Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,2. CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0[1]

Highlights


Stelt u zich eens voor dat u helemaal opnieuw kunt beginnen.

We zijn er weer. Op een plek waar we 130 jaar geleden ook al eens waren, toen de auto werd uitgevonden. We stonden toen aan het begin van iets heel groots. De eerste rit in de EQC voelt hetzelfde aan. Zonder een druppel brandstof, zonder lokale emissie, en zonder drempels - alles is veranderd. Ga met ons mee op weg naar de volgende 130 jaar.

Highlights


Stelt u zich eens voor dat u helemaal opnieuw kunt beginnen.

We zijn er weer. Op een plek waar we 130 jaar geleden ook al eens waren, toen de auto werd uitgevonden. We stonden toen aan het begin van iets heel groots. De eerste rit in de EQC voelt hetzelfde aan. Zonder een druppel brandstof, zonder lokale emissie, en zonder drempels - alles is veranderd. Ga met ons mee op weg naar de volgende 130 jaar.

De afbeelding toont de Mercedes-Benz EQC van opzij vanuit vogelvluchtperspectief.

Vertrouw op een actieradius

van >400

km (WLTP) *.

Accelereer in slechts

5,1

seconden van 0 naar 100 km/h*.

Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,2. CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0[1]

* Waarden met betrekking tot de actieradius en acceleratie zijn voorlopig. Een EG-typegoedkeuring en conformiteitscertificaat met officiële waarden zijn nog niet beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde en officiële waarden zijn mogelijk.

EQC Registratie


Als eerste het laatste nieuws over de nieuwe EQC.

EQC Registratie


Als eerste het laatste nieuws over de nieuwe EQC.

De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-Benz EQC.

Kijkt u ook vol verwachting uit naar de nieuwe EQC? En terwijl de eerste elektrisch aangedreven SUV van Mercedes-Benz zijn power vooralsnog op de testbaan aan het bewijzen is, sturen we u graag alvast alle beschikbare informatie toe. U kunt als een van de eersten kennismaken met de EQC en toetreden tot de opwindende EQ wereld. Hoe, dat ziet u hierna.

Met uw registratie ontvangt u regelmatig van ons exclusieve informatie over de EQC - eerder dan alle anderen. Laat u inspireren, geniet van spraakmakende verslagen en verhalen, en wissel met ons van gedachten.

Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,2. CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0[1]

[1] De waarden voor het stroomverbruik en CO2-emissies zijn voorlopig en werden door de technische dienst samengesteld. Een EG-typegoedkeuring en conformiteitscertificaat met ambtelijke waarden zijn nog niet beschikbaar. Afwijkingen tussen de fabriekswaarden en ambtelijke waarden zijn mogelijk.
 

Oplaadmogelijkheden


Laad uw EQC net zo eenvoudig op als uw smartphone.

De beste oplaadinfrastructuur is optimaal afgestemd op individuele behoeften. Mercedes-Benz biedt hiervoor maximale flexibiliteit. Wilt u de EQC het liefst snel en comfortabel thuis opladen? Of vanuit publieke oplaadpunten? Of toch liever op elk willekeurig moment vanuit een gewoon stopcontact? Voor perfect oplaadcomfort kunnen al deze mogelijkheden worden gebruikt voor de EQC.

Oplaadmogelijkheden


Laad uw EQC net zo eenvoudig op als uw smartphone.

De beste oplaadinfrastructuur is optimaal afgestemd op individuele behoeften. Mercedes-Benz biedt hiervoor maximale flexibiliteit. Wilt u de EQC het liefst snel en comfortabel thuis opladen? Of vanuit publieke oplaadpunten? Of toch liever op elk willekeurig moment vanuit een gewoon stopcontact? Voor perfect oplaadcomfort kunnen al deze mogelijkheden worden gebruikt voor de EQC.

Thuis opladen met de Mercedes-Benz wallbox.

Met de Mercedes-Benz wallbox voor thuisgebruik kunt u de EQC volledig opladen terwijl u comfortabel thuis op de bank zit.

De afbeelding toont de oplaadprocedure van de Mercedes-Benz EQC met een Mercedes-Benz wallbox Home.

Thuis opladen met de Mercedes-Benz wallbox.

