Railinzet

Op het spoor en de weg

Eerst zware wagons rangeren, dan van het spoor af, de weg op en naar de volgende inzet op het spoor. Dat kan maar met één voertuig – de Unimog van Mercedes-Benz met extra railonderstel -.

Hij loopt als een trein: Met de Unimog beschikt u over een volwaardige rangeerunit. Perfect geschikt voor sleeplasten tot 1.000 t en dat onder vriendelijke werkomstandigheden en met een prima rijcomfort. In aanschaf tot 60 procent goedkoper dan een rangeerlocomotief en met brandstofbesparingen tot zelfs 80%. Ook in onderhoud bent u met de Unimog goedkoper af in vergelijking met een rangeerlocomotief. Door deze besparingen liggen de Total Cost of Ownership (TCO) van een Unimog met railonderstel aanzienlijk lager dan die van een rangeerlocomotief.

Bovendien kunt u de tijden voor aan- en afrijden verkorten en zo de effectieve inzettijd vergroten. U rijdt gewoon over de weg meteen naar de volgende railinzet en spoort daar binnen een minuut eenvoudig in. Alles wat u daarvoor nodig heeft is een stuk ingebed spoor van slechts 5 m lang.

Als professionele werktuigdrager kan de Unimog ook voor de meest uiteenlopende service-taken rond de railinfrastructuur worden ingezet. Van snoeien tot het reinigen van ingebed spoor of geluidsschermen, van onderhoud aan de bovenleiding tot het ruimen van sneeuw op het spoor. En is de Unimog even niet nodig op het spoor, dan kan deze met wieltractie ingezet worden voor bijvoorbeeld winterdienst op eigen terrein, vegen of met een aanhanger voor transportwerk. Flexibeler en veelzijdiger kan het niet.