Mercedes PRO | Vragen en antwoorden
Veelgestelde vragen

Hulp nodig?

Vragen en antwoorden.

Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen rondom Mercedes PRO en het gebruik in het voertuig.

  1. (38)
  2. Ingebruikname (20)
  3. Communicatiemodule voor digitale services (2)
  4. Mercedes PRO connect App (7)
  5. Voertuigmanagementtool (4)
  6. Overeenkomst, recht en rollen (2)
  7. eCell-voertuigen (3)
  1. Wat is het verschil tussen Mercedes me en Mercedes PRO?

    Mercedes me is uitsluitend bestemd voor particuliere klanten en hun eisen. Mercedes PRO daarentegen is speciaal ontwikkeld voor zakelijke Van-klanten en hun behoeften en eisen.

    Mercedes PRO is het merk van Mercedes-Benz Vans voor digitale services. Zo moet het u mogelijkheden bieden uw alledaagse werkzaamheden met uw Mercedes-Benz bestelwagen door digitale services eenvoudiger en efficiënter in te richten.

  2. Ik heb reeds een Mercedes me account. Kan ik de inloggegevens ook voor Mercedes PRO gebruiken?

    Ja, u kunt zich met uw Mercedes me inloggegevens bij Mercedes PRO aanmelden. Desalniettemin moet u een Mercedes PRO account aanmaken. Uw gegevens van Mercedes me worden van rechtswege niet doorgegeven.

  3. Welke software heb ik nodig om Mercedes PRO te gebruiken?

    Aangezien alle platforms interactief zijn, hebt u geen software nodig. Als voertuigplanner gebruikt u de desktop-oplossing Mercedes PRO Portal incl. de Voertuigmanagementtool en als bestuurder de Mercedes PRO connect App, die u in de Google Play Store en de Apple App Store kunt downloaden.

  4. Welke kosten worden bij het gebruik van Mercedes PRO in rekening gebracht?

    Mercedes PRO is gratis. Alleen aan bepaalde producten zijn kosten verbonden. Deze worden na afloop van een vastgestelde looptijd zowel afzonderlijk alsook als bundel berekend. U vindt een overzicht van de prijzen en looptijden voor producten op het dashboard onder de rubriek "Producten".

  5. Heb ik een internettoegang via een smartphone nodig om Mercedes PRO te gebruiken?

    Met een voertuig met geïntegreerde communicatiemodule1 hebt u geen internettoegang via smartphone nodig, omdat de SIM-kaart standaard in het voertuig is geïntegreerd. Zo kunt u Mercedes PRO connect ook zonder smartphone gebruiken. De services die speciaal zijn ontwikkeld om de bestuurder te helpen bij zijn dagelijkse werkzaamheden, zijn echter verbonden met de Mercedes PRO connect App.

  6. Waarom moet ik mijn geboortedatum opgeven?

    De geboortedatum is nodig zodat de retailer uw gegevens kan controleren. De dealer moet de in de PRO Portal opgeslagen gegevens vergelijken met uw gegevens op het legitimatiebewijs.

  7. Zijn er bedrijfsgegevens die na de registratie niet meer kunnen worden gewijzigd?

    Alle gegevens behalve "Land" kunnen worden gewijzigd. Bij het wijzigen van de basisgegevens van een onderneming worden bestaande overeenkomsten mogelijk opnieuw gegenereerd.

  8. Zijn er gebruikersgegevens die na de registratie niet meer kunnen worden gewijzigd?

    Alle gebruikersgegevens kunnen worden gewijzigd. De gebruikersgegevens moeten echter altijd geldig en actueel zijn en overeenkomen met de gegevens op het legitimatiebewijs.

