Hulp nodig?

Vragen en antwoorden.

Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen rondom Mercedes PRO en het gebruik in het voertuig.

  1. (22)
  2. Ingebruikname (9)
  3. Communicatiemodule voor digitale services (2)
  4. Mercedes PRO connect-app (7)
  5. Voertuigmanagementtool (3)
  6. Overeenkomst, recht en rollen (1)
  1. Wat is het verschil tussen Mercedes me en Mercedes PRO?

    Mercedes me is uitsluitend bestemd voor particuliere klanten en hun eisen. Het overkoepelende merk Mercedes PRO daarentegen is speciaal ontwikkeld voor zakelijke Van-klanten en hun behoeften en eisen.

    Hierbij staan vooral de thema's meer efficiëntie en verlichting van het dagelijkse werk centraal. Mercedes PRO helpt u uw zakenwereld efficiënter vorm te geven. U krijgt altijd alles transparant van ons en kunt zich op het belangrijke concentreren.

  2. Ik heb reeds een Mercedes me-account. Kan ik de inloggegevens ook voor Mercedes PRO gebruiken?

    Ja, u kunt zich met uw Mercedes me inloggegevens bij Mercedes PRO aanmelden. Desalniettemin moet u een Mercedes PRO account aanmaken. Uw gegevens van Mercedes me worden van rechtswege niet doorgegeven.

  3. Welke software heb ik nodig om Mercedes PRO te gebruiken?

    Aangezien alle platforms interactief zijn, hebt u geen software nodig. Als wagenparkbeheerder gebruikt u de Voertuigmanagementtool en het Mercedes PRO Portal en als bestuurder kunt u de bestuurders-app in de App Stores van Google en Apple downloaden.

  4. Welke kosten worden bij het gebruik van Mercedes PRO in rekening gebracht?

    Mercedes PRO is gratis. Alleen aan producten zijn kosten verbonden. Deze worden na afloop van een proeftijd zowel afzonderlijk alsook als bundel berekend. U vindt een overzicht van de prijzen voor producten op het dashboard onder de rubriek "Producten". U wordt dan naar de Mercedes PRO Store doorgestuurd.

  5. Heb ik een internettoegang via een smartphone nodig om Mercedes PRO te gebruiken?

    Met een voertuig met geïntegreerde communicatiemodule hebt u geen internettoegang via smartphone nodig, omdat de SIM-kaart standaard is geïntegreerd in het voertuig. Zo kunt u Mercedes PRO connect ook zonder smartphone gebruiken. De services die speciaal zijn ontwikkeld om de bestuurder te helpen bij zijn dagelijkse werkzaamheden, zijn echter verbonden met de Mercedes PRO connect-app.

  6. Waarom moet ik mijn geboortedatum opgeven?

    De geboortedatum is nodig zodat de retailer uw gegevens kan controleren. De dealer moet de in de PRO Portal opgeslagen gegevens vergelijken met uw gegevens op het legitimatiebewijs.

  7. Zijn er bedrijfsgegevens die na de registratie niet meer kunnen worden gewijzigd?

    Alle gegevens behalve "Land" kunnen worden gewijzigd. Bij het wijzigen van de basisgegevens van een onderneming worden bestaande overeenkomsten mogelijk opnieuw gegenereerd.

  8. Zijn er gebruikersgegevens die na de registratie niet meer kunnen worden gewijzigd?

    Alle gebruikersgegevens kunnen worden gewijzigd. De gebruikersgegevens moeten echter altijd geldig en actueel zijn en overeenkomen met de gegevens op het legitimatiebewijs.

  9. Waarom moet ik een persoonlijk support-wachtwoord invoeren?

    Indien nodig kan een medewerker van de Mercedes-Benz partner of de klantenservice met uw naam toegang krijgen tot uw bedrijfsaccount, nadat u het persoonlijke support-wachtwoord hebt genoemd. Dit is alleen voor de gebruiker zelf zichtbaar.

    Dit moet verhinderen dat onbevoegden toegang hebben tot uw bedrijfsaccount. Mocht u hulp nodig hebben in het Mercedes PRO Portal waarvoor toegang tot uw account door een Mercedes-Benz partner of de klantenservice vereist is, geef dan uw support-wachtwoord door wanneer u daarom wordt gevraagd. U kunt het support-wachtwoord te allen tijde wijzigen.

  10. Hoe start ik het gebruik van de communicatiemodule (LTE) voor digitale services?

    De communicatiemodule (LTE) voor digitale services is standaard in het voertuig ingebouwd en wordt door de aanschaf van de services in het Mercedes PRO Portal geactiveerd (en/of de activering wordt door de aanschaf van de services en de toewijzing aan het voertuig geactiveerd).

