Een allroundvoertuig dat het hele jaar door presteert.

Maximale prestaties en inzetmogelijkheden.

De Unimog werktuigdrager heeft zijn reputatie als werkpaard meer dan verdiend. Het voertuig blinkt uit in verschillende disciplines en dat 365 dagen per jaar. De Unimog is in staat om ontelbare taken uit te voeren dankzij zijn vier bevestigingspunten voor werktuig en opbouwoplossingen, waarmee hij werktuig en opbouwoplossingen hydraulisch, mechanisch en elektrisch kan aandrijven.

Efficiënt op weg naar de toekomst.

De Unimog is uitgerust met een groot aantal innovatieve oplossingen om de efficiëntie te verhogen en de uitstoot aanzienlijk te verlagen. Tijdens de ontwikkelingsfase stonden duurzaamheid, milieuvriendelijkheid en een verlaging van de CO2-uitstoot en het brandstofverbruik centraal. De Unimog met een speciaal ontwikkelde aandrijflijn, moderne dieselmotor, krachtige transmissie en assen die bestand zijn tegen hoge belastingen, voldoet dan ook ruimschoots aan emissienorm Euro VI.

Begeerde werkplek.

De Unimog werktuigdrager is compact en wendbaar als geen ander. Dankzij korte wielbases vanaf 2800 mm, een kleine draaicirkel en de optionele hulpstuurinrichting aan de achteras kan beter worden gemanoeuvreerd in situaties waarin elke centimeter telt. Ook op het gebied van bedieningsgemak en ergonomie onderscheidt de Unimog zich van de rest. Bij de ontwikkeling van de cabine is bijvoorbeeld expliciet rekening gehouden met de wensen en eisen van de chauffeurs. De comfortabele zitpositie achter de vooras, de eenvoudige bediening van werktuig en opbouwoplossingen met behulp van de multifunctionele joystick en de overzichtelijke weergave van alle voertuiginstellingen op het nieuwe combi-instrument zijn slechts enkele voorbeelden van innovaties die een belangrijke bijdrage leveren aan de veiligheid en het bedieningsgemak van de Unimog werktuigdrager.

Innovatieve aandrijvingstechnologie

Een andere highlight van de Unimog is de synergetische rijaandrijving EasyDrive. Dit systeem combineert de voordelen van een brandstofbesparende transmissie bij snelheden tot 90 km/h en die van een traploze hydrostatische rijaandrijving. Hierdoor kan de arbeidssnelheid onafhankelijk van het motortoerental traploos op een snelheid tussen de 0 en 50 km/h worden ingesteld en met de cruisecontrol worden aangehouden. Bovendien kan de chauffeur eenvoudig wisselen tussen traploze of mechanische aandrijving, bijvoorbeeld wanneer de Unimog voor verschillende taken wordt ingezet of tijdens het manoeuvreren.