Met de Mercedes-Benz wallbox voor thuisgebruik kunt u de EQC volledig opladen terwijl u comfortabel thuis op de bank zit.

De Mercedes-Benz wallbox Home beschikt over een maximaal oplaadvermogen van 22 kW. Daarmee kunt u de nieuwe EQC drie keer sneller opladen dan vanuit een gewoon stopcontact. Bij de nieuwe Mercedes-Benz wallboxen Advanced en Twin kunnen de aansturing van het opladen, het verbruik, oplaadstatistieken en prijsgunstig opladen heel eenvoudig met behulp van een smartphone worden ingesteld.

Onderweg opladen met Mercedes me Charge en IONITY.

Toegang tot een uitgebreid netwerk van oplaadpunten – standaard in de nieuwe EQC.

De afbeelding toont de oplaadprocedure van de Mercedes-Benz EQC vanuit een publiek oplaadpunt.

Onderweg opladen met Mercedes me Charge en IONITY.

Toegang tot een uitgebreid netwerk van oplaadpunten – standaard in de nieuwe EQC.

Met Mercedes me Charge krijgt u toegang tot een uitgebreid netwerk van publieke oplaadpunten, die zich onder meer in de stad, bij winkelcentra en op parkeerplaatsen bevinden. Bestuurders van de EQC krijgen bovendien toegang tot het high-power oplaadnetwerk IONITY, dat over sneloplaadpunten langs alle hoofdverkeersaders in Europa beschikt, zodat ook lange trajecten ontspannen kunnen worden afgelegd.

Identificatie aan het oplaadpunt wordt tot stand gebracht met een aanduiding op het mediadisplay, een smartphone app of een RFID-kaart. Alle verdere procedures worden door Mercedes me Charge automatisch afgehandeld. U hoeft zich slechts één keer te registreren en Mercedes-me Charge bundelt alle laadsessies eenvoudig op één factuur. Beschikbaar voor een groot aantal publieke- en alle IONITY-oplaadpunten.

Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,2. CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0[1]

Intelligent energiemanagement


We hebben heel goed nagedacht om ervoor te zorgen dat u verder komt.

Intelligent energiemanagement


We hebben heel goed nagedacht om ervoor te zorgen dat u verder komt.

De kern van de nieuwe EQC wordt gevormd door een lithium-ion-hoogspanningsaccu. Het efficiënte en intelligente gebruik van deze accu is net zo belangrijk als het opwekken van energie. Hiermee weet de nieuwe EQC een actieradius te bereiken van maximaal >400 km*.

Met vertrouwen de toekomst tegemoet. De nieuwe EQC zorgt er onderweg voor dat u met absolute zekerheid kunt plannen. Informatie zoals de snelste route, elektrische actieradius, verkeersomstandigheden, feitelijk stroomverbruik en oplaadinfrastructuur kunnen met elkaar worden gecombineerd. Aan de hand daarvan wordt een optimale en qua tijd efficiënte route geadviseerd, inclusief pauzes om op te laden, als dat nodig blijkt te zijn. De EQ geoptimaliseerde navigatie plant daarbij, naast conventionele oplaadpunten, ook sneloplaadpunten in, zodat u zo snel mogelijk op uw bestemming aankomt.

Met een anticiperende rijstijl kan het stroomverbruik aanzienlijk afnemen, waardoor de actieradius toeneemt. De ECO-assistent biedt ondersteuning door visuele aanwijzingen te geven om de voet van het gaspedaal te halen, bijvoorbeeld als er een maximumsnelheid geldt, een kruising wordt genaderd of binnen korte tijd een heuvel wordt afgereden. Daarnaast wordt de efficiëntie verbeterd door te 'zeilen' en de recuperatie van energie gericht aan te sturen.

Om ervoor te zorgen dat u steeds op de hoogte bent van de feitelijke oplaadstatus, kunt u uiteenlopende gegevens zowel in de auto als op uw smartphone laten weergeven. Indien gewenst kunt u bijvoorbeeld opgeven dat u push-berichten op uw smartphone wilt ontvangen aan het begin en einde van de oplaadprocedure. Aan de hand hiervan kunt u uw planning afstemmen en daarmee de nieuwe EQC perfect in uw dagelijkse bezigheden integreren.