  11. Kan ik Mercedes PRO cross-border gebruiken?

    De communicatiemodule werkt grensoverschrijdend. De roamingkosten komen voor rekening van Mercedes PRO. Als echter zowel de telefoon als ook het gegevenstarief van uw mobiele apparaat zijn geactiveerd, is dat mogelijk niet het geval. Mercedes PRO is evenmin verantwoordelijk voor de roamingkosten die voor deze mobiele gegevensregelingen zouden kunnen ontstaan.

  12. Waarvoor heb ik de Mercedes PRO connect-app nodig?

    De Mercedes PRO connect-app maakt een eenvoudige communicatie mogelijk tussen wagenparkbeheerder en bestuurder. Zo krijgt de bestuurder belangrijke opdracht- en voertuiggegevens direct op de smartphone. Bovendien heeft hij ook de mogelijkheid met de app zichzelf een voertuig toe te wijzen.

    Afhankelijk van de geboekte services kan de bestuurder met de Mercedes PRO connect-app ook direct zijn afgelegde ritten bekijken of het aan hem toegewezen voertuig op afstand openen en sluiten.

  13. Wat kost de Mercedes PRO connect-app?

    De Mercedes PRO connect-app is gratis in de Apple App Store en in de Google Play Store verkrijgbaar.

  14. Moet ik de Mercedes PRO connect-app met de communicatiemodule (LTE) voor digitale services verbinden?

    U hoeft de Mercedes PRO connect-app niet met de communicatiemodule (LTE) voor digitale services te verbinden. Alle noodzakelijke gegevens zijn in de Voertuigmanagementtool beschikbaar.

    De Mercedes PRO connect-app zendt uw gegevens automatisch naar de Voertuigmanagementtool, die met het Mercedes PRO Portal wordt gesynchroniseerd.

  15. Kan ik de communicatiemodule (LTE) voor digitale services zonder smartphone gebruiken?

    Bij de communicatiemodule (LTE) voor digitale services verloopt de connectiviteit via de geïntegreerde SIM-kaart in het voertuig. Daarom is het mogelijk Mercedes PRO connect ook zonder smartphone te gebruiken. De services die speciaal zijn ontwikkeld om de bestuurder te helpen bij zijn dagelijkse werkzaamheden, zijn echter verbonden met de Mercedes PRO connect-app.

  16. Worden gegevens van de Mercedes PRO connect-app ook overgedragen tijdens reizen in het buitenland?

    Gegevens worden alleen overgedragen wanneer er een actieve internetverbinding is. Houd er rekening mee dat uw mobiele provider roamingkosten kan berekenen.

  17. Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord voor de Mercedes PRO connect-app ben vergeten?

    Klik op "Nieuw wachtwoord?" op het aanmeldscherm van de Mercedes PRO connect-app. U wordt naar de pagina "Wachtwoord resetten" doorgestuurd waar u uw wachtwoord kunt resetten door uw "E-mailadres" en de "Karakters uit een beeld" in te voeren. De betreffende e-mail wordt naar uw Postvak IN gestuurd.

  18. De Mercedes me-app van Mercedes, die ik met mijn vrachtwagen of Van verbind, heb ik al. Kan ik de Mercedes me-app samen met de Mercedes PRO connect-app gebruiken?

    Nee, momenteel kunt u de Mercedes me-app en de Mercedes PRO connect-app niet samen gebruiken, omdat ze niet met elkaar zijn verbonden. De Mercedes me-app is niet bestemd voor commercieel gebruik met Mercedes PRO.

  19. Wat kost het gebruik van de Voertuigmanagementtool?

    Het gebruik van de Voertuigmanagementtool in combinatie met Mercedes PRO is gratis.

  20. Is het aantal voertuigen in de Voertuigmanagementtool begrensd?

    Nee, er is geen beperking voor het aantal voertuigen in de Voertuigmanagementtool.

  21. Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord voor de Voertuigmanagementtool ben vergeten?

    Klik in het aanmeldscherm van de Voertuigmanagementtool op "Nieuw wachtwoord". U wordt automatisch naar de pagina "Nieuw wachtwoord" doorgestuurd waar u uw wachtwoord kunt resetten door uw "E-mailadres" in te voeren.

  22. Bij wie kan ik voor andere vragen terecht?

    Het Mercedes-Benz Customer Assistance Center is telefonisch en via e-mail dag en nacht bereikbaar. Het Mercedes-Benz Customer Assistance Center is op 00800 - 9 777 77 77 en per e-mail op mproconnect.nld@cac.mercedes-benz.com bereikbaar.

Heeft u ondersteuning nodig?

Van maandag tot en met zondag staan we dag en nacht voor u klaar.

Mercedes PRO Portal.

Begin nu met Mercedes PRO en maak uw business nog efficiënter.

  • Maak uw business sneller en gemakkelijker
  • Behoud het overzicht
  • Eenvoudige bediening

Lorem Ipsum