De nieuwe G-Klasse.

De nieuwe G-Klasse.

Stronger than time.

Stronger than time.

Na de productie van de content kan het product zijn gewijzigd.

Modelhighlights

Modelhighlights.

Een lange tijd geleden hebben onze ingenieurs in Graz een heel nieuwe soort DNA ontwikkeld. Het DNA van een terreinwagen. Iconisch inmiddels, robuust en vrijwel onverwoestbaar. Daarbij werden onderdelen ontwikkeld die tot op de dag van vandaag ongewijzigd hun functies uitvoeren. Onderdelen die door verschillende generaties heen hun eigen karakter hebben ontwikkeld.

Modelhighlights

Modelhighlights.

Een lange tijd geleden hebben onze ingenieurs in Graz een heel nieuwe soort DNA ontwikkeld. Het DNA van een terreinwagen. Iconisch inmiddels, robuust en vrijwel onverwoestbaar. Daarbij werden onderdelen ontwikkeld die tot op de dag van vandaag ongewijzigd hun functies uitvoeren. Onderdelen die door verschillende generaties heen hun eigen karakter hebben ontwikkeld.

Afspelen
Opnieuw bekijken

Offroad performance

Offroad performance.

Beter kan niet.

Offroad performance

Offroad performance.

Beter kan niet.

  • Waaddiepte

    De afbeelding toont het exterieur van de nieuwe Mercedes-Benz G-Klasse.
    Afspelen
    Opnieuw bekijken

    Maximale waaddiepte 70 cm

  • Rijden onder schuine hoek

    De afbeelding toont het exterieurdesign van de Mercedes-Benz G-Klasse van de voorzijde.
    Afspelen
    Opnieuw bekijken

    Stabiel rijden tot onder een hoek van 70 %

  • Klimvermogen

    De afbeelding toont het exterieurdesign van de Mercedes-Benz G-Klasse van opzij.
    Afspelen
    Opnieuw bekijken

    Klimvermogen tot 100 %

  • Hellingshoek

    De afbeelding toont een bovenaanzicht van het exterieur van de Mercedes-Benz G-Klasse.
    Afspelen
    Opnieuw bekijken

    Maximale hellingshoek 25,7°

  • In-/uitloophoek

    De afbeelding toont de nieuwe Mercedes-Benz G-Klasse van opzij.
    Afspelen
    Opnieuw bekijken

    Inloophoek: 30,9°

    Uitloophoek: 29,9°

  • Bodemvrijheid

    De afbeelding toont de nieuwe Mercedes-Benz G-Klasse van voren.
    Afspelen
    Opnieuw bekijken

    Maximale bodemvrijheid 24,1 cm

100 % sperdifferentiëlen

Ladderchassis

Low Range

Voertuigdesign

Voertuigdesign.

Verbeterd maar niet veranderd.

Voertuigdesign

Voertuigdesign.

Verbeterd maar niet veranderd.

  • Exterieur

    Exterieur – iconisch design.

    Exterieur – iconisch design.

    Exterieur – iconisch design.

    Exterieur – iconisch design.

    Ongeveer veertig jaar geleden ontstond het unieke DNA van de G-Klasse, dat uit iconische elementen bestaat die ook nu nog kenmerkend zijn voor het unieke uiterlijk.

    Ook de functionele, robuuste voorzijde heeft door de jaren heen zijn eigen karakter weten te bewaren. Het zijaanzicht wordt bepaald door de duidelijke belijning en een grote vlakverdeling. Karakteristiek daarbij zijn de twee grote achterruiten en het aan de buitenzijde aangebrachte reservewiel. De opvallende wielkasten en het brede spoor dragen eveneens bij aan de stoere uitstraling van de G-Klasse.

  • Interieur

    Interieur – zeeën van ruimte.

    Interieur – zeeën van ruimte.

    Interieur – zeeën van ruimte.

    Interieur – zeeën van ruimte.

    Het volledig herziene interieurdesign heeft met de nieuwe G-Klasse een ongekende hoogte bereikt. Het design en de proporties in het interieur laten geen enkele twijfel bestaan dat het om de nieuwe G-Klasse gaat. Met een uitgesproken, hoekige vormgeving en een royaal interieur. Voor de inzittenden is het nieuwe ruimteconcept van de G-Klasse een voorbeeldfunctie als het om royale ruimtebeleving en comfort gaat.

Onroad performance

Onroad performance.

Wie in het terrein geen natuurlijke vijanden heeft, wil ook op de weg de toon aangeven. De G-Klasse kenmerkt zich door een asconfiguratie met nauwkeurige wielgeleiding en een merkbaar verbeterde onroad performance.

Onroad performance

Onroad performance.

Wie in het terrein geen natuurlijke vijanden heeft, wil ook op de weg de toon aangeven. De G-Klasse kenmerkt zich door een asconfiguratie met nauwkeurige wielgeleiding en een merkbaar verbeterde onroad performance.

Torent boven alles uit.

Torent boven alles uit.

Wie gelooft dat de G-Klasse alleen in het terrein in zijn element is, maakt een grote vergissing. Ook op de weg wordt onmiddellijk duidelijk dat de offroader geen compromissen aangaat. Dynamiek en comfort bereiken onderweg een ongekend niveau, terwijl het rijplezier zich in sferen begeeft die een bestuurder van de G-Klasse al kent uit het terrein.

