#StaySafe

Onze antwoorden op uw vragen.

Beste klant, partner en vriend van Mercedes-Benz en smart,

Uw gezondheid komt, net als die van onze medewerkers, op de eerste plaats. We doen er dan ook alles aan om ze zo goed mogelijk te beschermen in deze moeilijke tijden. Daarom houden wij ons strikt aan de richtlijnen van de overheid en het RIVM in de aanpak van het COVID-19 virus en nemen wij onze verantwoordelijkheid.

Intussen doen wij uiteraard ons uiterste best om onze vertrouwde service en dienstverlening te blijven garanderen en u op een veilige manier te verwelkomen in onze dealervestigingen. Wilt u een afspraak maken? Raadpleeg dan eerst even de website van de desbetreffende dealer. Bent u aan een nieuwe Mercedes-Benz toe en komt u liever niet naar de showroom? Dan kunt u onze online showroom op mercedes-benz.nl met meer dan 1.000 direct beschikbare voertuigen altijd raadplegen.

Zoals gezegd, ligt de gezondheid van onze (productie)medewerkers ons na aan het hart. We vragen dan ook uw begrip voor de tijdelijke productiebeperkingen en de eventuele extra maatregelen in de komende weken.

Houd afstand en blijf gezond.

Namens alle medewerkers van Mercedes-Benz

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen over de huidige situatie en een aantal maatregelen dat is genomen om te voorkomen dat het coronavirus zich verder verspreidt. Afhankelijk van de ontwikkelingen zullen we dit overzicht aanpassen en/of aanvullen. Staat uw vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Stuur dan een e-mail naar onze medewerkers van het Mercedes-Benz Customer Assistance Center:
 

cs.nld@cac.mercedes-benz.com (Cars en Vans)

Door een aangepaste bezetting kan het langer duren voordat u een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om uw begrip hiervoor.

Voor noodhulp bij pech onderweg is het Customer Assistance Center 24 uur per dag bereikbaar via de onderstaande telefoonnummers:


Cars: 00800 - 1 777 77 77
Vans: 00800 - 3 777 77 77
Trucks: 00800 - 5 777 77 77
 

    • Is het Mercedes-Benz Customer Assistance Center in verband met het coronavirus nog steeds goed bereikbaar?

      Is het Mercedes-Benz Customer Assistance Center in verband met het coronavirus nog steeds goed bereikbaar?

      Het Mercedes-Benz Customer Assistance Center is 24 uur per dag bereikbaar. Door een aangepaste bezetting kan het langer duren voordat u een reactie van ons ontvangt. Wij doen uiteraard ons uiterste best om uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen om uw begrip hiervoor.

      U kunt contact opnemen met het Mercedes-Benz Customer Assistance Center via telefoonnummer 00800 - 9 777 77 77 (gratis). Kunt u onze medewerkers niet bereiken of wilt u dat wij contact met u opnemen? Maak dan gebruik van de chat-functie op www.mercedes-benz.nl of stuur een e-mail naar cs.nld@cac.mercedes-benz.com.

       

    • Kan ik nog steeds terecht bij Mercedes-Benz dealers?

      Kan ik nog steeds terecht bij Mercedes-Benz dealers?

      Vooralsnog zijn alle Mercedes-Benz dealers geopend. Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Via de onderstaande dealerlocator vindt u de contactgegevens van de dichtstbijzijnde dealer en kunt u de openingstijden en de genomen hygiënsche maatregelen raadplegen.

    • Welke hygiënemaatregelen worden er bij Mercedes-Benz dealers toegepast?

      Welke hygiënemaatregelen worden er bij Mercedes-Benz dealers toegepast?

      Vanzelfsprekend hebben onze dealers hygiënische maatregelen getroffen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Raadpleeg de website van uw desbetreffende dealer voor een compleet overzicht van de door hem genomen maatregelen en richtlijnen.

      Heeft u gezondheidsklachten, zoals neusverkoudheid of hoesten, keelpijn of koorts? Dan verzoeken wij u niet naar uw dealer te gaan en een eventueel geplande werkplaatsafspraak te verplaatsen.

       

    • Mijn Mercedes-Benz moet gerepareerd worden of heeft onderhoud nodig. Kan dit nog steeds?

      Mijn Mercedes-Benz moet gerepareerd worden of heeft onderhoud nodig. Kan dit nog steeds?

      Ja, u kunt nog steeds uw Mercedes-Benz langsbrengen voor reparatie of onderhoud. Informeer bij uw dealer naar de mogelijkheden.

      Heeft u gezondheidsklachten, zoals neusverkoudheid of hoesten, keelpijn of koorts en/of bent u in contact geweest met een besmet persoon? Dan verzoeken wij u niet naar uw dealer te gaan en een eventueel geplande werkplaatsafspraak te verplaatsen. Als dit niet het geval is, kan de afspraak gewoon doorgaan.
       

    • Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn Mercedes-Benz, maar ik wil/kan nu niet naar de dealer toegaan. Kan ik mijn afspraak verschuiven?

      Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn Mercedes-Benz, maar ik wil/kan nu niet naar de dealer toegaan. Kan ik mijn afspraak verschuiven?

      Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan uw auto op een andere datum worden gepland. Neem daarvoor contact op met uw dealer.

    • Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte Mercedes-Benz, maar ik wil/kan niet naar de dealer toegaan. Zijn er andere mogelijkheden?

      Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte Mercedes-Benz, maar ik wil/kan niet naar de dealer toegaan. Zijn er andere mogelijkheden?

      Al onze dealers doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Veel van onze dealers bieden u bijvoorbeeld de mogelijkheid om in contact te treden via online kanalen, zoals WhatsApp of FaceTime. Neem gerust telefonisch contact op met uw dealer om te zien hoe we u in deze tijd de service kunnen bieden die u van Mercedes-Benz gewend bent. Ook wijzen wij u graag op onze online showroom op www.mercedes-benz.nl met meer dan 1.000 direct beschikbare voertuigen.

    • Ik wil graag een proefrit maken. Kan dat nog?

      Ik wil graag een proefrit maken. Kan dat nog?

      Informeer bij uw dealer naar de mogelijkheden.

    • Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

      Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

      Uiteraard kan er een nieuwe afspraak voor de aflevering van uw auto worden gemaakt. Neem hiervoor contact op met uw dealer, dan proberen zij een nieuwe datum in te plannen.

    • Komt mijn bestelde Mercedes-Benz op de afgesproken tijd?

      Komt mijn bestelde Mercedes-Benz op de afgesproken tijd?

      Daimler heeft op 17 maart 2020 besloten het grootste deel van de productie in Europa en de werkzaamheden op bepaalde administratieve afdelingen gedurende in ieder geval twee weken te onderbreken. Het concern volgt hiermee de aanbevelingen van internationale, nationale en lokale autoriteiten. De onderbreking is van toepassing op de personenwagen-, bestelwagen- en truckfabrieken van Daimler in Europa. Hieraan gekoppeld is een beoordeling van wereldwijde toeleveringsketens, die momenteel niet volledig in stand gehouden kunnen worden. Een verlenging van deze maatregel hangt af van verdere ontwikkelingen. Wij zullen er alles aan doen om de impact op bestellingen en leveringen voor u zo klein mogelijk te houden.