De chauffeurs en de Record Run teams aan het woord.

Peter Beck

Inzet: Nachtploeg Wiesbaden
Wat was uw hoofdbezigheid bij de Record Run?
De drie Citaro's tijdens de nachtploegen in Wiesbaden besturen.
In de actieve rijtijden zelf rijden en ongevallen vermijden. In de passieve tijden de actieve rijder bijstaan en wakker houden. Hem eventueel op bijzondere verkeerssituaties wijzen.
Waar heeft u het meest plezier aan beleefd?
De geweldige sfeer in het nachtelijke Wiesbaden. De stad zo goed als uitgestorven, de lichtjes van de als monument beschermde huizen branden. Ronde na ronde door een slapende stad, tot ze weer tot leven komt. Dat heeft wel wat van een road movie.
Had u een speciale uitdaging?
De grootste uitdaging was om geconcentreerd uur na uur voortdurend constante verbruiksresultaten neer te zetten. Hoe moe we ook waren of hoelang we al aan het stuur zaten: steeds moesten we dat doel voor ogen houden.
Hermann Zehnder

Inzet: Lijn 17, Wiesbaden
Wat was uw hoofdbezigheid bij de Record Run?
Ik werkte mee aan het uitrusten en klaarmaken van de voertuigen in de fabriek van Mercedes-Benz bussen in Mannheim. Bij de Record Run was ik van 22-10-2012 tot 26-10-2012 in de dagploeg chauffeur van een Citaro op lijn 17.
Waar heeft u het meest plezier aan beleefd?
's Morgens bij het vertrek aan de halte Wolfsfeld kwam tweemaal een oudere dame me vragen wat het doel van onze langeafstandsrit was. Op het einde wenste ze ons altijd een goede reis en ging ze weer weg. Ook de voorbijgangers en de chauffeurs van de ESWE waren altijd heel benieuwd naar ons doen en laten.
Had u een speciale uitdaging?
Die was dat we met chauffeurs met een RÜD-nummerplaat altijd heel voorzichtig moesten zijn. De chauffeurs in Wiesbaden waren daarentegen heel attent en voorkomend. En ook het spitsuur was altijd een bijzondere uitdaging.
Jürgen Körber

Inzet: Lijn 17, Wiesbaden
Wat was uw hoofdbezigheid bij de Record Run?
Ik was betrokken bij het uitrusten en klaarmaken van de voertuigen van de Record Run. Bij de Record Run was ik van 22-10-2012 tot 26-10-2012 in de dagploeg chauffeur van een Citaro op lijn 17.
Waar heeft u het meest plezier aan beleefd?
De voorbijgangers en chauffeurs van de ESWE waren heel vriendelijk en hadden belangstelling voor dit project.
Had u een speciale uitdaging?
Ja, de Citaro ook in het drukste verkeer ongeschonden naar de eindbestemming brengen. Ook staken zeer vele grote oude takken van bomen over de rijweg, wat een extra uitdaging was. De autobestuurders van Wiesbaden gaven blijk van een vooruitziende rijstijl, maar er waren toch ook uitzonderingen.
Matthias Schenkel

Inzet: Begeleiding meettechniek
Wat was uw hoofdbezigheid bij de Record Run?
Ik werkte aan het tankstation. Daar stond ik in de voor de meettechniek en heb ik de gegevens van de voertuigen uitgelezen en opgeslagen. De eerste evaluatie na elke tankbeurt per voertuig uitgevoerd.
Waar heeft u het meest plezier aan beleefd?
Ik was al vooraf bij de Record Run betrokken om de voertuigen klaar te maken. Het hele gebeuren en de begeleiding verliepen zeer goed. Het goede resultaat na afloop.

Resultaat

De vergelijkende rit

Testvoorbereidingen & samenwerkingspartners

Voertuigen & chauffeurs