De G-Klasse verbindt tegenstrijdigheden harmonieus met elkaar. Luxe gaat hand in hand met avontuur, terwijl ruigheid gepaard gaat met bescherming. In het interieur zorgt het gebruik van hoogwaardige materialen voor een geheel nieuwe belevingswereld, en wordt tegelijkertijd geborgenheid geboden. Het nieuwe COMAND Online ondersteunt de bestuurder met extra functies die rijden aanzienlijk lichter maken. Met de sfeerverlichting kan het interieur worden ondergedompeld in 64 verschillende kleuren, terwijl het als optie leverbare Burmester® surround sound system de inzittenden verwent met audio van topkwaliteit.

Ook beschikt de G-Klasse over duidelijk meer ruimte voor de inzittenden. De met verfijnd nappaleder beklede, nieuw ontworpen stoelen zorgen voor geborgenheid. De als optie leverbare massagefunctie zorgt voor ontspanning, niet alleen in de stad maar ook ver weg van de bewoonde wereld.

De afbeelding toont de 9G-TRONIC transmissie van de Mercedes-Benz G-Klasse.

9G-TRONIC

De afbeelding toont het AGILITY CONTROL-onderstel van de Mercedes-Benz G-Klasse.

Onderstel met adaptieve demperafstelling

Een comfortabel of sportief rijgevoel naar believen.

De afbeelding toont de nieuwe asconfiguratie van de Mercedes-Benz G-Klasse.

Asconfiguratie

Afzonderlijke wielophanging

De afzonderlijke wielophanging aan de voorzijde zorgt voor nauwkeurige wielgeleiding en verbetert de onroad performance.

AGILITY CONTROL-onderstel

Elektronisch tractiesysteem 4ETS

Doordraaien voorkomen en acceleratie verbeteren.

ADAPTIVE BRAKE

Meer comfort en veiligheid bij het remmen.

De afbeelding toont DYNAMIC SELECT in de nieuwe Mercedes-Benz G-Klasse.

DYNAMIC SELECT

Interieurcomfort

Interieurcomfort en multimedia.

In het interieur van de G-Klasse gaan luxe en avontuur hand in hand.

Interieurcomfort

Interieurcomfort en multimedia.

In het interieur van de G-Klasse gaan luxe en avontuur hand in hand.

Heritage

Heritage.

Sommige dingen veranderen nooit.

Ongeveer veertig jaar geleden ontstond het unieke DNA van de G-Klasse, dat uit iconische elementen bestaat die ook nu nog dezelfde functies als toen vervullen en voor het unieke uiterlijk van de G-Klasse zorgen.

Heritage

Heritage.

Sommige dingen veranderen nooit.

Ongeveer veertig jaar geleden ontstond het unieke DNA van de G-Klasse, dat uit iconische elementen bestaat die ook nu nog dezelfde functies als toen vervullen en voor het unieke uiterlijk van de G-Klasse zorgen.

Afspelen
Opnieuw bekijken

Mercedes-Benz Intelligent Drive

Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Op weg naar autonoom autorijden zonder ongevallen.

Mercedes-Benz Intelligent Drive

Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Op weg naar autonoom autorijden zonder ongevallen.

Actieve spoorassistent

Een rijassistentiesysteem dat kan bijdragen aan het onbedoeld verlaten van de rijstrook.

Het systeem kan waarnemen wanneer een rijstrook onbedoeld (zonder richting aan te geven) wordt verlaten en de bestuurder waarschuwen met een licht vibrerend stuurwiel. Ook kunnen remingrepen ervoor zorgen dat de auto naar de rijstrook wordt teruggeleid. Het systeem is actief bij een snelheid van 60 - 200 km/h.

Parkeerpakket met 360°-camera

Met het parkeerpakket met 360°-camera en actieve parkeerassistent wordt zowel het zoeken naar een parkeerplaats als het in- en uitparkeren aanzienlijk eenvoudiger.

De 360°-camera wordt automatisch ingeschakeld zodra de achteruitversnelling wordt ingeschakeld. Hierbij wordt voor de bestuurder op het display van het multimediasysteem de omgeving achter de auto weergegeven, waarbij ook de informatie van parkeerassistent PARKTRONIC wordt weergegeven. Het systeem is tot en met een snelheid van 10 km/h actief.

MULTIBEAM LED

Met behulp van de MULTIBEAM LED-koplampen kan continu met grootlicht worden gereden zonder de overige verkeersdeelnemers te verblinden. De leds kunnen uiterst nauwkeurig afzonderlijk worden aangestuurd om te voorkomen dat de overige verkeersdeelnemers niet worden verblind en zorgen voor heldere verlichting van de omgeving.

Dankzij 84 individueel aanstuurbare leds kan het licht heel nauwkeurig worden aangestuurd en ingeschakeld. In totaal vier regeleenheden berekenen honderd keer per seconde het ideale lichtbeeld, waarbij wordt gebruikgemaakt van een achter de voorruit aangebrachte camera.

ATTENTION ASSIST

Dit systeem kan vooral op lange trajecten en bij nachtritten de rijveiligheid verhogen.

ATTENTION ASSIST kan op basis van het stuurgedrag typische kenmerken van vermoeidheid en onoplettendheid waarnemen. De bestuurder wordt met zicht- en hoorbare signalen gewaarschuwd.

Afbeeldingen

Afbeeldingen.

Afbeeldingen

Afbeeldingen.