Gevolgen voor klanten.

Uniforme certificering, verschillende belastingtarieven.

Mogelijke gevolgen voor belastingtarieven.

In veel lidstaten van de Europese Unie vormt de CO2-uitstoot van een voertuig ook de grondslag voor het belastingtarief – dat is aan de nationale regeringen. In de meeste Europese landen met CO2-gerelateerde belastingtarieven zijn er echter nog geen bindende besluiten over hoe conform WLTP gecertificeerde voertuigen moeten worden aangeslagen. In principe hoeven de EU-lidstaten de belastingtarieven pas per 01-01-2021 te hebben aangepast.

Het ligt in de verwachting dat de CO2-uitstoot volgens de WLTP-procedure hoger uitvalt dan bij de NEDC-procedure. Als de belastingtarieven niet overeenkomstig worden aangepast, kan dit mogelijk leiden tot hogere belastingtarieven.

Optimaal verbruik vanaf het begin.

Verbruiksregeling via de CO2-configurator.

Met de nieuwe WLTP-certificeringsprocedure kunt u al meteen bij de configuratie van uw model beginnen met brandstof besparen. Want Mercedes-Benz Vans vermeldt voor elk afzonderlijk voertuig de specifieke CO2-emissiewaarden op transparante wijze. Zo weet u al meteen bij de configuratie van uw model wat de effecten van de uitvoering van uw model op het brandstofverbruik zullen zijn.

De massa van het voertuig kan worden teruggebracht met behulp van lichtere onderdelen, zoals de achterasveren van met glasvezel versterkte kunststof bij de Sprinter, waarmee het gewicht met ongeveer 12 kg wordt teruggebracht. De luchtweerstand kunt u optimaliseren met zo dicht mogelijke velgen en aerodynamisch vormgegeven stylingaccessoires of bekleding van de carrosseriebodem. En de rolweerstand kan bijvoorbeeld door dienovereenkomstig aangepaste banden worden teruggebracht. Op deze wijze kunt u uw voertuig niet alleen op het gebied van functionaliteit en comfort helemaal op uw eigen wensen en eisen afstemmen, maar ook met het oog op een zo laag mogelijk brandstofverbruik.

Lorem Ipsum