Mercedes me connect | Digitale producten voor zakelijke klanten
Mercedes me connect voor zakelijke klanten – de digitale productwereld voor uw zakelijk gebruikte Mercedes-Benz Vans zoals Sprinter en Vito.

Nieuw: Mercedes me connect voor zakelijke klanten.

De digitale productwereld voor uw zakelijk gebruikte Mercedes-Benz bestelwagen.

Aanmelden bij Mercedes me

Goed voor uw zaken.

Mercedes me connect maakt meer van uw bedrijfswagen – en maakt uw dagelijkse werk nog eenvoudiger en efficiënter.

Haal de digitale upgrade voor uw bestelwagen en profiteer van meer efficiëntie, transparantie en intelligentie. De Mercedes me connect services voor zakelijke klanten zorgen ervoor dat u en uw onderneming altijd en overal verbonden blijven met uw voertuig. Dit betekent dat u belangrijke informatie en handige functies aan boord en ook buiten het voertuig altijd binnen handbereik hebt.

Drie van de vele goede redenen voor Mercedes me connect.

Mercedes me connect voor meer efficiëntie

Meer efficiëntie.

Verminder uw werklast en verbeter de planbaarheid – dankzij services voor onderhoud en monitoring.
Mercedes me connect voor meer transparantie

Meer transparantie.

Blijf op de hoogte en houd uw Van in het oog – dankzij remote-services en real-time informatie.
Mercedes me connect voor meer intelligentie

Meer intelligentie.

Maak van uw Van een assistent – dankzij de uitgebreide MBUX-functies met intelligente navigatie en spraakbediening.

De digitale productwereld voor uw bestelwagen.

Hier vindt u een overzicht van geselecteerde Mercedes me connect producten1,2 voor zakelijke klanten van Mercedes-Benz Vans. Houd er rekening mee dat het aanbod kan verschillen naar gelang van de serie, het bouwjaar en de uitrusting.
  1. Standaard Services
  2. Remote Services
  3. Navigatie
  4. E-Mobility
De Standaard Services zijn standaard beschikbaar voor uw Van:

Onderhoudsmanagement

Helpt u tijd en geld te besparen dankzij een eenvoudige en transparante planning van uw werkplaatsbezoeken.

Ongeval- en pechmanagement

Verbindt u indien nodig door met de geschoolde medewerkers van het Customer Assistance Centre.

Voertuigdiagnose op afstand

Hiermee kan uw servicepartner de toestand van uw voertuig op afstand controleren – voor de beste individuele ondersteuning.

Telediagnose

Goede voorzorgsmaatregel gemakkelijk gemaakt: informeert u in een vroeg stadium wanneer de vervanging van slijtageonderdelen noodzakelijk is.

Software-update

Houdt de software in uw Mercedes op de nieuwste stand via online-update.

Interface services van derden3

Biedt u de mogelijkheid externe dienstverleners toegang tot geselecteerde gegevens en functies van Mercedes me connect te verlenen.

Nu starten
Deze digitale services verbinden u op afstand met uw Van:

Het op afstand opvragen van de voertuigstatus

Toont u belangrijke voertuiggegevens en de termijn van de volgende onderhoudsbeurt handig op uw smartphone.

Op afstand bedienbare sluiting en ontgrendeling van de portieren

Alles onder controle, zelfs op afstand: open en vergrendel uw Mercedes via uw smartphone.

Standverwarming/-ventilatie

Start de standverwarming of -ventilatie van uw voertuig op afstand – al bij het instappen begint uw grootste klimaatcomfort.

Personalisatie

Geheel op u ingesteld: sla persoonlijke profielen op in uw voertuig.

Voertuigtracking

Uw Mercedes altijd in het zicht: toont u precies waar uw voertuig op dat moment op weg is.

Voertuiglocatie bepalen

Uw Mercedes altijd weer terugvinden: navigeert u naar uw geparkeerde voertuig via uw smartphone.

Geografisch voertuigvolgsysteem

Eigen grenzen stellen: waarschuwt u wanneer uw Mercedes binnen of buiten een bepaald gebied rijdt.

Voertuig op afstand opsporen

Helpt u uw voertuig gemakkelijker te vinden: activeert een lichtsignaal dat u de weg wijst naar uw Mercedes.

Send2Car

Stuurt geselecteerde adressen via app naar het navigatiesysteem van het voertuig.

Nu starten
Deze digitale services weten precies hoe ze uw reisdoelen het best kunnen bereiken:

Live Traffic Information

Brengt u zo veilig en filevrij mogelijk naar uw bestemming met realtime verkeersgegevens en kan u tijdig waarschuwen voor gevaren dankzij car-to-X-communicatie.

Navigatieservices

Bieden u extra oriëntatie en nuttige informatie over het weer en de parkeerplaatssituatie.

Online kaartupdate

Altijd op koers en op de nieuwste stand: de online kaartupdate werkt automatisch uw kaartgegevens bij.

Uitgebreide MBUX-functies

Ze begrijpen onder meer uw natuurlijke gesproken taal en maken zo een intuïtieve en handige bediening van een groot aantal functies mogelijk – van het navigatiesysteem tot online zoekopdrachten en de bediening van de airconditioning.

Nu starten
Deze digitale services voor eVans bieden u de beste voorwaarden voor zorgeloze en comfortabele elektromobiliteit:

Navigatie met Electric Intelligence

Elektrisch meer vooruitgang: houdt bovendien rekening met de kortste oplaadtijd bij het plannen van de snelste route.

Weergave oplaadpalen

Weergave oplaadpalen voor elke route kennen: toont nabijgelegen oplaadpalen en hun huidige beschikbaarheid op de navigatiekaart.

