Mercedes-Benz Uptime: innovatie voor u.* **

Intelligent verbonden.

Door voertuigen, Mercedes-Benz service en uw transportonderneming intelligent met elkaar te verbinden, zorgt Mercedes-Benz voor optimale inzetbaarheid van uw voertuigen en de mogelijkheid om werkplaatsbezoeken te plannen. Met Telediagnose wordt volledig automatisch in realtime de status van de voertuigsystemen gecontroleerd, waardoor kritieke toestanden op tijd worden herkend en vroegtijdig kan worden bepaald of onderhouds- of reparatiewerkzaamheden zijn vereist. Met Mercedes-Benz Uptime kunt u pech onderweg en andere ongeplande situaties waarbij een voertuig stil komt te staan, tot een minimum beperken en kunnen werkplaatsbezoeken worden gebundeld voor meer efficiëntie. 

Drie services, één doel: nóg hogere inzetbaarheid dankzij persoonlijke klantenservice.

  • Ondersteuning in realtime bij onderhouds- en reparatiewerkzaamheden.
    De exclusieve klantenportal geeft u een compleet en actueel overzicht van de staat van uw gehele wagenpark en verstrekt concrete adviezen over te nemen maatregelen.

  • Efficiënt management van reparatie- en onderhoudswerkzaamheden.
    Uw dealer wordt vroegtijdig op de hoogte gebracht wanneer wordt geconstateerd dat onderhoud of reparatie is vereist. Hij stelt een pakket met de vereiste onderhouds- en reparatiewerkzaamheden samen en neemt proactief contact met u op om een afspraak te maken.

  • Onverwachte stilstand vermijden.
    Er wordt direct contact met u opgenomen om een afspraak te maken met de werkplaats van een Mercedes-Benz dealer. Deze afspraak wordt optimaal afgestemd op de geplande route en opdrachten voor het betreffende voertuig. 

 * Optioneel tegen meerprijs.
** Vanaf 10/2016 leverbaar voor nieuwe Actros, Arocs en Antos modellen. Optioneel leverbaar bij elk servicecontract van Mercedes-Benz of als afzonderlijk product. Kan met alle FleetBoard®-services worden gecombineerd. Standaard in combinatie met Truck Data Center, naar keuze standaard voor Actros, optie voor Arocs en Antos.