In de EQC kunt u uw rijervaring volledig aanpassen aan uw wensen. Met behulp van verschillende rijprogramma's kunt u dynamisch, comfortabel of juist heel efficiënt rijden.

De nieuwe EQC laat geen enkele energiebron onbenut. Zelfs bij het langzamer gaan rijden door de auto uit te laten rollen of tijdens het afremmen zet de elektromotor bewegingsenergie om in elektrische energie. Op deze manier kan de EQC de hoogspanningsaccu ook tijdens de rit opladen. De mate van recuperatie kan met behulp van de schakelpaddles met de hand worden aangepast.

De ECO-assistent biedt ondersteuning door optimaal op de feitelijke rijsituatie te reageren en de snelheid tijdig te verminderen om zo efficiënte recuperatie mogelijk te maken.

Met behulp van uiteenlopende opties wordt ervoor gezorgd dat het interieur al op temperatuur is als u instapt. Het interieur kan van tevoren worden verwarmd of aangenaam worden afgekoeld. Deze handelingen worden puur elektrisch uitgevoerd door de hoogspanningsaccu. Tijdens het opladen kan dit zelfs worden uitgevoerd zonder dat daarbij ingeleverd hoeft te worden op de actieradius. Met behulp van een smartphone kunt u comfortabel thuis of onderweg van tevoren het eerstvolgende tijdstip opgeven waarop u wilt wegrijden, zodat de klimaatregeling hierop kan worden afgestemd.

Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,2. CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0[1]

Exterieur


De toekomst van de auto is ronduit adembenemend.

De schoonheid, rust en moderniteit die een elektrische aandrijving met zich meebrengt, is niet te overzien. Daarvoor zorgen de voor Mercedes-Benz typerende, duidelijke vormgeving, de bescheiden belijning en innovatieve vormgevingsdetails.

Exterieur


De toekomst van de auto is ronduit adembenemend.

De schoonheid, rust en moderniteit die een elektrische aandrijving met zich meebrengt, is niet te overzien. Daarvoor zorgen de voor Mercedes-Benz typerende, duidelijke vormgeving, de bescheiden belijning en innovatieve vormgevingsdetails.

De afbeelding toont de Mercedes-Benz EQC van voren.

EQ speciale voorzijde

De afbeelding toont de Mercedes-Benz EQC van opzij.

Zijaanzicht

De afbeelding toont de Mercedes-Benz EQC van opzij.

Dynamisch aflopende daklijn

De afbeelding toont een band met velg van de Mercedes-Benz EQC.

EQ velgdesign

De afbeelding toont de Mercedes-Benz EQC met AMG Line van opzij vanuit vogelvluchtperspectief.

AMG Line

Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,2. CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0[1]

Interieur


Uw eigen accu opladen. Dat kunt u het best doen in de nieuwe EQC.

De geluidloze elektromotor zorgt ervoor dat u meer ontspannen kunt rijden. De nieuwe EQC biedt daarmee onovertroffen comfort. Het geheel wordt bekroond door materialen en features die u in dergelijke samenstellingen alleen in een Mercedes-Benz zult aantreffen.

Interieur


Uw eigen accu opladen. Dat kunt u het best doen in de nieuwe EQC.

De geluidloze elektromotor zorgt ervoor dat u meer ontspannen kunt rijden. De nieuwe EQC biedt daarmee onovertroffen comfort. Het geheel wordt bekroond door materialen en features die u in dergelijke samenstellingen alleen in een Mercedes-Benz zult aantreffen.

Bekleding en materialen

In de EQC kunt u fascinerende elektromobiliteit van heel dichtbij beleven. Voor de EQC werd namelijk een bekledingsstof in een licht iriserende kleurschakering ontworpen, die de moderniteit van de EQC schitterend uitstraalt.

Naast de bekleding in ARTICO zwart/stof Sunnyvale blauw, benadrukken in de cockpit elegante accenten in roségoud de progressieve luxe van de EQC.

Widescreen cockpit

Het instrumentendisplay en multimediadisplay zijn achter fraai glas versmolten tot de widescreen cockpit.

Een unieke, moderne en hoogwaardige uitstraling. Alle informatie wordt in kleur en in hoge resolutie weergegeven, aangevuld door geavanceerde animaties. De verschillende onderdelen van de weergave kunnen individueel worden gepositioneerd en kunnen zowel door aanraken als met spraak worden bediend.

