De SL Roadster.

Unleash your senses.

Na de productie van de content kan het product zijn gewijzigd.

Modelconcept


Uniek modelconcept.

Ontdek het unieke concept van de SL, waarbij design, technologie en performance in een adembenemende roadster zijn gebundeld.

Modelconcept


Uniek modelconcept.

Ontdek het unieke concept van de SL, waarbij design, technologie en performance in een adembenemende roadster zijn gebundeld.

Laat u meeslepen door het unieke concept van de SL, waarbij design, technologie en performance in een adembenemende roadster zijn gebundeld.

Een buitenaards uiterlijk.

Een tijdloos silhouet en klassieke roadsterproporties die pure elegantie uitstralen die tegelijkertijd sportief oogt. En met AMG Line progressief oogt. De SL is een icoon naar het hier en nu vertaald.

De steile diamond grille is een elegante verwijzing naar de legendarische traditie van de SL. De achterzijde met diffusor en de powerdomes op de motorkap verwijzen naar de kracht die onder de motorkap schuilt. De kwaliteiten van de SL worden echter nergens verborgen.

Met innovaties van deze tijd.

De SL was en is altijd het resultaat geweest van een sterke drijfveer: passie. Het model staat niet alleen garant voor unieke rijervaringen maar ook voor de hoogste standaards als het om veiligheid en comfort gaat.

Deze technologieën komen voort uit onze filosofie over autonoom rijden zonder ongevallen. Toegepast in een luxe rasatleet, die met zijn uitstekende ondersteltechnologie, en met DYNAMIC SELECT met vijf rijprogramma's in alle situaties optimale performance levert.

De mythe laat zijn ware gezicht zien.

De SL kenmerkt zich door onovertroffen prestaties en uitstekend rijgedrag. Ongeacht of het model een zes- of een achtcilindermotor heeft. De V6-biturbomotor accelereert in minder dan vijf seconden van 0 naar 100 km/h.

De SL 400 maakt waar wat de powerdomes op de motorkap beloven: royale prestaties. Dat wordt nog eens extra bevestigd wanneer de motor onder de langgerekte motorkap aan het werk gaat.

Maakt niet alleen de horizon breder, maar verwijd ook pupillen.

De SL verbergt zijn kwaliteiten niet. Het opvouwbare variodak kan in minder dan twintig seconden worden geopend of gesloten met één druk op de knop. En zelfs als er geen zon is, vormt dit geen enkel probleem voor de SL.

Met MAGIC SKY CONTROL kunt u van het open air-gevoel genieten terwijl het dak gesloten is. Voor unieke rijervaringen – altijd en overal. En met hoofdruimteverwarming AIRSCARF en het elektrisch bediende windscherm is het vrijwel het hele jaar cabrioletweer.

Mercedes-Benz SL 400: brandstofverbruik gecombineerd: 7,7 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 175 g/km; Mercedes-Benz SL 500: brandstofverbruik gecombineerd: 9,0 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 205 g/km; Mercedes-AMG SL 63: brandstofverbruik gecombineerd: 9,8-10,2 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 234-229 g/km<p>De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO2-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

Modeldesign


Wij zijn het aan onze traditie verplicht.

Een traditie brengt verplichtingen met zich mee. De nieuwe Mercedes-Benz SL kenmerkt zich dan ook met een tijdloos silhouet, klassieke roadsterproporties en iconisch design. Niet alleen aan de buiten- maar ook aan de binnenkant.

Modeldesign


Wij zijn het aan onze traditie verplicht.

Een traditie brengt verplichtingen met zich mee. De nieuwe Mercedes-Benz SL kenmerkt zich dan ook met een tijdloos silhouet, klassieke roadsterproporties en iconisch design. Niet alleen aan de buiten- maar ook aan de binnenkant.

Exterieur

De moderne interpretatie van de 'Panamericana'-grille, uitgevoerd als fraaie diamond grille in chroom, is het centrale element in het 'gezicht' van de Mercedes-Benz SL.
Opnieuw bekijken

Na de productie van de video kan het product zijn gewijzigd.

Exterieur

Het unieke, markante gezicht van de SL roept bij roadsterliefhebbers de mooiste herinneringen op. De grille is een elegante verwijzing naar de succesvolle 300 SL bij de Panamericana. De SL kenmerkt zich door onovertroffen design, waarbij het tijdloze silhouet pure elegantie uitstraalt die tegelijkertijd sportief oogt. De nieuw vormgegeven, brede achterzijde met geïntegreerde uitlaatsierstukken en diffusor daarentegen vertegenwoordigt pure dynamiek.