  9. Waar worden de gegevens opgeslagen die ik in mijn Mercedes PRO account heb ingevoerd?

    Alle accountgegevens van de Mercedes PRO Portal worden fysiek opgeslagen bij Mercedes-Benz AG in Duitsland, Stuttgart. De gegevens van de gebruiker en de onderneming worden alleen aan andere ondernemingen doorgegeven wanneer dit voor de uitvoering van de door de klant bestelde services is vereist. Mercedes-Benz zal zonder uitdrukkelijke toestemming van de klant geen persoonsgegevens voor commerciële doeleinden doorgeven.

    Meer informatie over het onderwerp Gegevensveiligheid vindt u hier.

  10. Wat gebeurt er met mijn voertuiggegevens, nadat ik een voertuig heb verwijderd?

    Gegevens blijven in de Voertuigmanagementtool beschikbaar, voor zover de betreffende service voor minstens één voertuig actief blijft. Als er geen service voor een voertuig meer actief is, kunt u deze gegevens niet meer bekijken. Als er een voertuig uit Mercedes PRO connect is verwijderd of als er voor een voertuig geen service meer actief is, dan worden er ook geen gegevens meer door de geïntegreerde communicatiemodule1 doorgegeven.

  11. De bedrijfsadministrator heeft mijn bedrijf verlaten. Hoe kan ik zijn rol overnemen?

    Het is niet mogelijk om rollen door een andere gebruiker over te laten nemen of aan de eigen gebruiker rollen toe te wijzen. De bedrijfsadministrator moet de rol aan andere gebruikers toewijzen voordat hij de onderneming verlaat. De bedrijfsadministrator die de onderneming heeft verlaten, moet zich nog een laatste keer aanmelden en de rol "Bedrijfsadministrator" aan een andere gebruiker toewijzen.

  12. Kan ik gebruikers die geen e-mailadres hebben, in mijn bedrijfsaccount uitnodigen?

    Ja, dat kan. Gebruikers kunnen ook via het mobiele-telefoonnummer worden uitgenodigd. Maar zodra u de uitnodiging bevestigt, moet u een geldig e-mailadres bij uw persoonlijke gegevens invoeren. Zonder een e-mailadres kunt u een PRO account niet gebruiken.

  13. Mijn onderneming heeft meerdere locaties in een land. Kunnen er meerdere locaties in mijn Mercedes PRO account worden opgenomen?

    Momenteel kan er slechts één adres per bedrijf worden ingevoerd.

  14. Waarom moet ik een persoonlijk support-wachtwoord invoeren?

    Indien nodig kan een medewerker van de Mercedes-Benz partner of de klantenservice met uw naam toegang krijgen tot uw bedrijfsaccount, nadat u het persoonlijke support-wachtwoord hebt genoemd. Dit is alleen voor de gebruiker zelf zichtbaar.

    Dit moet verhinderen dat onbevoegden toegang hebben tot uw bedrijfsaccount. Mocht u hulp nodig hebben in de Mercedes PRO Portal waarvoor toegang tot uw account door een Mercedes-Benz partner of de klantenservice vereist is, geef dan uw support-wachtwoord door wanneer u daarom wordt gevraagd. U kunt het support-wachtwoord te allen tijde wijzigen.

  15. Ik wil mijn persoonlijke support-wachtwoord wijzigen. Hoe moet ik dat doen?

    1. Meld u aan en open uw persoonlijke gegevens.
    2. U kunt gewoon een nieuw support-wachtwoord invoeren zonder van tevoren het oude support-wachtwoord in te voeren (voer het support-wachtwoord in volgens de specificaties: minstens 6 tekens, maximaal 20 tekens, geen spaties)
    3. U moet het nieuwe support-wachtwoord wegens mogelijke typefouten twee keer invoeren en de knop "Opslaan" gebruiken.
  16. Hoe kan ik mijn persoonlijke gebruikersaccount wissen?

    Een gebruiker heeft de mogelijkheid zichzelf binnen een ondernemersaccount te wissen. Het wissen moet door een bedrijfsadministrator in het gebruikersbeheer van de Mercedes PRO Portal worden uitgevoerd door op het "prullenbak-symbool" te klikken. De gewiste gebruiker wordt via e-mail geïnformeerd.