Actieradius op kaart

Vind de snelste route inclusief laadtijd: plan noodzakelijke oplaadstops bij het berekenen van de route.

Programmeren oplaadinstellingen en programmeren klimaatregeling

Startklaar op aanvraag: maakt uw Mercedes beschikbaar op het gewenste tijdstip, volledig opgeladen en vooraf geklimatiseerd.

Nu starten
1

Om gebruik te kunnen maken van deze service, is echter wel een registratie in de Mercedes me-Portal vereist, en een akkoord met de gebruiksvoorwaarden voor de Mercedes me connect-services. Daarnaast moet het voertuig aan het gebruikersaccount worden gekoppeld. Na afloop van de oorspronkelijke looptijd kunnen de services tegen betaling worden verlengd. De services kunnen binnen één jaar na kentekenregistratie of ingebruikname door de klant worden geactiveerd, afhankelijk van welke zich als eerste voordoet. Houd er rekening mee dat de omvangen kunnen verschillen naar gelang van de serie, het bouwjaar en de uitrusting, alsmede tussen particuliere en commerciële klantenaccounts.

2

Voor bepaalde modellen kan de communicatiemodule (LTE) tijdelijk beperkt leverbaar zijn. Dit heeft vooral gevolgen voor de Mercedes me en Mercedes PRO connect-services en het noodoproepsysteem (eCall). Voor meer en up-to-date informatie kunt u terecht bij uw Mercedes-Benz dealer.

3

De service wordt gebruikt in de app van de betreffende spraakassistent. Mercedes-Benz ondersteunt momenteel de spraakassistenten Amazon Alexa en Google Assistant. Deze apps zijn gratis verkrijgbaar in de respectieve app stores.
De gegevens worden alleen doorgegeven als u de me connect service 'Interface services van derden' hebt geactiveerd en u bovendien de gegevens voor de door u geselecteerde externe dienstverleners hebt vrijgegeven. Omdat alleen uit andere geactiveerde services afkomstige gegevens worden doorgegeven, moet u de betreffende services eveneens activeren. De gegevens worden gebruikt door de desbetreffende toepassingen van deze derden, zoals websites of apps. Externe dienstverleners zijn zelf verantwoordelijk voor de bescherming van de gegevens die op uw verzoek door Daimler aan hen worden doorgegeven. U kunt uw toestemming voor het doorgeven van gegevens te allen tijde herroepen in het Mercedes me Portal onder "Instellingen".

Waar wacht u nog op? Nu starten. Zo werkt het.

We kijken ernaar om u bij Mercedes me connect te mogen verwelkomen. In een paar stappen en u bent startklaar:

  1. 1. Mercedes me ID aanmaken

    Om een ondernemingsprofiel voor Mercedes me aan te maken, moet u zich eenmalig als bedrijfsadministrator in het Mercedes me Portal of in de Mercedes me app registreren – vervolgens ontvangt u uw persoonlijke Mercedes me ID. Als u al een persoonlijke Mercedes me ID heeft, kunt u deze stap overslaan.

  2. 2. Ondernemingsprofiel aanleggen

    Met uw persoonlijke Mercedes me ID kunt u nu een ondernemingsprofiel aanmaken in het Mercedes me Portal. Let op: u moet bevoegd zijn om voor uw onderneming accounts aan te maken.

  3. 3. Voertuigen, services en personen toevoegen

    Nadat u uw ondernemingsprofiel hebt aangemaakt, kunt u uw voertuig(en) koppelen aan Mercedes me connect in het Mercedes me Portal en de services van uw keuze activeren.

    Bovendien hebt u de mogelijkheid om andere gebruikers toe te voegen, zoals bestuurders. De personen ontvangen een uitnodiging via e-mail en hebben ook een persoonlijke Mercedes me ID nodig om het bedrijfsprofiel te delen.

  4. 4. App installeren en starten

    Zodra u zich met succes hebt geregistreerd en als gebruiker in het ondernemingsprofiel bent opgeslagen, kunt u zich met uw persoonlijke Mercedes me ID bij de Mercedes me app aanmelden, een voertuig toewijzen en van de services van Mercedes me connect gebruikmaken.

Standaard aan boord: de communicatiemodule (LTE).

De communicatiemodule (LTE)1 voor het gebruik van de Mercedes me connect-services is de communicatiemodule (LTE) voor digitale services in combinatie met eSIM vereist en biedt u extra veiligheid, comfort en connectiviteit.

1

De communicatiemodule is verkrijgbaar in de Sprinter vanaf 06/2018, in de Vito vanaf 05/2019, in de V-Klasse vanaf 09/2016, in de Citan vanaf 08/2021 alsook in de EQV, eVito en eSprinter. Voor bepaalde modellen kan de communicatiemodule (LTE) tijdelijk beperkt leverbaar zijn. Dit heeft vooral gevolgen voor de Mercedes me en Mercedes PRO connect-services en het noodoproepsysteem (eCall). Voor meer en up-to-date informatie kunt u terecht bij uw Mercedes-Benz dealer.

Kom meer te weten over Mercedes me connect.

U wilt meer weten of hebt nog vragen? Hier vindt u meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen over Mercedes me connect voor particuliere klanten.

Ontdek diverse fleetmanagementsysteemoplossingen.

Zoekt u een fleetmanagementsysteemoplossing voor uw wagenpark of wilt u uw Mercedes-Benz voertuigen in uw bestaande fleetmanagementsysteem integreren? In samenwerking met professionele samenwerkingspartners bieden wij passende oplossingen aan.

Lorem Ipsum