worden geleverd met de beste alarm- en beveiligingssystemen.

      Neem voor meer informatie contact op met uw Mercedes-Benz dealer.

    • Ondersteunt mijn voertuig Apple Carplay of Android Auto?

      Ondersteunt mijn voertuig Apple Carplay of Android Auto?

      Het kunnen toevoegen van Apple CarPlay of Android Auto aan uw voertuig hangt af van het al dan niet uitgerust zijn van uw voertuig met een MBUX- of COMAND-infotainmentsysteem.

      Met MBUX
      Apple CarPlay of Android Auto toevoegen als een aftermarket-optie:
      1. Ga naar de Mercedes me Connect-webwinkel en registreer / log in.
      2. Koop het Smart Phone Integratie-systeem (dit omvat zowel Android Auto als Apple CarPlay).
      3. Betaal voor de service.

      Met COMAND
      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer over de mogelijkheid om Apple CarPlay / Android Auto aan uw voertuig toe te voegen.

    • Hoe kan ik mijn navigatiesysteem updaten?

      Hoe kan ik mijn navigatiesysteem updaten?

      Neem contact op met uw Mercedes-Benz dealer.

    • Hoe koppel ik mijn telefoon aan mijn auto via Bluetooth?

      Hoe koppel ik mijn telefoon aan mijn auto via Bluetooth?

      Voor koppelinstructies van uw smartphone aan uw auto:

      1. Ga naar Mercedes-Benz Mobile.
      2. Kies het type, model en de serie van uw auto.
      3. Scrol naar “Telefoon Link” en kies “Bluetooth Connectiviteit”.
      4. Kies het merk en model van uw telefoon.
      Staat uw telefoon er niet tussen? Dan kunnen we niet garanderen dat deze met uw auto werkt.
      5. Kies “Details”. 
      6. Scrol naar “Downloaden en Afdrukken” voor de instructies.