Interieur

De cockpit van de Mercedes-Benz SL kenmerkt zich door een uniek ruimtegevoel, hoog zitcomfort en een royaal gebruik van zorgvuldig geselecteerde materialen.
Opnieuw bekijken

Na de productie van de video kan het product zijn gewijzigd.

Interieur

Bij de SL zijn kosten noch moeite gespaard om onovertroffen sportiviteit en luxe te creëren in een cockpit waar royale ruimte en hoog zitcomfort de boventoon voeren. De sportstoelen met hoge zijkanten en het multifunctionele sportstuur met schakelpaddles tonen aan dat het interieur ergonomisch uiterst nauwkeurig is aangepast aan de bestuurder en voorpassagier.

Mercedes-Benz Intelligent Drive


Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Stimulerend comfort en exemplarische veiligheid.

Mercedes-Benz Intelligent Drive


Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Stimulerend comfort en exemplarische veiligheid.

Tijdens de spits, tijdens lange nachtritten of op onbekende trajecten – uw SL Roadster zorgt ervoor dat u, vooral in stressvolle situaties, wordt ontlast. Het concept daarachter is Mercedes-Benz Intelligent Drive, waarmee elke rit in een Mercedes-Benz niet alleen veilig is maar ook uniek. De tijd die u namelijk achter het stuurwiel doorbrengt, is uw eigen tijd. Tijd om te ontspannen. Tijd om energie op te doen. Zodat u niet alleen veilig op uw bestemming aankomt, maar ook ontspannen.

Innovatie tot op detailniveau. Ontdek de highlights van Mercedes-Benz Intelligent Drive in de SL.

In- en uitparkeren wordt kinderspel.

Met de actieve parkeerassistent met PARKTRONIC wordt zowel het zoeken naar een parkeerplaats als in- en uitparkeren aanzienlijk eenvoudiger. Geschikte parkeerplaatsen worden in het multifunctionele display weergegeven.

Wanneer de bestuurder de achteruitversnelling heeft ingeschakeld en de parkeerplaats heeft bevestigd, voert de actieve parkeerassistent met PARKTRONIC tot een snelheid van 10 km/h de benodigde stuurbewegingen uit. De bestuurder hoeft daarbij alleen maar het gas- en rempedaal te bedienen. In maximaal zeven manoeuvres is de auto volledig ingeparkeerd.

Uw centrale voor de meest uiteenlopende eisen.

Ongeacht of het om navigatie, telefonie, audio, video of internet gaat – met het bedienings- en aanduidingssysteem COMAND Online hebt u alle media direct in het zicht en binnen handbereik. De bediening van de functies is eenvoudig en intuïtief.

De navigatie vanaf harde schijf met een realistische, topografische kaartweergave ontvangt eveneens actuele verkeersinformatie. Met een geschikte mobiele telefoon kunnen tijdens de rit Mercedes-Benz apps voor het zoeken naar nuttige plaatsen, weerbericht, internetradio, en dergelijke kunnen worden gebruikt.

Meer overzicht in uiteenlopende situaties.

Intelligent en veelzijdig. Het led-Intelligent Light System zorgt voor meer veiligheid en uitstekend zicht onder alle lichtomstandigheden.

De led-koplampen passen zich automatisch aan vrijwel alle weers-, licht- en rijomstandigheden aan. Dat zorgt voor optimale verlichting van provinciale wegen, autowegen en in bochten.

Bewaart afstand en blijft op de juiste rijstrook.

Dit innovatieve rijassistentiesysteem zorgt ervoor dat de bestuurder een veilige afstand tot de voorligger kan aanhouden en bovendien in het midden van de rijstrook blijft rijden.

De actieve afstandsassistent zorgt ervoor dat er zowel op lange trajecten als in files ontspannen kan worden gereden. Het door radar ondersteunde systeem remt af als dat nodig is en trekt, indien mogelijk, vervolgens weer op naar de eerder ingestelde snelheid. Op deze manier wordt het risico op kop-staartbotsingen verminderd.

Rijplezier is een kwestie van instelling.