  17. Hoe kan ik mijn bedrijfsaccount volledig wissen?

    Alleen bedrijfsadministrators kunnen een bedrijfsaccount wissen. Binnen "Bedrijfsgegevens" is er een knop "Bedrijfsaccount wissen". Met deze functie kan het bedrijfsaccount in meerdere stappen worden gewist. Houd er rekening mee dat u door het wissen van uw Mercedes PRO account geen toegang meer hebt tot de Voertuigmanagementtool en dat alle connectivity services onmiddellijk worden gedeactiveerd. Lopende contracten worden na een termijn van 14 dagen beëindigd.

  18. Ik heb twee verschillende Mercedes PRO accounts aangemaakt. Hoe kan ik deze samenvoegen?

    Het is niet mogelijk om twee verschillende rekeningen samen te voegen. U moet alle voertuigen van een van uw accounts verwijderen en deze aan de andere account toevoegen. Daarna verwijdert u de niet meer geldige account met de knop "Verwijderen" onder "Bedrijfsgegevens".

  19. Welke functionaliteiten van de Mercedes PRO Portal kan ik gebruiken, ondanks dat ik mij niet bij een dealer heb geverifieerd? Zijn er beperkingen?

    Zonder een controle bij een dealer kunt u geen andere gebruikers voor uw account uitnodigen en geen inkopen doen. U kunt echter bestellingen opgeven en voertuigen aan uw account toevoegen, maar u moet deze bij een erkende Mercedes Benz Vans dealer laten verifiëren.

    Nadere informatie over het configureren van Mercedes PRO connect vindt u hier.

  20. Hoe kan ik mijn gebruikersaccount verifiëren?

    Mercedes-Benz dient ervoor te zorgen dat alleen bepaalde personen, die daadwerkelijk voor het voertuigbeheer van een onderneming verantwoordelijk zijn, Mercedes PRO gebruiken. Daarom moet Mercedes de gegevens van de gemachtigde vertegenwoordiger van het bedrijf, die in Mercedes PRO zijn opgeslagen, met de gegevens op het legitimatiebewijs vergelijken. U moet persoonlijk bij een geautoriseerde Mercedes-Benz partner verschijnen en een geldig legitimatiedocument laten zien. Uw Mercedes-Benz partner kan uw gebruikersaccount bij Mercedes PRO als "geverifieerd" markeren.

    Nadere informatie over het configureren van Mercedes PRO connect vindt u hier.

  21. Hoe start ik het gebruik van de communicatiemodule (LTE) voor digitale services?

    De communicatiemodule (LTE)1 voor digitale services is standaard in het voertuig ingebouwd en wordt door de aanschaf van de services in de Mercedes PRO Portal geactiveerd (of de activering wordt door de aanschaf van de services en de toewijzing aan het voertuig geactiveerd).

  22. Kan ik Mercedes PRO cross-border gebruiken?

    De communicatiemodule1 werkt grensoverschrijdend. De roamingkosten komen voor rekening van Mercedes PRO. Als echter zowel de telefoon als ook het gegevenstarief van uw mobiele apparaat zijn geactiveerd, is dat mogelijk niet het geval. Mercedes PRO is evenmin verantwoordelijk voor de roamingkosten die voor deze mobiele gegevensregelingen zouden kunnen ontstaan.

  23. Waarvoor heb ik de Mercedes PRO connect App nodig?

    Met de Mercedes PRO connect blijft u als bestuurder met uw voertuig verbonden – altijd en overal, heel eenvoudig met uw smartphone. Afhankelijk van het geboekte Mercedes PRO connect-product kunt u bijvoorbeeld op afstand de voertuigstatus opvragen en de acculading of de bandenspanning controleren. Ook kunt u zien of ramen en deuren gesloten zijn en uw voertuig zo nodig ver- of ontgrendelen. Zo hebt u ook vanuit de verte overal zicht op.

