De nieuwe truckklasse

De Antos definieert een nieuwe klasse in het zware distributietransport

Nog nooit in de geschiedenis van Mercedes-Benz is een truck zo consequent afgestemd op de vereisten van het distributietransport vanaf 18 ton.

Het is niet alleen de naam die de nieuwe truckklasse aanduidt. Ook in visueel opzicht is de boodschap van de nieuwe Antos helder. Alleen het design al geeft overduidelijk aan dat het om een Mercedes-Benz truck gaat. Ook is het een truck waaruit de opvallend goede functionaliteit en efficiëntie uit elk detail blijkt.

Een blik op de techniek van de nieuwe Antos is al even overtuigend. Van de voorbumper tot de aanhangwagenbalk is alles erop gericht om in de harde, dagelijkse praktijk perfect werk te leveren. Met oplossingen waarmee u uw afspraken kunt nakomen en rendement kunt behalen. Ook in het samenspel tussen uzelf en uw carrosseriebouwer bewijst de Antos niet alleen zijn grootse klasse maar ook zijn talent als teamspeler. Omdat er voor elke branche en uitdaging een configuratie kan worden gerealiseerd die optimaal op de inzet is afgestemd.

Een nieuwe klasse in handling

Bij de ontwikkeling van de nieuwe Antos hebben we er alles aan gedaan om uw dagelijks werk in het zware distributietransport aangenamer te maken. Het resultaat is een comfortabele en praktische werkplek, een dynamische en spontaan reagerende aandrijving en een indrukwekkend rijgedrag.

De Antos is speciaal voor het distributietransport ontwikkeld, zodat u sneller, comfortabeler en eenvoudiger dan ooit aan de steeds hogere eisen van de alledaagse praktijk kunt voldoen. De nieuwe ontwikkelde cabines ClassicSpace S (kort), ClassicSpace M (halflang) en CompactSpace M (halflang), elk leverbaar met een motortunnel van 170 mm of 320 mm hoog, vormen de ideale basis. Ze zijn namelijk alle drie speciaal op de betreffende inzet afgestemd, en bieden daarmee een uitstekende verhouding tussen carrosserielengte, laadvermogen en een comfortabele, functionele werkplek.

Ook de spontaan reagerende, dynamische aandrijving van de nieuwe Antos overtuigt direct vanaf de start. In combinatie met de standaard automatische transmissie Mercedes PowerShift 3, op de inzet afgestemde transmissieconfiguraties en de achterasoverbrengingen zorgen de sterke, standaard Euro VI-motoren in elke rijsituatie voor uitstekende dynamiek en rendabel rijplezier.
Daarnaast zorgt het subtiele samenspel van de directe en fijngevoelige besturing, het brede, voor het distributietransport geoptimaliseerde chassis, de nieuwe luchtvering met vier balgen en de innovatieve achterasgeleiding voor een veilig en solide rijgevoel. Niet alleen op secundaire wegen, maar ook in het stadsverkeer en bij het manoeuvreren. Verder zorgen uiteenlopende veiligheids- en assistentiesystemen, zoals Active Brake Assist 3* of de attentie-assistent ervoor dat de chauffeur ook in stressvolle situaties zijn werk ontspannen kan verrichten. Kortom, de Antos staat garant voor een merkbaar betere handling. Elke rit weer.

Een nieuwe klasse in efficiëntie

De nieuwe Antos overtuigt door een innovatieve, brandstofbesparende techniek, lage totale kosten en een hoge opbouwvriendelijkheid. Vanaf dag één.

Om de efficiëntie in het zware distributietransport verder te verhogen, hebben onze ingenieurs en designers zich vooral ingezet om van de Antos een truck te maken die volledig op de toekomst is gericht. Het verlagen van uw transportkosten speelde hierbij een doorslaggevende rol. Naast de geavanceerde dynamiek van de nieuwe cabines, de verminderde rolweerstand en de zuinige nevenverbruikers, dragen vooral de zuinige Euro VI-motoren en de Mercedes-Benz uitlaatgastechnologie bij aan een lager verbruik en lagere emissies. Bovendien voldoen alle motoren nu al optioneel aan de Euro VI-emissienorm die in 2014 van kracht wordt. Met het standaard partikelfilter zijn de motoren eveneens optimaal op de toekomst voorbereid. Op deze manier draagt de nieuwe Antos niet alleen bij aan schonere lucht in de binnensteden, maar vervult hij eveneens de behoefte van onze klanten aan transportoplossingen met een lagere uitstoot van CO2 en partikels.
De hoge efficiënte van de Antos wordt ook in de opbouwvriendelijkheid weerspiegeld door de ruime keuze, eenvoudige montage en aansluitingen. De Antos biedt daardoor bijvoorbeeld vele mogelijkheden voor uiteenlopende opbouwvarianten. Kortom: bij de nieuwe Antos is er alles aan gedaan om een efficiënte en rendabele truck te creëren.

De lange onderhoudsintervallen tot 120.000* km, de reparatie- en onderhoudsvriendelijke constructie en de lange levensduur van een groot aantal onderdelen dragen tevens bij aan de lage kosten.
Bovendien kan met de Antos gebruik worden gemaakt van uitgebreide service. Met FleetBoard® kunnen de logistieke processen van uw bedrijf bijvoorbeeld nog efficiënter worden vormgegeven. Al met al zijn dit voortreffelijke vooruitzichten om in het distributietransport vanaf 18 ton steeds rendabel onderweg te zijn. Nu en in de toekomst.

Al met al: een nieuwe truckklasse. Voor meer gebruiksgemak en meer efficiëntie. De Antos. Overtuig uzelf.

* Afhankelijk van de motorvariant.