Een comfortabele, sportieve, uiterst sportieve, efficiënte of individuele rijstijl: met DYNAMIC SELECT wordt het met één vingertop ingesteld.

Afhankelijk van het gekozen rijprogramma worden parameters voor de karakteristieken van de motor, transmissie, onderstel en besturing aangepast. Het onderstel met adaptief dempingssysteem kan bovendien de dempingskracht van elk afzonderlijk wiel continu en traploos afstellen.

Intelligente technologieën


Mercedes-Benz Intelligent Drive – technologieën in detail.

Stimulerend comfort en exemplarische veiligheid.

Intelligente technologieën


Mercedes-Benz Intelligent Drive – technologieën in detail.

Stimulerend comfort en exemplarische veiligheid.

De afbeelding toont de werking van de MAGIC VISION CONTROL-technologie van de SL Roadster.

MAGIC VISION CONTROL

De afbeelding toont de werking van de verkeersbordenassistent van de SL Roadster.

Verkeersbordenassistent

De afbeelding toont de werking van de actieve remassistent met kruispuntfunctie van de SL Roadster.

Actieve remassistent met kruispuntfunctie

De afbeelding toont de werking van het PRE-SAFE-systeem van de SL Roadster.

PRE-SAFE®-systeem

De afbeelding toont de werking van de DYNAMIC SELECT-functie in het display van de SL Roadster.

DYNAMIC SELECT

De afbeelding toont de werking van de achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen van de SL Roadster.

Achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen

De afbeelding toont het display van de SL Roadster met geïntegreerd COMAND Online.

COMAND Online

De afbeelding toont de werking van de adaptieve grootlichtassistent plus.

Adaptieve grootlichtassistent plus

Rijeigenschappen


Met de SL met 'ontbloot bovenlijf' door Californië, dankzij het variodak.

Rijeigenschappen


Met de SL met 'ontbloot bovenlijf' door Californië, dankzij het variodak.

De ondergaande zon dompelt de briljantblauwe Mercedes-Benz SL op Pacific Coast Highway 1 in Californië in een welhaast mystiek licht.

Een droom van een tournee met de SL in Californië.

Een droom van een tournee met de SL in Californië.

Het uiterlijk van de nieuwe Mercedes-Benz SL is aangescherpt. De techniek nóg verder verbeterd. Hoog tijd voor een eerste uitstapje in een zonnig klimaat. California here we come!

Geschiedenis


Mijlpalen in de geschiedenis van de auto.

De SL is een iconische sportwagen die steeds opnieuw een van de meest begeerde sportwagens van zijn tijd is.

Geschiedenis


Mijlpalen in de geschiedenis van de auto.

De SL is een iconische sportwagen die steeds opnieuw een van de meest begeerde sportwagens van zijn tijd is.

De oorsprong van de SL-legende is het jaar 1952, als de Mercedes-Benz 300 SL het eerste model is dat met 'SL' (Super Leicht) wordt aangeduid.
De oorsprong van de SL-legende is het jaar 1952, als de Mercedes-Benz 300 SL het eerste model is dat met 'SL' (Super Leicht) wordt aangeduid.

De geschiedenis van de 'vleugeldeuren' begint in de autosport.

De 300 SL (W 194) is de eerste na de tweede wereldoorlog geconstrueerde racewagen van Mercedes-Benz met de aanduiding SL (Super Leicht).

Het nieuw ontwikkelde buizenchassis zorgde weliswaar voor een laag gewicht en hoge torsiebestendigheid, maar het was onmogelijk om een dergelijk chassis van conventionele portieren te voorzien. De oplossing werd gevonden door naar boven openende portieren aan te brengen, de zogenaamde 'vleugeldeuren'. In 1954 wordt het succesverhaal van het model voortgezet met de 300 SL 'Gullwing' (W 198).

Vanaf 1957 kan in de 300 SL Roadster (W 198) ook in high-performance sportwagens genoten worden van open rijden.

Alleen vliegen is nóg mooier.

Sinds het einde van de jaren '50 is er veel vraag naar open tweezitters. In 1957 lost de 300 SL Roadster de legendarische 'Gullwing' af, waardoor er ook in high-performance sportwagens genoten kan worden van open rijden.

Ook bij deze roadster wordt gebruikgemaakt van een buizenframe. Omdat de constructie van de flanken lager is, kunnen nu wel gewone portieren worden aangebracht.