  24. Wat kost de Mercedes PRO connect App?

    De Mercedes PRO connect App is gratis in de Apple App Store en in de Google Play Store verkrijgbaar.

  25. Moet ik de Mercedes PRO connect App met de communicatiemodule (LTE) voor digitale services verbinden?

    U hoeft de Mercedes PRO connect App niet met de communicatiemodule (LTE)1 voor digitale services te verbinden. Alle noodzakelijke gegevens zijn in de Voertuigmanagementtool beschikbaar.

    De Mercedes PRO connect App zendt uw gegevens automatisch naar de Voertuigmanagementtool, die met de Mercedes PRO Portal wordt gesynchroniseerd.

  26. Kan ik de communicatiemodule (LTE) voor digitale services zonder smartphone gebruiken?

    Bij de communicatiemodule (LTE)1 voor digitale services verloopt de connectiviteit via de geïntegreerde SIM-kaart in het voertuig. Daarom is het mogelijk Mercedes PRO connect ook zonder smartphone te gebruiken. De services die speciaal zijn ontwikkeld om de bestuurder te helpen bij zijn dagelijkse werkzaamheden, zijn echter verbonden met de Mercedes PRO connect App.

  27. Worden gegevens van de Mercedes PRO connect App ook overgedragen tijdens reizen in het buitenland?

    Gegevens worden alleen overgedragen wanneer er een actieve internetverbinding is. Houd er rekening mee dat uw mobiele provider roamingkosten kan berekenen.

  28. Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord voor de Mercedes PRO connect App ben vergeten?

    Klik op "Nieuw wachtwoord?" op het aanmeldscherm van de Mercedes PRO connect App. U wordt naar de pagina "Wachtwoord resetten" doorgestuurd waar u uw wachtwoord kunt resetten door uw "E-mailadres" en de "Karakters uit een beeld" in te voeren. De betreffende e-mail wordt naar uw Postvak IN gestuurd.

  29. De Mercedes me App van Mercedes, die ik met mijn vrachtwagen of Van verbind, heb ik al. Kan ik de Mercedes me App samen met de Mercedes PRO connect App gebruiken?

    Nee, momenteel kunt u de Mercedes me App en de Mercedes PRO connect App niet samen gebruiken, omdat ze niet met elkaar zijn verbonden. De Mercedes me App is niet bestemd voor commercieel gebruik met Mercedes PRO.

  30. Wat kost het gebruik van de Voertuigmanagementtool?

    Het gebruik van de Voertuigmanagementtool in combinatie met Mercedes PRO is gratis.

  31. Is het aantal voertuigen in de Voertuigmanagementtool begrensd?

    Nee, er is geen beperking voor het aantal voertuigen in de Voertuigmanagementtool.

  32. Ik heb een nieuw voertuig/occasion gekocht en toen ik het in Mercedes PRO wilde activeren, verscheen er een foutmelding dat dit VIN al op een andere account is geregistreerd. Wat moet ik doen?

    Neem contact op met de vorige houder van het voertuig bij wie u het voertuig hebt gekocht en vraag hem dit voertuig uit zijn account te verwijderen. De vorige eigenaar/dealer is door de door hem ondertekende overeenkomst verplicht om het voertuig na de verkoop uit zijn account te verwijderen. Dit is in artikel 5d) van zijn ondertekende overeenkomst geregeld. Probeer nadat de vorige eigenaar/dealer het voertuigidentificatienummer uit zijn account heeft verwijderd, het voertuig in uw Mercedes PRO account te activeren.

    Als u niet weet wie de vorige houder van het voertuig is, neemt u contact op met uw dealer. Als u nog steeds problemen hebt met het toevoegen van het chassisnummer aan uw account, zijn uw Mercedes-Benz dealer of het Customer Assistance Center u graag van dienst op het telefoonnummer: 00 800 3777 7777.

