Mercedes me connect | Digitale producten voor zakelijke klanten
Mercedes me connect voor zakelijke klanten – de digitale productwereld voor uw zakelijk gebruikte Mercedes-Benz Vans zoals Sprinter en Vito.

Nieuw: Mercedes me connect voor zakelijke klanten.

De digitale productwereld voor uw zakelijk gebruikte Mercedes-Benz bestelwagen.

Goed voor uw zaken.

Mercedes me connect maakt meer van uw bedrijfswagen – en maakt uw dagelijkse werk nog eenvoudiger en efficiënter.

Haal de digitale upgrade voor uw bestelwagen en profiteer van meer efficiëntie, transparantie en intelligentie. De Mercedes me connect services voor zakelijke klanten zorgen ervoor dat u en uw onderneming altijd en overal verbonden blijven met uw voertuig. Dit betekent dat u belangrijke informatie en handige functies aan boord en ook buiten het voertuig altijd binnen handbereik hebt.

Drie van de vele goede redenen voor Mercedes me connect.

Mercedes me connect voor meer efficiëntie

Meer efficiëntie.

Verminder uw werklast en verbeter de planbaarheid – dankzij services voor onderhoud en monitoring.
Mercedes me connect voor meer transparantie

Meer transparantie.

Blijf op de hoogte en houd uw Van in het oog – dankzij remote-services en real-time informatie.
Mercedes me connect voor meer intelligentie

Meer intelligentie.

Maak van uw Van een assistent – dankzij de uitgebreide MBUX-functies met intelligente navigatie en spraakbediening.

Beperk stilstandtijden tot een minimum.

We brengen u automatisch op de hoogte van noodzakelijke onderhoudsbeurten. Krijgt u een foutmelding onderweg? Dan kunnen we vanop afstand een diagnose stellen. Zo bespaart u veel tijd.

Volg en bedien uw bestelwagen via de app.

Altijd weten waar uw bestelwagen zich bevindt, nooit nadenken waar u hem hebt geparkeerd. Vlot elektrische laadpunten vinden en zelfs de bestelwagen ontgrendelen. Het kan allemaal via uw smartphone.

Meer intelligentie, meer efficiëntie en rijcomfort.

Nooit meer file, altijd de snelste weg via Live Traffic Navigation. Rij je met een eVan? Dan zie je je rijbereik live op de kaart. Of optimaliseer het energieverbruik tijdens het laden.

De digitale productwereld voor uw bestelwagen.

Hier vindt u een overzicht van geselecteerde Mercedes me connect producten1,2 voor zakelijke klanten van Mercedes-Benz Vans. Houd er rekening mee dat het aanbod kan verschillen naar gelang van de serie, het bouwjaar en de uitrusting.
  1. Remote-pakket
  2. Navigatie
  3. Elektrische mobiliteit
  4. Comfortpakket
Deze digitale services verbinden u op afstand met uw bestelwagen:

Op afstand ver-/ontgrendelen van voertuig

Ook op afstand alles onder controle. Ont- en vergrendel uw Mercedes-Benz per smartphone.

Programmeren standverwarming/-ventilatie

Op afstand inschakelen van de standverwarming/-ventilatie van uw voertuig, voor een aangename temperatuur als u instapt.

Voertuigtracking

Altijd weten waar uw Mercedes-Benz zich bevindt. Toont waar uw voertuig onderweg is.

Voertuiglocatie bepalen

Altijd weer de weg terugvinden naar uw Mercedes-Benz. Met behulp van een smartphone navigeren naar uw geparkeerde voertuig.

Voertuig op afstand opsporen

Helpt u uw voertuig sneller terug te vinden. Het lichtsignaal toont u de weg naar uw Mercedes-Benz.

Send2Car

Hiermee kunt u adressen via een app doorgeven aan het navigatiesysteem van het voertuig.

Nu starten
Deze digitale services weten precies hoe u uw bestemming het best bereikt:

Live Traffic Information

Met realtime verkeersinformatie komt u zo veilig en filevrij mogelijk op uw bestemming. Deze service kan u dankzij Car-to-X-Communication bovendien tijdig voor gevaren waarschuwen.

Navigatieservices

Hiermee krijgt u nuttige informatie over het weer en de parkeerplaatssituatie, zodat u zich van te voren beter kunt oriënteren.

Online kaartupdate

Nooit de weg kwijt, altijd up-to-date. Met de service Online kaartupdate worden uw navigatiegegevens automatisch bijgewerkt.

Uitgebreide MBUX-functies

Hiermee worden andere uw gesproken opdrachten begrepen, waardoor een groot aantal functies intuïtief en comfortabel kunnen worden bediend – van het navigatiesysteem tot online zoekopdrachten en de bediening van de airconditioning.

Nu starten
Deze digitale services voor elektrische bestelwagens bieden u de beste voorwaarden voor zorgeloze en comfortabele elektrische mobiliteit:

Navigatie met electric intelligence

Elektrisch sneller op uw bestemming aankomen. Het systeem houdt bij de planning van de snelste route bovendien rekening met de kortste oplaadtijd.

Weergave oplaadpalen

Bekend met alle oplaadpunten op de route. Geeft de dichtstbijzijnde oplaadpunten weer en hun beschikbaarheid op de navigatiekaart.

Actieradiusweergave

Bij de routeberekening worden meteen de nodige oplaadpauzes ingepland, zodat de snelste route inclusief oplaadtijd wordt weergegeven.