Sfeerverlichting

In de EQC kunt u bij elke rit zelf de juiste sfeer in het interieur creëren.

Een groot aantal onderdelen van het interieur kan worden belicht zoals u dat wilt. Daarvoor staan 64 verschillende kleuren, alsmede meerdere kleurenwerelden en effecten, ter beschikking.

Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,2. CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0[1]

MBUX


De toekomst wordt bepaald door elektrische aandrijving. En menselijke intuïtie.

Ontdek een volledig nieuwe manier van bedienen, die intelligent, zelflerend en aanraakgevoelig is als nooit tevoren.

MBUX


De toekomst wordt bepaald door elektrische aandrijving. En menselijke intuïtie.

Ontdek een volledig nieuwe manier van bedienen, die intelligent, zelflerend en aanraakgevoelig is als nooit tevoren.

  • Kunstmatige intelligentie

    De afbeelding toont de widescreen cockpit van de Mercedes-Benz EQC.

    De kunstmatige intelligentie van MBUX heeft iets menselijks, namelijk een uitermate goed begrip voor de bestuurder en zijn voorkeuren. Het systeem leert u bij elke rit beter kennen en kan bijvoorbeeld radiozenders, de navigatieroute en de temperatuur afstemmen op uw voorkeur.

  • Bedieningsconcept

    De afbeelding toont het interieurdesign met de widescreen cockpit in de Mercedes-Benz EQC.

    Met MBUX beschikt u over de grootst mogelijke vrijheid om uiteenlopende functies te bedienen op een manier die voor u het meest comfortabel is, bijvoorbeeld door middel van intuïtieve aanraking. De nieuwe EQC beschikt over het multimediadisplay als touchscreen, terwijl in de middenconsole een touchpad is geïntegreerd dat op bewegingen van één of twee vingers en handschrift reageert. Ook kunnen de displays met behulp van de touch control buttons op het stuurwiel worden bediend.

  • Spraakgestuurde bediening

    De afbeelding toont het interieurdesign met de widescreen cockpit in de Mercedes-Benz EQC.

    "Hey Mercedes." Met deze twee woorden kunt u gemakkelijk en zonder op een knop te drukken het spraakgestuurde systeem starten. Het systeem heeft een hoog begrijpend vermogen en is in staat om op opmerkingen als "Ik vind het koud" te reageren door de temperatuur aan te passen. Verder is het systeem zelflerend. Het stelt zich in op uw stem en verstaat moeiteloos alle verschillende Nederlandse accenten.

  • Augmented video

    De afbeelding toont augmented reality video in het multimediadisplay van de Mercedes-Benz EQC.

    Dankzij Augmented Video kunt u zich bij de navigatie beter oriënteren in de omgeving. In het optioneel leverbare systeem worden de reële en virtuele wereld met elkaar versmolten. Grafische navigatie- en verkeersaanwijzingen worden in de live beelden weergegeven. De camera achter de voorruit filmt het gebied voor de auto en kan een video of een stilstaand beeld op het multimediadisplay weergeven. Daarnaast worden praktische, grafische aanwijzingen als verkeerslichten, huisnummers, straatnamen en Points of Interest (POI) in de opname weergegeven.

Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,2. CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0[1]

Services


EQ Services voor zorgeloze mobiliteit.

Services


EQ Services voor zorgeloze mobiliteit.

Dankzij uitgebreide garanties en services kunt u ontspannen en zorgeloos van elektromobiliteit genieten.

Accucertificaat.

De vlekkeloze werking van de accu wordt acht jaar of 160.000 km gegarandeerd.

Servicepakketten.

Met op maat gemaakte pakketten worden garantie, onderhoud en comfortservices, zoals een haal- en brengservice, afgedekt.

Mercedes-Benz Mobilo.

Deze standaard mobiliteitsoplossing garandeert uw mobiliteit, mocht uw auto onverhoopt niet verder kunnen.

Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,2. CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0[]<p>De waarden voor het stroomverbruik en CO2-emissies zijn voorlopig en werden door de technische dienst samengesteld. Een EG-typegoedkeuring en conformiteitscertificaat met ambtelijke waarden zijn nog niet beschikbaar. Afwijkingen tussen de fabriekswaarden en ambtelijke waarden zijn mogelijk.</p>