Benzinemotoren – sterke spelers.

Model Opstelling/
aantal
cilinders
Cilinderinhoud (cm³) Max. vermogen
(kW [pk] bij t/min)[1]
Topsnelheid (km/h) Brandstofverbruik
gecombineerd
(l/100km)[2]
CO2-emissie
gecombineerd
(g/km)[2]
S 450 R6 2.987 270 [367]/5.500–6.100 250, elektr. begrensd 6,9–6,6 157–150
S 450 4MATIC R6 2.987 270 [367]/5.500–6.100 250, elektr. begrensd 7,3–7,0 167–159
S 450 verlengde versie R6 2.987 270 [367]/5.500–6.100 250, elektr. begrensd 6,9–6,6 157–150
S 450 4MATIC + verlengde versie R6 2.987 270 [367]/5.500–6.100 250, elektr. begrensd 7,3–7,0 167–159
S 560 V8 3.982 345 [469]/5.250–5.500 250, elektr. begrensd 8,2–7,9 186–181
S 560 4MATIC V8 3.982 345 [469]/5.250–5.500 250, elektr. begrensd 8,8–8,5 200–195
S 560 verlengde versie V8 3.982 345 [469]/5.250–5.500 250, elektr. begrensd 8,2–7,9 186–181
S 560 4MATIC + verlengde versie V8 3.982 345 [469]/5.250–5.500 250, elektr. begrensd 8,8–8,5 200–195
S 600 verlengde versie V12 5.980 390 [530]/4.900–5.300 250, elektr. begrensd 11,6 270
Mercedes-AMG S 63 4MATIC + verlengde versie V8 3.982 450 [612]/5.500–6.000 250, elektr. begrensd 11,2 203
Mercedes-AMG S 65 verlengde versie V12 5.980 463 [630]/4.800–5.400 250, elektr. begrensd 11,9 279

Hoeft niemand iets te bewijzen. En doet dat toch elke dag weer opnieuw.

[1] Opgaven over nominaal vermogen en koppel volgens verordening (EU) 595/2009 in de huidige versie.

[2] De opgegeven waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie werden gemeten volgens de in Duitsland voorgeschreven meetprocedure (§ 2 nrs. 5, 6, 6a Pkw-EnVKV in de huidige versie). De opgaven hebben geen betrekking op een specifiek voertuig. Ze zijn slechts bedoeld ter vergelijking van de verschillende voertuigtypen. Waarden afhankelijk van wiel-/velgcombinatie.

Pagina aanbevelen

S-Klasse Limousine

Fascinatie

Alle feiten