Programmeren oplaadinstellingen en klimaatregeling

Op afroep klaar om weg te rijden. Op het gewenste tijdstip met uw volledig opgeladen en voorverwarmde Mercedes-Benz wegrijden.

Zakelijke oplaadoplossing

Eenvoudig, duurzaam opladen met volledig transparante kosten – ongeacht waar u bent.

Nu starten
Het comfortpakket is standaard bij uw bestelwagen:

Onderhoudsmanagement

Helpt u tijd en geld te besparen dankzij eenvoudige en transparante planning van werkplaatsbezoeken.

Ongeval- en pechmanagement

Indien nodig wordt u doorverbonden met de getrainde medewerkers van het Customer Assistance Center.

Voertuigdiagnose op afstand

Hiermee kan uw servicepartner de toestand van uw voertuig op afstand controleren – voor optimale individuele ondersteuning.

Op afstand opvragen van voertuigstatus

Geeft op uw smartphone belangrijke voertuiggegevens weer en wanneer de volgende onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd.

Telediagnose

Eenvoudig voorzorgsmaatregelen treffen. Informeert u wanneer slijtageonderdelen vervangen moeten worden.

Software-update

Zorgt er met online updates voor dat u altijd over laatste versie van de software beschikt in uw Mercedes-Benz.

Interface services van derden

Hiermee kunt u externe dienstverleners tot bepaalde gegevens en functies van Mercedes me connect verlenen.

Nu starten
1

Om gebruik te kunnen maken van deze service, is echter wel een registratie in de Mercedes me-Portal vereist, en een akkoord met de gebruiksvoorwaarden voor de Mercedes me connect-services. Daarnaast moet het voertuig aan het gebruikersaccount worden gekoppeld. Na afloop van de oorspronkelijke looptijd kunnen de services tegen betaling worden verlengd. De services kunnen binnen één jaar na kentekenregistratie of ingebruikname door de klant worden geactiveerd, afhankelijk van welke zich als eerste voordoet. Houd er rekening mee dat de omvangen kunnen verschillen naar gelang van de serie, het bouwjaar en de uitrusting, alsmede tussen particuliere en commerciële klantenaccounts.

2

Voor bepaalde modellen kan de communicatiemodule (LTE) tijdelijk beperkt leverbaar zijn. Dit heeft vooral gevolgen voor de Mercedes me en Mercedes PRO connect-services en het noodoproepsysteem (eCall). Voor meer en up-to-date informatie kunt u terecht bij uw Mercedes-Benz dealer.

Waar wacht u nog op? Nu starten. Zo werkt het.

We kijken ernaar om u bij Mercedes me connect te mogen verwelkomen. In een paar stappen en u bent startklaar:

  1. 1. Mercedes me ID aanmaken

    Om een ondernemingsprofiel voor Mercedes me aan te maken, moet u zich eenmalig als bedrijfsadministrator in het Mercedes me Portal of in de Mercedes me app registreren – vervolgens ontvangt u uw persoonlijke Mercedes me ID. Als u al een persoonlijke Mercedes me ID heeft, kunt u deze stap overslaan.

  2. 2. Ondernemingsprofiel aanleggen

    Met uw persoonlijke Mercedes me ID kunt u nu een ondernemingsprofiel aanmaken in het Mercedes me Portal. Let op: u moet bevoegd zijn om voor uw onderneming accounts aan te maken.

  3. 3. Voertuigen, services en personen toevoegen

    Nadat u uw ondernemingsprofiel hebt aangemaakt, kunt u uw voertuig(en) koppelen aan Mercedes me connect in het Mercedes me Portal en de services van uw keuze activeren.

    Bovendien hebt u de mogelijkheid om andere gebruikers toe te voegen, zoals bestuurders. De personen ontvangen een uitnodiging via e-mail en hebben ook een persoonlijke Mercedes me ID nodig om het bedrijfsprofiel te delen.

  4. 4. App installeren en starten

    Zodra u zich met succes hebt geregistreerd en als gebruiker in het ondernemingsprofiel bent opgeslagen, kunt u zich met uw persoonlijke Mercedes me ID bij de Mercedes me app aanmelden, een voertuig toewijzen en van de services van Mercedes me connect gebruikmaken.

Standaard aan boord: de communicatiemodule (LTE).

De communicatiemodule (LTE)1 voor het gebruik van de Mercedes me connect-services is de communicatiemodule (LTE) voor digitale services in combinatie met eSIM vereist en biedt u extra veiligheid, comfort en connectiviteit.

1

De communicatiemodule is verkrijgbaar in de Sprinter vanaf 06/2018, in de Vito vanaf 05/2019, in de V-Klasse vanaf 09/2016, in de Citan vanaf 08/2021 alsook in de EQV, eVito en eSprinter. Voor bepaalde modellen kan de communicatiemodule (LTE) tijdelijk beperkt leverbaar zijn. Dit heeft vooral gevolgen voor de Mercedes me en Mercedes PRO connect-services en het noodoproepsysteem (eCall). Voor meer en up-to-date informatie kunt u terecht bij uw Mercedes-Benz dealer.

Kom meer te weten over Mercedes me connect.

U wilt meer weten of hebt nog vragen? Hier vindt u meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen over Mercedes me connect voor particuliere klanten.

Ontdek diverse fleetmanagementsysteemoplossingen.

Zoekt u een fleetmanagementsysteemoplossing voor uw wagenpark of wilt u uw Mercedes-Benz voertuigen in uw bestaande fleetmanagementsysteem integreren? In samenwerking met professionele samenwerkingspartners bieden wij passende oplossingen aan.