Unimog en FUSO vertegenwoordigen Mercedes-Benz

op AgroTechniek Holland

  • Van 7 t/m 10 september AgroTechniek Holland in Biddinghuizen
  • Totaaloplossingen van Unimog en FUSO ook zeer geschikt voor de agrarische inzet

Van 7 t/m 10 september vindt Nederlands grootste landbouwevenement AgroTechniek Holland in Biddinghuizen plaats. Mercedes-Benz ontvangt vier dagen lang bezoekers op de stand om hen te informeren over de totaaloplossingen van de veelzijdige Unimog en Fuso.

Mercedes-Benz presenteert de Unimog en FUSO op landbouwbeurs

Biddinghuizen staat op woensdag 7, donderdag 8, vrijdag 9 en zaterdag 10 september in het teken van de vierde editie van het outdoor agro-evenement voor fabrikanten, importeurs en dealers in de landbouwmechanisatie. AgroTechniek Holland beleefde vanaf 2010 drie edities met meer dan 400 exposerende merken en ruim 50.000 bezoekers.
De beurs heeft dit jaar het thema ‘Alles wat boeren boeit’. Op het demoterrein, dat 40 hectare telt, worden demonstraties gegeven. Mercedes-Benz is dit jaar ook aanwezig met een stand. Het brede Unimog én FUSO modelprogramma dat specifiek op de agrarische inzet is afgestemd, wordt tijdens de beurs aan het publiek getoond. Daarmee zullen de totaaloplossingen van deze robuuste en wendbare trucks tijdens AgroTechniek Holland centraal staan. Op de stand staan een smalle FUSO 3S13 als strooiauto met laadbak en een FUSO Canter 7C18 oprijwagen. Unimog wordt vertegenwoordigd door de Unimog 218 en Unimog Agar met front- en achterhef voorzien van maaimachine. Op het demonstratieterrein zal de Unimog 530 in actie te zien zijn.

Veelzijdigheid van FUSO en Unimog

De Unimog en FUSO trucks worden door hun veelzijdigheid en opbouwvriendelijkheid al gebruikt in de hoveniersbranche, landschapsarchitectuur, distributiesector, bouwsector en gemeentewerken, maar zijn ook voor de landbouw zeer geschikt. De FUSO Canter is leverbaar in een divers aantal uitvoeringen van 3,5 tot 8,55 ton, geschikt voor uiteenlopende toepassingen. Zo is de FUSO Canter 3S13, de truck met de kleinste draaicircel op de markt, en beschikt over een zeer smalle chassis-cabine van slechts 170 centimer breed. Dit maakt de truck uitermate geschikt voor manoeuvreren op kleine oppervlakten. Toch blijft er in de smalle cabine nog plek over voor drie zitplaatsen. De opbouw van deze FUSO, met laadbak en strooimachine, maakt deze 3S13 onmisbaar in de winter. Ook is er aandacht voor DUONIC®: wereldwijd de eerste geautomatiseerde transmissie met dubbele koppeling voor vrachtwagens. Deze FUSO transmissie zorgt voor extra comfort en brandstofbesparend schakelen, zonder de gebruikelijke onderbreking van de trekkracht zoals bij een conventionele automatische transmissie. Op het demoterrein kunnen bezoekers de dynamische rijpresentaties van een Unimog 530 ervaren, waarmee Unimog aantoont ook op ruig terrein zeer goed uit de voeten te kunnen. De 530 is voorzien van ballonbanden met tijdens het rijden regelbare bandenspanning, aftakassen, en het nieuwe grootlichtconcept met extra ledlampen op het dak.