Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

De sterkste E-Klasse aller tijden.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

De sterkste E-Klasse aller tijden.

  • Exterieur

    Autonoom AMG-design met nóg meer dynamiek en exclusiviteit.

    Autonoom AMG-design met nóg meer dynamiek en exclusiviteit.

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ zijdelings van achteren.

    De diffusor met drie vinnen verraadt de herkomst uit de autosport.

    De afbeelding toont een detailopname van de AMG-voorskirt van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Enorm dynamisch. De AMG-voorskirt met frontsplitter in carbon.

    De afbeelding toont een zijaanzicht van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ vanuit kikkersperspectief met lichtmetalen AMG-velgen en AMG-dorpelverbreders in carbon.

    Overweldigend. 50,8 cm (20 inch) lichtmetalen AMG-velgen en AMG-dorpelverbreders.

    De afbeelding toont de speciaal voor het S-model ontworpen dubbele uitlaatsierstukken van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    De dubbele uitlaatsierstukken zijn speciaal voor het S-model ontworpen.

    De afbeelding toont een detailopname van het kofferdeksel van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    High-end exterieur.

    High-end exterieur.

    Het kenmerkende van het exterieur van een Mercedes-AMG is dat markant design gecombineerd wordt met Driving Performance. De Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ voldoet daaraan in alle opzichten.

    De powerdomes op de, van de Mercedes-AMG GT bekende, verzonken motorkap en de verbrede spatschermen benadrukken de kracht die in deze Performance-modellen verscholen is. De diepe luchtinlaten zonder roosters ogen niet alleen imposant maar zorgen primair voor een gerichte luchttoevoer om ons doel te kunnen bereiken: maximale Driving Performance.

    De Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ voert echter niet alleen in visueel opzicht het hoogste woord – ook zijn imposante, diepe stem is duidelijk aanwezig. Om steeds de juiste toonhoogte te produceren, richt het geluid zich op het geselecteerde AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma. Dit betekent een bescheiden AMG-sound in het rijprogramma 'Comfort' en een uiterst emotioneel geluid in de rijprogramma's 'Sport', 'Sport+' en 'Race'.

  • Interieur

    Exclusief AMG-interieur.

    De afbeelding toont een blik op de bestuurdersplek van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Zorgvuldig geselecteerde materialen en uitstekende afwerking in het interieur.

    De afbeelding toont een opname van het interieur van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    AMG Performance-stuurwiel en combi-instrument.

    De afbeelding toont een detailopname van het AMG-combi-instrument in de widescreen cockpit van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Variabele weergave van de informatie op het AMG-combi-instrument in de widescreen cockpit.

    De afbeelding toont de navigatie van COMAND Online in de widescreen cockpit van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Royaal. COMAND Online-navigatie in de widescreen cockpit.

    De afbeelding toont een blik vanaf de voorpassagierszijde op de bestuurdersplek van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    AMG Performance-stoelen in nappaleder met AMG-logo op de hoofdsteunen.

    De afbeelding toont een detailopname van de instaplijsten met opschrift 'AMG' van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Verlichte instaplijsten met opschrift 'AMG'.

    Exclusief AMG-interieur.

    Wie in de Mercedes-Benz E 63 S 4MATIC+ plaatsneemt, ervaart een unieke combinatie van hoge rijdynamiek en een exclusieve ambiance. Het interieur kenmerkt zich door de voor AMG typerende, uitstekende, met de hand uitgevoerde afwerking.

    De AMG-sportstoelen in nappaleder met AMG-logo in de hoofdsteunen zorgen voor uitstekende zijdelingse ondersteuning. Voor nóg betere ondersteuning zorgen de als optie leverbare AMG Performance-stoelen, waarbij de zijkanten zijn voorzien van nóg geprononceerdere zijkanten.

    Voor de autosportsfeer in het interieur zorgt het aan de onderzijde afgevlakte AMG Performance-stuurwiel met 12-uur-markering en contrastsiernaden, dat bovendien op het greepgedeelte is bekleed met microvezel DINAMICA.


    De widescreen cockpit met dubbel 12,3 inch display en verfijnde details als de analoge klok van IWC vormen verdere highlights in het interieur.

  • Techniek

    Beter op het racecircuit afgestemd dan ooit tevoren.

    De afbeelding toont het motorcompartiment van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ vanuit vogelvluchtperspectief.

    Samengebalde power. Het motorcompartiment bevat techniek die regelrecht uit de autosport afkomstig is.

    De afbeelding toont een vrijstaande 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor.

    4,0-liter AMG-V8-biturbomotor met een vermogen van xx kW en koppel van xx Nm.

    De afbeelding toont een detailopname van de dynamische AMG-motorophanglagers.

    De dynamische AMG-motorophanglagers van het S-model.

    De afbeelding toont een vrijstaand high-performance AMG-remsysteem met composietremschijven.

    High-performance AMG-remsysteem met composietremschijven en rode remklauwen.

    De afbeelding toont een vrijstaand AMG-sperdifferentieel op de achteras.

    Elektronisch geregeld AMG-sperdifferentieel op achteras.

    De afbeelding toont een vrijstaande AMG Performance-uitlaat.

    Klankbord. De inschakelbare AMG Performance-uitlaat.

    Beter op het racecircuit afgestemd dan ooit tevoren.

    Nooit eerder is de E-Klasse zo consequent geconstrueerd voor pure rijdynamiek. De voor pure performance ontworpen 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor levert een ongelofelijk vermogen van xx kW (xx pk) en maximumkoppel van xx Nm.<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>.

    Ook de motor van de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ kenmerkt zich door extreem korte reactietijden en hoge efficiëntie.

    Wie zijn doelen wil bereiken, moet immers zijn energie doelgericht gebruiken. Hetzelfde geldt voor de innovatieve vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+. De variabele koppelverdeling – variërend van vierwielaandrijving tot pure achterwielaandrijving – zorgt voor uitstekende tractie die op de situatie wordt afgestemd. Die is ook nodig om de kracht van de motor met de AMG SPEEDSHIFT MCT 9G negentraps automatische transmissie op het wegdek over te brengen. Kortom, pure performance.

    Indien gewenst kunnen ook 'drifts' worden uitgevoerd. Daarvoor zorgt het AMG-sperdifferentieel op de achteras, dat bij het S-model elektronisch wordt geregeld, voor perfecte achterwielaandrijving en uitstekende performance in bochten.
 Afhankelijk van de rijsituatie bieden de dynamische AMG-motorophanglagers eveneens de nodige ondersteuning. Deze worden bij hoge dwarsacceleratie hard afgesteld. Wanneer er op lange, rechte trajecten wordt gereden, worden ze zacht afgesteld voor maximaal comfort.

    Voor optimale performance van de remmen is als optie het high-performance AMG-remsysteem met keramische remschijven leverbaar.