Topatleet in de verschijning van een SUV.

Nóg sterker: de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ en Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

Topatleet in de verschijning van een SUV.

Nóg sterker: de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ en Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

  • Filosofie

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GLC van opzij.

    Performance-SUV met V8-vaardigheden.

    Performance-SUV met V8-vaardigheden.

    Met de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ en het nóg pittigere S-model is voor het eerst een midsize-SUV leverbaar met de krachtige achtcilinder biturbomotor. Daarmee heeft Mercedes-AMG opnieuw een mijlpaal bereikt op het gebied van Performance-SUV's.

    Om een SUV sportief, dynamisch en ook nog eens bijzonder rijstabiel te maken, is geen gemakkelijke opgave. Mercedes-AMG heeft dan ook heel veel passie en door de jaren heen vergaarde SUV-kennis in de ontwikkeling van dit bijzondere model gestoken. Met als resultaat een geslaagde SUV, waarmee niet alleen uiterst nauwkeurig en dynamisch kan worden gereden, maar waarmee ook snelle rondes op een racecircuit kunnen worden afgelegd.

  • Exterieur

    De afbeelding toont de voorzijde van de Mercedes-AMG GLC.

    De sprekende voorzijde van de Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ met speciale AMG-grille valt direct op.

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GLC van achteren.

    Gespierde achterzijde met spoilerrand op het dak.

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GLC van opzij.

    Imposante verschijning met grote lichtmetalen velgen.

    De afbeelding toon de voorzijde van de Mercedes-AMG GLC van opzij.

    Indrukwekkend: de brede voorskirt.

    De afbeelding toont de achterzijde van de Mercedes-AMG GLC van opzij.

    Het silhouet benadrukt de fascinerende dynamiek.

    Krachtig ogend.

    Krachtig ogend.

    Bij het exterieurdesign valt de markante voorzijde direct op. De GLC 63 4MATIC+ is de eerste Mercedes-AMG Performance-SUV met de speciale AMG-grille. Dit designstatement bekrachtigt de op dynamiek gerichte afstelling van de nieuwe Performance-SUV. De brede voorskirt in 'jet wing'-design belichaamt samen met de grote frontsplitter de kracht van de nieuwe modellen, net zoals de bredere wielkuipcladding aan de voor- en achterzijde van het model.

    Met de nieuwe dorpelverbreders lijkt de SUV lager te liggen en langer te zijn. Bij het S-model zorgen de accenten in mat iridiumzilver voor een opvallend differentiatiekenmerk. De gespierde achterzijde kenmerkt zich door de geprononceerde achterskirt en diffusor in generfd zwart. Het sierelement op het diffusorelement van het S-model is uitgevoerd in mat iridiumzilver. Het geheel wordt perfect afgesloten door hoogglanzend verchroomde, hoekige dubbele uitlaatsierstukken.

    Speciaal model Edition 1.

    De afbeelding toont de voorzijde van de Mercedes-AMG GLC Edition 1 van opzij.

    Speciaal model Edition 1.

    Vanwege de exclusieve combinatie van uitrustingsdetails voert het speciale model Edition 1 de GLC-vloot aan. Het nightpakket in zwart hoogglanzend versterkt het op de autosport geïnspireerde uiterlijk van Edition 1. Afhankelijk van de carrosseriekleur zijn de sportstrepen op de flanken uitgevoerd in geel of grafietgrijs. De 53,3 cm (21 inch) kruisspaaks gesmede velgen, matzwart, worden geaccentueerd met gele of glansgedraaide velgranden. Ook het aerodynamicapakket is geïnspireerd op de autosport.

  • Interieur

    De afbeelding toont het interieur van de Mercedes-AMG GLC.

    AMG-stoelen voor uitstekende ondersteuning.

    De afbeelding toont het interieur met sfeerverlichting in de Mercedes-AMG GLC.

    Sfeerverlichting voor een speciale stemming.

    De afbeelding toont het combi-instrument van de Mercedes-AMG GLC.

