Performance.

Meer ruimte. Meer dynamiek. Meer kippenvel.

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+: brandstofverbruik gecombineerd: 9,0-11,1 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 252 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

Modellen


Onvergelijkbaar. Behalve met elkaar.

De motoren en modellen van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.

Modellen


Onvergelijkbaar. Behalve met elkaar.

De motoren en modellen van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.

  • Mercedes-AMG GT 43 en 43 4MATIC+

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé schuin van voren tegen de achtergrond van een stad.

    Krachtige performance van

    270 kW*<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    (367 pk*)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> van de zescilinder benzinemotor.

    Accelereert in

    4,9 seconden*

    van 0 naar 100 km/h.

    Bij de Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+ 4-Door Coupé wordt de imposante performance van een sportwagen gecombineerd met de praktische aspecten van een elegant vierdeurs model. Het sprekende design met een ver doorgetrokken motorkap, imposante voorzijde en gespierd uiterlijk benadrukt de sportieve genen van deze vierdeurs coupé. Een druk op de startknop is voldoende om te bewijzen dat de Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+ 4-Door Coupé tot de top behoort. Dankzij de innovatieve en uiterst efficiënte zescilinderlijnmotor, actieve aerodynamica en de AMG SPEEDSHIFT TCT negentraps automatische transmissie levert het model topprestaties zodra de motor is gestart.

    De vierdeurs sportwagen is met een uiterst aantrekkelijke prijs-/waardeverhouding ook leverbaar met pure achterwielaandrijving. Het uiterlijk, de technologie, uitrustingen en individualiseringsmogelijkheden komen overeen met de zescilinderuitvoering met vierwielaandrijving 4MATIC+.

    *De hierboven genoemde waarden hebben betrekking op de Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+.

  • Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé van opzij voor een glazen façade.

    Een sportieve prestatie

    van 320 kW<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    (435 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> met de 3,0-liter motor.

    Een krachtige sprint in

    4,5 seconden

    van 0 naar 100 km/h.

    Bij de Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ 4-Door Coupé wordt de imposante performance van een sportwagen gecombineerd met de praktische aspecten van een elegant vierdeurs model. Het sprekende design met een ver doorgetrokken motorkap, imposante voorzijde en gespierd uiterlijk benadrukt de sportieve genen van deze vierdeurs coupé. Een druk op de startknop is voldoende om te bewijzen dat de Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ 4-Door Coupé tot de top behoort. Dankzij de innovatieve en uiterst efficiënte zescilinderlijnmotor met een vermogen van 320 kW (435 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>, actieve aerodynamica en de AMG SPEEDSHIFT TCT negentraps automatische transmissie levert het model topprestaties zodra de motor is gestart.

  • Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+

    De afbeelding toont een Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé schuin van voren op een racecircuit.

    Krachtige performance van

    430 kW<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    (585 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> van de V8-biturbomotor

    Explosieve sprints in

    3,4 seconden

    van 0 naar 100 km/h.

    Als adembenemende Gran Turismo is de Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ 4-Door Coupé de ideale metgezel voor iedereen die uitstekende performance, comfort en veelzijdigheid op prijs weet te stellen. De ultramoderne, krachtige V8-biturbomotor zorgt voor adembenemende rijervaringen bij alle toerentalniveaus en spectaculaire dynamiek met verbluffende efficiëntie. Innovatieve technologieën als de volledig variabele vierwielaandrijving 4MATIC+ en de standaard achterasbesturing zorgen bij de V8-motoren voor aandrijving en rijgedrag op autosportniveau. De AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie met RACE START-functie zorgt voor adembenemende sprints van 0 naar 100 km/h in slechts 3,4 seconden.

  • Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

    De afbeelding toont de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé schuin van achteren tegen de achtergrond van een stad.

    Een krachtige prestatie

    van 470 kW<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p>

    (639 pk) van de V8-biturbomotor.

    Accelereert in

    3,2 seconden

    van 0 naar 100 km/h.