Markant design en legendarische vormgeving. Het naar binnen toe schuin verlopende dak zorgt ervoor dat de Mercedes-Benz 230 SL (W 113) uit 1963 de bijnaam 'Pagode' krijgt.

Een cultsymbool voor open rijden.

In maart 1963 presenteert Mercedes-Benz op de Automobielsalon van Genève de 230 SL (W 113), waarmee sportief autorijden een nieuwe impuls krijgt omdat performance nu gekoppeld wordt aan comfort en optimale veiligheid.

De 230 SL wordt in drie uitvoeringen geleverd: als roadster met een vouwdak, als hardtop-coupé en als combinatie van beide uitvoeringen. Vanwege de naar binnen toe schuin verlopende hardtop, die overeenkomsten vertoont met tempels uit het Verre Oosten, krijgt de 230 SL al snel de bijnaam 'Pagode'.

Met een looptijd van achttien jaar is de R 107 de modelserie die het langst in productie is geweest – de 350 SL uit 1971 is bovendien de eerste SL met acht cilinders.

Innovatieve evergreen.

Vanaf 1971 wordt de legende verder voortgezet met een comfortabele en nóg krachtigere tweezitter, modelserie R 107. De 350 SL is bovendien de eerste SL met een achtcilindermotor.

Met een vermogen van 147 kW (200 pk) wordt in negen seconden van 0 naar 100 km/h geaccelereerd. De brandstoftank is veilig tegen botsingen boven de achteras aangebracht. Eveneens nieuw zijn het vierspaaks stuurwiel en de beugelportiergrepen, waarmee voorkomen wordt dat portieren abusievelijk opengaan.

Bij de nieuwe SL-modelserie R 129 worden dynamiek en sportiviteit gekoppeld aan nóg meer comfort en harmonieus design.

Aardig sportief.

Met slechts één druk op de knop kan de stoffen kap binnen twintig seconden worden geopend en gesloten, wat het comfort zonder meer ten goede komt.

Deze modelgeneratie is voorzien van een groot aantal wereldprimeurs, zoals de sportief ogende stoelen met geïntegreerde veiligheidsgordels, het volledig automatisch werkende vouwdak en een windscherm, zodat er zonder tocht open kan worden gereden. De 5,0-liter V8-motor van de 500 SL levert een vermogen van 240 KW (326 pk) voor een uitgesproken sportieve rijstijl.

Met de introductie van modelserie R 230 in 2001 krijgt ook de nieuwe Mercedes-Benz SL 500 een elektrohydraulisch variodak.

De sterkste roadster ter wereld.

De techniek, het design en de uitrusting zijn duidelijk opgewaardeerd. In tegenstelling tot zijn voorgangers, voert deze SL steeds een vast dak met zich mee.

Het variodak kan binnen 16 seconden worden geopend en gesloten – zelfs met een afstandsbediening. In 2004 wordt als nieuw topmodel de SL 65 AMG geïntroduceerd, die met een vermogen van 612 pk (450 kW) en koppel van 1000 Nm op dat moment de sterkste roadster ter wereld is.

Afbeeldingen en video's


Afbeeldingen en video's van de SL Roadster.

Afbeeldingen en video's


Afbeeldingen en video's van de SL Roadster.

De Mercedes-Benz SL met de als optie leverbare multispaaks lichtmetalen velgen staat aan de rand van een haven.
Het tijdloze silhouet en iconische design van de selenietgrijze Mercedes-Benz SL sluit perfect aan op de omgeving met moderne architectuur.
Het interieur van de briljantblauwe Mercedes-Benz SL in porselein/zwart is tegelijkertijd sportief en exclusief.
De Mercedes-Benz 280 SL, die vanwege de opvallende vorm van het dak beter bekend staat als 'Pagode', heeft inmiddels de cultstatus bereikt.
Het interieur van de Mercedes-Benz SL 400, uitgevoerd in nappaleder Exclusief zwart, is een combinatie van luxe, comfort en sportiviteit.
De legendarische Mercedes-Benz 190 SL is in visueel opzicht gebaseerd op het oermodel van de modelserie, de 300 SL, de grondlegger van de roadster-traditie van de SL.
De briljantblauwe Mercedes-Benz SL oogt met zijn brede achterzijde en grote multispaaks lichtmetalen AMG-velgen krachtig en dynamisch.