    De sfeer van het racecircuit. Het combi-instrument in carbonlook.

    De afbeelding toont de instaplijst van de Mercedes-AMG GLC.

    AMG in elk detail: de instaplijsten.

    Autosportgevoel.

    Autosportgevoel.

    Het interieur benadrukt de leidende rijdynamische kwaliteiten van de Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ en Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Standaard zitten de bestuurder en voorpassagier op sportstoelen in lederlook ARTICO, gecombineerd met microvezel DINAMICA. Het dashboard is eveneens in lederlook ARTICO zwart met contrastsiernaden uitgevoerd. De hoogwaardige indruk van het interieur wordt tot slot perfect afgerond door aluminium sierdelen.

    Het S-model is uitgerust met een nóg uitgebreider uitrustingspakket, met onder andere het Performance-stuurwiel in nappaleder zwart/microvezel DINAMICA, 12-uur-markering, kristalgrijze contrastsiernaden, AMG-logo in de hoofdsteunen van de voorstoelen, in combinatie met een lederen bekleding, en het AMG-combi-instrument met rode accenten.

    Speciaal model Edition 1.

    De afbeelding toont de cockpit van de Mercedes-AMG GLC.

    Door en door sportief. De cockpit van Edition 1.

    Speciaal model Edition 1.

    In het interieur van Edition 1 wordt het autosportgevoel van het exclusieve exterieur onverminderd voortgezet. De AMG-sportstoelen zijn bekleed met nappaleder zwart, waarbij opnieuw de kleur geel terugkeert in de contrastsiernaden van het speciale ruitpatroon. Ook de middenpanelen van de portieren, de armsteunen en de middenconsole zijn bekleed met nappaleder met gele contrastsiernaden. Verdere gele accenten verfraaien het combi-instrument, de vloermatten en het aan de onderzijde afgevlakte AMG Performance-stuurwiel in microvezel DINAMICA met 12-uur-markering. Daarnaast wordt gebruikgemaakt van AMG-sierdelen in mat carbon/dwarsgeslepen licht aluminium. Exclusief voor Edition 1 is de AMG Performance-stoel met ruitpatroon en gele contrastsiernaden (bij de uitvoering 'Edition 1' van het S-model met gele sportstrepen voor het exterieur).

  • Techniek

    Rij. Ervaring.

    De afbeelding toont de motor van de Mercedes-AMG GLC.
    De afbeelding toont de aandrijflijn van de Mercedes-AMG GLC.
    De afbeelding toont de weergave van het rijprogramma RACE van AMG DYNAMIC SELECT op het display van het multimediasysteem van de Mercedes-AMG GLC.

    Pure rijdynamiek: AMG DYNAMIC SELECT in RACE-stand.

    Rij. Ervaring.

    Voor het eerst is nu ook een midsize-SUV leverbaar met de pittige achtcilinder biturbomotor met twee verschillende vermogens. De basis daarvoor wordt gevormd door de 4,0-liter AMG-V8-motor met een vermogen van XXX kW<p>Opgaven over nominaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> (XXX pk) of XXX kW<p>Opgaven over nominaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> (XXX pk) bij het S-model. De Performance-SUV's zijn verder uitgerust met een luchtgeveerd onderstel met adaptieve demperafstelling, AMG Performance-vierwielaandrijving 4MATIC+ met volledig variabele koppelverdeling, een sperdifferentieel op de achteras en een high-performance remsysteem. AMG DYNAMIC SELECT zorgt daarbij voor een onovertroffen rijgevoel. Er staan vier rijprogramma's ter beschikking voor rijstijlen die variëren van comfortabel en efficiënt tot extreem sportief. Het is niet moeilijk te raden met welke instelling u zo snel mogelijk uw bestemming wilt bereiken.

    Het rijprogramma 'RACE' is speciaal ontworpen voor optimale performance op racecircuits (alleen in combinatie met Mercedes-AMG S-Model). Met dit programma kan extreem sportief worden gereden met betrekking tot reactietijden, motortoerentallen en schakeltijden.