    Rijdynamiek op autosportniveau, explosieve sprints en ultiem comfort. De Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4-Door Coupé staat aan de top van de vierdeurs modelfamilie. De dynamische AMG-motorophanglagers zorgen in elke rijsituatie voor een uitstekende verbinding tussen de motor met een vermogen van 470 kW (639 pk)<p>Opgaven over maximaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 715/2007 in de huidige versie.</p> en de carrosserie. Vooral bij een sportieve rijstijl zorgt het elektronisch geregelde AMG-sperdifferentieel op de achteras ervoor dat er uitstekend uit bochten kan worden geaccelereerd. De vierdeurs coupé accelereert niet alleen in slechts 3,2 seconden van 0 naar 100 km/h. Dankzij het extra rijprogramma RACE met Drift Mode kan er ook extreem sportief worden gereden. De markante voorzijde met jet wing-design met sierdeel maakt onmiskenbaar duidelijk dat het om de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé gaat.

Mercedes-AMG GT 43: brandstofverbruik gecombineerd: 8,1-12,3 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 184-189 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>;
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+: brandstofverbruik gecombineerd: 9,1-11,0 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 209-215 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>;
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+: brandstofverbruik gecombineerd: 9,1-11,0 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 209-215 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>;
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+: brandstofverbruik gecombineerd: 9,0-11,1 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 252 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>;
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: brandstofverbruik gecombineerd: 11,3 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 257 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

Aandrijflijn V8-modellen


Driving Performance op maat.

Aandrijflijn V8-modellen


Driving Performance op maat.

Ervaar meer over de aandrijflijn van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.

Elektronisch geregeld AMG-sperdifferentieel achteras.

Het elektronisch geregelde AMG-sperdifferentieel op de achteras zorgt voor betere tractie in alle rijsituaties, vooral bij een sportieve rijstijl. Hierdoor kan bovendien beter uit bochten worden geaccelereerd.

AMG RIDE CONTROL+

Het speciaal op de GT afgestemde luchtgeveerd AMG-onderstel is feitelijk een combinatie van twee verschillende typen onderstel. Het AMG-onderstel kan van comfortabel tot sportief worden afgesteld, voor ijzersterke performance in alle mogelijke rijsituaties.

AMG SPEEDSHIFT MCT negentraps automatische transmissie

Optimaal afgesteld voor een dynamische rijstijl. Afhankelijk van de rijstand kan er zowel snel en sportief of nauwelijks merkbaar worden geschakeld:

Dankzij de negen versnellingen draait de motor vrijwel altijd met optimale toerentallen.

AMG-achterasbesturing

Voor meer wendbaarheid worden de wielen van de achteras tot een snelheid van 100 km/h in tegengestelde richting van de voorwielen gestuurd, waardoor de wielbasis virtueel wordt verkort. Voor meer veiligheid worden de achterwielen echter vanaf 100 km/h in dezelfde richting als de voorwielen gestuurd, waardoor de wielbasis virtueel langer wordt.

4MATIC+

De vierwielaandrijving zorgt voor een variabele verbinding tussen de voor- en achteras, waardoor een ideale koppelverdeling ontstaat. Hierdoor kan traploos worden gewisseld tussen voor- en achterwielaandrijving.

Dynamische AMG-motorophanglagers

De dynamische AMG-motorophanglagers zorgen in elke rijsituatie voor een uitstekende verbinding tussen de motor en de carrosserie. Het karakter van de afstemming wordt vastgelegd met behulp van de rijprogramma's.

Aanbieding motoruitvoeringen


De motoren van de AMG GT 4-Door Coupé. Gemaakt om alles te geven.

Ontdek de zescilinderlijn- of V8-motor van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.

Aanbieding motoruitvoeringen


De motoren van de AMG GT 4-Door Coupé. Gemaakt om alles te geven.

Ontdek de zescilinderlijn- of V8-motor van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.

  • V8-biturbomotor

    4,0-liter AMG-V8-biturbomotor

    De afbeelding toont een vrijstaande 4,0-liter AMG-V8-biturbomotor.