  33. Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord voor de Voertuigmanagementtool ben vergeten?

    Klik in het aanmeldscherm van de Voertuigmanagementtool op "Nieuw wachtwoord". U wordt automatisch naar de pagina "Nieuw wachtwoord" doorgestuurd waar u uw wachtwoord kunt resetten door uw "E-mailadres" in te voeren.

  34. Ben ik verplicht alle voorwaarden te accepteren?

    Nee, u bent niet verplicht alle regelingen te accepteren, maar wel die welke relevant zijn voor de producten en services die u wilt gebruiken. Ondersteuning door de geautoriseerde partners, bijvoorbeeld bij een bestelling, is echter alleen volledig mogelijk als u van tevoren alle regelingen hebt geaccepteerd. De regelingen worden pas van kracht als u het/de bijbehorende product of service hebt aangeschaft.

  35. Bij wie kan ik voor andere vragen terecht?

    Het Mercedes-Benz Customer Assistance Center is telefonisch en via e-mail dag en nacht bereikbaar. Het Mercedes-Benz Customer Assistance Center is op het telefoonnummer: 00 800 3777 7777 en via het e-mailadres: mproconnect.deu@cac.mercedes-benz.com bereikbaar.

  36. Ik heb een vraag over mijn eCell-voertuig.

    Raadpleeg bij vragen over uw stroomvoorziening uw wallbox-aanbieder.
    (bijv. TMH; telefoonnummer: +49 894 1614 3070, e-mailadres: service@mobilityhouse.com)
    Neem als u uw wallbox via Mercedes-Benz hebt aangeschaft, contact op met uw Mercedes-Benz dealer of neem contact op met de klantenservice op het telefoonnummer: 00 800 9777 7777.

    Neem bij vragen over uw services contact op met de klantenservice van Mercedes-Benz op het telefoonnummer: 00 800 3777 7777 of via het e-mailadres: mproconnect.deu@cac.mercedes-benz.com

  37. Hoe kan ik mijn eCell-voertuig opladen?

    Voorwaarden voor goed opladen zijn:

    • Er wordt voldoende tijd uitgetrokken voor het volledig opladen van het voertuig
    • De stekker is correct ingestoken en op de stroomvoorziening aangesloten
    • De motorkap is gesloten
    • Het voertuig staat in de parkeerstand
    • Er heeft een succesvolle identificatie met de RFID-kaart aan het laadstation plaatsgevonden
  38. Hoe kan ik de temperatuur in mijn eCell-voertuig vooraf regelen?

    Voorwaarden voor een goede klimaatregeling vooraf zijn:

    • De klimaatregeling vooraf is geactiveerd en de juiste starttijd is vastgesteld
    • Alle ruiten en deuren zijn gesloten
    • De motorkap is gesloten
    • Het voertuig staat in de parkeerstand
    • De stekker is correct ingestoken en op de stroomvoorziening aangesloten (bij het opladen zonder wallbox thuis kan de klimaatregelingsprestatie minder zijn)
    • De vooraf ingestelde temperatuur in het voertuig en de buitentemperatuur zijn verschillend (als beide temperaturen hetzelfde zijn, vindt er geen klimaatregeling vooraf plaats)
    • De accustand bedraagt meer dan 15%
1

De beschikbaarheid van de communicatiemodule (LTE) is tijdelijk beperkt voor bepaalde voertuigen vanwege toeleveringsproblemen gelinkt aan het wereldwijd tekort aan semiconductoren. Dit betekent dat met name de Mercedes me respectievelijk de Mercedes PRO connect diensten inclusief de noodoproepfunctie (eCall) tijdelijk niet beschikbaar zijn op deze voertuigen. Actuele informatie is beschikbaar via uw Mercedes-Benz dealer.

Mercedes-Benz PRO connect-support. We zijn u graag van dienst.

Ondersteuning nodig?

Van maandag tot en met zondag staan we dag en nacht voor u klaar.

Lorem Ipsum