    4,0-liter AMG-V8-biturbomotor

    De 4,0-liter V8-motor van Mercedes-AMG imponeert met een explosieve krachtsontplooiing die echter ook heel subtiel kan worden gedoseerd. De twinscroll turbocompressors zijn voor een beter reactievermogen aan de hete binnenzijde van de 'V' aangebracht. Omdat de cilinders bij lagere belasting kunnen worden uitgeschakeld, neemt het brandstofverbruik af.

  • Zescilinderlijnmotor

    3,0-liter zescilinderturbomotor met additionele elektrische compressor

    De afbeelding toont een vrijstaande 3,0-liter zescilinderlijnmotor.

    3,0-liter zescilinderturbomotor met additionele elektrische compressor

    De elektrificatie van de motor zorgt voor sublieme rijervaringen. De geïntegreerde startmotor zorgt voor de nodige boost en recuperatie, het 48V-boordnet voorziet alle stroomverbruikers van energie en de extra compressor zorgt ervoor dat het toerental net boven de stationaire stand ligt. De rustige motorloop van de zes cilinders van de lijnmotor vormt daarbij een bonus.

AMG-opties


Nog meer Driving Performance. Nog meer GT feeling.

AMG-opties


Nog meer Driving Performance. Nog meer GT feeling.

    AMG DYNAMIC PLUS-pakket

    De afbeelding toont de cockpit van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.

    Het AMG DYNAMIC PLUS-pakket staat voor maximaal rijplezier en sublieme wendbaarheid. Hierbij wordt een aantal high-performance componenten gebundeld in een aantrekkelijk pakket, voor nóg meer rijdynamiek en emotie.

    COMAND Online

    De afbeelding toont de cockpit met COMAND Online in de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.

    Met COMAND Online, het perfect in de cockpit geïntegreerde premium navigatiesysteem in Mercedes-Benz look and feel, komt u snel en ontspannen op uw eindbestemming aan. Dankzij Live Traffic-verkeersinformatie en Car-to-X Communication kunnen bijvoorbeeld files worden omzeild en worden mogelijk gevaarlijke verkeerssituaties vroeger waargenomen.
    Met de AMG Track Pace-app beschikt u over de ideale tool voor een gedetailleerde en professionele analyse van uw rijstijl. Op deze manier kunt u uw performance ook zonder trainer verbeteren en uw resultaten met die van andere rijders vergelijken. De weergave is overzichtelijk, intuïtief en eenvoudig te begrijpen. U kunt uw prestaties vastleggen en bijvoorbeeld op sociale netwerken met andere raceliefhebbers delen.

    AMG-stuurwieltoetsen

    De afbeelding toont de AMG-stuurwieltoetsen in de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.

    Met de AMG-stuurwieltoetsen kunt u een aantal rijdynamische functies snel en doelgericht bedienen. Voor een geconcentreerd en op prestaties gericht rijgevoel, en voor de authentieke atmosfeer van een racewagen in de cockpit.

    Mercedes-AMG Brand


    The World of Driving Performance.

    Mercedes-AMG Brand


    The World of Driving Performance.

    De afbeelding toont verschillende modellen van de Mercedes-AMG GT op een racecircuit.

    Ervaar de grote verscheidenheid aan Mercedes-AMG modellen en laat u meeslepen door de samengebalde power van Driving Performance.

    Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: brandstofverbruik gecombineerd: 11,3 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 257 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>;
    Mercedes-AMG GT R Coupé: brandstofverbruik gecombineerd: 8,1 – 12,4 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 284 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>;
    Mercedes-AMG GT C Roadster: brandstofverbruik gecombineerd: 8,0 – 12,5 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 284 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>

    Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+: brandstofverbruik gecombineerd: 9,1-11,0 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 209-215 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>;
    Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: brandstofverbruik gecombineerd: 11,3 l/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 257 g/km<p>De opgegeven waarden zijn berekend op basis van de voorgeschreven meetprocedure. De opgegeven waarden zijn de gemeten NEDC CO₂-waarden conform art. 2 nr. 1 uitvoeringsverordening (EU) 2017/1153. De waarden met betrekking tot het brandstofverbruik zijn berekend op basis van deze waarden. Het stroomverbruik werd vastgesteld aan de hand van VO 692/2008/EG.</p>